Indul a fogyasztóvédelmi konzultáció
Újabb kérdésben számít a kormány a magyar emberek véleményére, indul a fogyasztóvédelmi konzultáció – jelentette be Nyitrai Zsolt, a miniszterelnök főtanácsadója vasárnap a Facebook-oldalára feltöltött videóban.
A politikus kiemelte: a kormány a közéleti munkáját a párbeszédre alapozza. A fogyasztóvédelem mindenkit érint, mert „minden egyes honfitársunk fogyasztó, vásárló is egyben” – fogalmazott.
A konzultációt ebben az esetben is a polgárok kérésének megfelelő intézkedések követik majd – közölte a miniszterelnök főtanácsadója.
„Mondja el a véleményét Ön is, közös ügyünk a fogyasztóvédelem!”
– hangsúlyozta Nyitrai Zsolt.
A videóban Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter kifejtette: a fogyasztóvédelem az emberek biztonságát, a családok védelmét, a vásárlói tudatosságot, a bizalom erősítését, a tisztességes vállalkozások támogatását szolgálja.
A jól tájékozott, jogaikat ismerő fogyasztók sokkal körültekintőbben vásárolnak. A tudatosabb fogyasztói magatartás elősegítése és a fogyasztók jogainak érvényesítését szolgáló eszközök elősegítése mindenkinek az érdeke – mutatott rá.
A miniszter közölte: a kormány az embereket képviseli, fellép, ha igazságtalanság éri a vásárlókat.
„Megvédjük a fogyasztókat az online csalásoktól és az akciókkal trükköző vállalkozásoktól, a magyar emberek számíthatnak ránk”
– hangsúlyozta a videóban Nagy Márton.
A fogyasztóvédelmi online konzultáció kitölthető a fogyved.kormany.hu oldalon.
A fogyved.kormany.hu oldalon olvasható tájékoztatás szerint a kormány célja,
„hogy egyetértési pontokat hozzon létre a magyarok mindennapjait meghatározó kiemelt ügyekben. Most a fogyasztóvédelem kérdésében indítunk online konzultációt. A felmérésben egyebek között a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolásáról, az online csalások elleni fellépésről és a légiutas jogokkal kapcsolatos szabályozásról is elmondhatják a véleményüket a polgárok”.
Az online kérdőív kitöltése csak pár percet vesz igénybe – fűzték hozzá.
Kapcsolódó cikkeink
Hónapokat várhatunk egy hibás termék javítására – mit tehet ilyenkor a fogyasztó?
Egyre több panasz érkezik a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez (FEOSZ)…
Tovább olvasom >Új szabályok az energiaitalok értékesítésében: gyerekeknek tilos, felnőtteknek biztonságos marad
Április végétől új szabályozás lépett életbe Magyarországon az energiaitalok értékesítésével…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelem új alapokon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2025. január 1-jén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Néhány hónapja van talpra állni az ország legnagyobb, leégett gesztenyeüzemének
Szó szerint a hamvaiból kell újjáélednie szeptember közepére az ország…
Tovább olvasom >