Indiai vállalkozás indításáról állapodott meg a Nestlé és a Dr. Reddy’s gyógyszeripari csoport
A svájci óriás indiai részlege kezdetben kisebbségi részesedéssel rendelkezik majd az új üzletágban.

Nestlé minőségbiztosítási központ, Moga, India fotó: Nestlé / flickr
A Nestlé indiai részlege a Dr. Reddy’s Laboratories gyógyszeripari csoporttal közös vállalkozást indított orvosi táplálkozási készítmények és étrend-kiegészítők gyártására és értékesítésére.
A tőzsdén jegyzett Nestlé India kezdetben 49%-os részesedéssel rendelkezik majd a vállalkozásban, a többi a hyderabadi székhelyű Dr Reddy’s tulajdona lesz.
A megállapodás értelmében a Nestlé India vételi opcióval rendelkezik részesedésének hat év múlva „tisztességes piaci értéken” 60%-ra növelésére – olvasható a tőzsdei bejelentésben.
A vállalatok tervezik, hogy együtt dolgoznak majd Indiában és „más meghatározott területeken” – tette hozzá a tőzsdei közlemény.
A Nestlé India és a Dr. Reddy’s a következő kategóriákat tervezi megcélozni: „anyagcsere, kórházi táplálkozás, egészséges öregedés, általános wellness, női egészség és gyermektáplálkozás”.
A leendő partnerek arra számítanak, hogy a vállalkozás a Nestlé India április 1-jén kezdődött 2024/2025-ös pénzügyi évének második negyedévében kezdheti meg működését.
A Nestlé India a március végéig tartó 15 hónapra vonatkozó pénzügyi eredmények közzétételével egy időben belentette be a megállapodást.
Ebben az időszakban a vállalat – amelyben a Nestlé többségi részesedéssel rendelkezik – 242,76 milliárd indiai rúpia (2,91 milliárd dollár) árbevételt ért el, ami 39,33 milliárd rúpiával növelte a nettó nyereséget.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a…
Tovább olvasom >Felhagy a Nutri-Score használatával a Nestlé Svájcban
Idén nyártól kezdődően fokozatosan szünteti meg a Nutri-Score címke megjelenítését…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >