Indiában nyomul a Wal-Mart
Az indiai kiskereskedők tömegesen tiltakoztak az amerikai óriásvállalat indiai behatolási szándéka ellen.
A Wal-Mart közös vállalkozást alapít, 50-50 százalékos
részesedéssel a Bharti nevű indiai konszernnel, amely elsősorban a távközlésben
ismert. A közös vállalkozás nagykereskedelmi tevékenységet végez majd, mert –
miként a német Metro kereskedelmi csoport – csak erre kapott engedélyt.
Élelmiszerrel és elektronikai cikkekkel foglalkozik majd 2008-tól, és tervezett
15 nagy – egyenként 50-100 ezer négyzetméteres – egységében összesen, mintegy 6
ezer új munkahelyet teremt az elkövetkezendő hét-nyolc év alatt.
A Wal-Mart egy 350 milliárd dollár értékű kiskereskedelmi
piac kiszolgálásában kap jelentős szerepet Indiában, de épp a Bharti első számú
embere jósolta a napokban, hogy ez a piac 2015-re már legalább 600 milliárd
dollár értékű lesz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >