India lett a Suntory beruházásainak új célpontja
A Suntory helyi partnerekkel szeretné bővíteni ital- és táplálkozási üzletágát Indiában. A japán multinacionális vállalat – mint azt Takeshi Niinami vezérigazgató jelezte – sokkal többet tervez Indiában beruházni: mind új gyárak építése, mind meglévő vállalatok felvásárlása kapcsán vizsgálja a lehetőségeket.
Ezzel egyidejűleg a vállalatot óvatosságra késztette a helyzet Kínában: bár a piac továbbra is vonzó, a külföldi munkavállalók fogva tartására mostanság alkalmazott kémtörvény riadalmat keltett a vállalkozásokban. Niinami elmondta, hogy a jelenlegi kínai légkört figyelembe véve nem tudna indokot találni, hogy nemzetközi csapatot küldjön az országba a beruházás ösztönzése céljából.
Niinami szerint a japán vállalatok a kockázatok csökkentése érdekében Vietnámba és más délkelet-ázsiai országokba helyezik át az ellátási láncokat. Azonban „ez nem megy egyik napról a másikra”, ugyanis Kína bizonyos alapvető alapanyagok termelését kontrollálja.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >