India lett a Suntory beruházásainak új célpontja
A Suntory helyi partnerekkel szeretné bővíteni ital- és táplálkozási üzletágát Indiában. A japán multinacionális vállalat – mint azt Takeshi Niinami vezérigazgató jelezte – sokkal többet tervez Indiában beruházni: mind új gyárak építése, mind meglévő vállalatok felvásárlása kapcsán vizsgálja a lehetőségeket.
Ezzel egyidejűleg a vállalatot óvatosságra késztette a helyzet Kínában: bár a piac továbbra is vonzó, a külföldi munkavállalók fogva tartására mostanság alkalmazott kémtörvény riadalmat keltett a vállalkozásokban. Niinami elmondta, hogy a jelenlegi kínai légkört figyelembe véve nem tudna indokot találni, hogy nemzetközi csapatot küldjön az országba a beruházás ösztönzése céljából.
Niinami szerint a japán vállalatok a kockázatok csökkentése érdekében Vietnámba és más délkelet-ázsiai országokba helyezik át az ellátási láncokat. Azonban „ez nem megy egyik napról a másikra”, ugyanis Kína bizonyos alapvető alapanyagok termelését kontrollálja.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >