Optimális feltételek között
Sem az időjárásra, sem a „felhozatalra” nem lehetett panasza idén a Budapest Borfesztivál látogatóinak és kiállítóinak: sok napsütés, jó programok, így ezúttal a szervezők is nagyon elégedettek voltak. Az immár 26. alkalommal megrendezett, az európai borszakmai rendezvények között is különlegesnek számító, 43 ezer vendéget vonzó rendezvényen Magyarország borászainak színe-java kínálta kóstolásra legjobb termékeit.
A lenyűgöző „díszletek” között zajló szeptemberi borünnepen másfélszáznál is több borász kiállító közel 5000-féle borát kóstolhattuk. A zenés programok igazán sokféle igényt kielégítettek: idén négy(!) színpadon is zajlottak az események; a kínálatban a fesztivál négy napjának zenei programját népzenétől a jazzig más-más stílusok ihlették, amelyek hangulatához leginkább illő bortípusokra is ajánlást kapott a közönség.
Izgalmas kínálat várta a kulináris élvezeteket is keresőket: a street foodtól a gourmet különlegességekig (a tépett malactól a homárig) óriási választékban lehetett falatokkal kísérni a borokat; nagyot enyhült a korábban uralkodó, inkább vásári, mint fesztiváli kínálatot és minőséget nyújtó lacikonyhák szorítása. Aki akart, akár többfogásos vacsorára is leülhetett a fesztivál területén.
A Taste of Hungary programban szigorúan válogatott borokon keresztül nyílt mód megismerni Magyarország legfontosabb szőlőfajtáit és borstílusait. A kezdeményezés nemcsak a magyar borok szépségeibe vezette be az érdeklődőket, de egyúttal támpontokat is adott a rendezvény forgatagában.
Idén is voltak Pár Borpár szakmai kóstolók, ahol az előre meghirdetett borpárok összehasonlításához a borászok szakmai érdekességeket mutattak a jelentkezőknek – például ugyanazt a bort hordóban és acéltartályban erjesztve, vagy egy szőlőfajta két borát két különböző dűlőről.Ezeket egymás mellett kóstolva viszonylag könnyen érzékelhetővé váltak a borok karakterét meghatározó legfontosabb tényezők hatásai.
Újra be lehetett ülni a fesztiválhoz kötődő, rendre a nyitás előtti napokra szervezett Boregyetem aktuális borászati témákat érintő, színvonalas kurzusaira, ahol a résztvevők az ágazat meghatározó szakembereinek előadását hallgathatták meg, és különleges borokat és sajtokat kóstolhattak.
Rendkívül sikeres volt Chile vendégként való bemutatkozása: az „újvilág” legnagyobb borexportőre friss és különleges ízeket, minőségi termékeket kínál a magyar piacon – a fenntarthatóság védjegye alatt.
Megrendezésre került a „kötelező” Szüreti Felvonulás, a Népzenei és Néptánc Gála, amely a régmúlt szüreti mulatságait idézte fel. A menetet a borrégiókból érkező, egyedi népviseletbe öltözött néptánc- és hagyományőrző együttesek, Magyarország borvidékeinek elöljárói, borrendjeinek, borbarát egyesületeinek tagjai alkották.
A már hagyománnyá vált Jótékonysági Borárverésen az árverési tételeket felajánlók – vállalkozók és magánszemélyek – ezúttal a Magyar Máltai Szeretetszolgálat egy hátrányos helyzetű gyerekeket segítő kísérleti programját támogathatták; az adományozó kedvű licitálóknak köszönhetően 38 tétel – közöttük egy palack 350 000 forintért elkelt, 1947-es évjáratú Tokaji Eszencia – értékesítésével összesen 5 865 000 forint gyűlt össze. //
Fotók: Budapest Borfesztivál/Szigetváry Zsolt
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Hatékonyabb működésre álltak át a SPAR élelmiszer-termelő üzemei
Összesen több mint 18,1 milliárd forintot fordított a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Digitális megoldásokkal csökkenti papírfelhasználását a SPAR
A logisztika és üzletek papírszükségletének csökkentését célzó kezdeményezéseivel újabb, több…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >