Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 10. 03. 12:56

Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.

A Digitális Kereskedelmi Szövetség, az Ecommerce Hungary és a Growww Digital által átadott díjat olyan megbízható és etikus, magyar többségi tulajdonban lévő cégek nyerhetik el, amelyek éves online árbevétele meghaladja az egymilliárd forintot, és megfelelnek a szigorú versenyképességi kritériumoknak. Ezek közé tartozik a gazdasági stabilitás, a digitális kompetencia és a hatékony piaci stratégia.

„Már csak a listára felkerülni is óriási érdem, hiszen ez a 47 vállalkozás a hazai webshopok egy ezreléke, azonban a jelentőségüket jól jelzi, hogy a tavalyi összesített árbevételük meghaladta az 500 milliárd forintot, amelynek a 40 százaléka (219 milliárd forint) online értékesítésből származik. Ezek a cégek a világ bármely pontján megállnák a helyüket”

– mondta Szabó László a Growww Digital alapító partnere.

A díjat az Internet Hungary konferencián, 2024. október 1-jén Siófokon adták át. A 47 legvilágpiacképesebb cég közül 15 részesült személyes elismerésben. A legnagyobb, 10 milliárd forint feletti árbevétellel rendelkező vállalatok közül a Pepita Group Zrt. (pepita.hu) vehette át az első díjat, a BioTechUSA Kft. (shop.biotechusa.hu) lett a második, az iPon Computer Kft. (ipon.hu) a harmadik, a Vöröskő Kft. (euronics.hu) pedig a negyedik, míg a Premium Sport Kft. (heavytools.hu) az ötödik.

Az 5-10 milliárdos sávban a WhiskyNet Kft. (whiskynet.hu) került a lista első helyére, második a Mobilredfox Kft. (mobilfox.com), a harmadik a Furbify Hungary Kft. (furbify.hu), majd a Zákány Szerszámház Kft. (zakanyszerszamhaz.hu) és a Dockyard Islands Kft. (dockyard.hu) következett.

Az 1-5 milliárdos kategóriában a Greenman Kft. (greenman.hu) vehette át az első díjat, majd a Nutriversum Kft. (nutriversum.com) és a Suller-Táp Kft. (kutyakajas.hu) következett. A negyedik helyen a Webshop Logisztika Kft. (vagyaim.hu), míg az ötödiken az eOptika.hu Kft. (eoptika.hu) végzett.

A HungarEcomm Stars Díj célja, hogy jó példákat mutasson, és ezzel ösztönözze a magyar e-kereskedők növekedését valamint nemzetközi terjeszkedését. Létkérdés, hogy minél több nemzetközi színtéren is sikeres magyar e-kereskedő legyen, hiszen az e-kereskedelem ma a kiskereskedelmi forgalom 9 százalékát adja Magyarországon, de egy évtized múlva szakértői várakozások szerint akár 20-25 százalék fölé is emelkedhet.

Mivel óriási a verseny az e-kereskedelmi piactereken, egyre több külföldi vállalat jelent meg a hazai piacon is, egyáltalán nem mindegy, hogy ennek a 25 százaléknak mekkora hányada lesz magyar e-kereskedő. És hogy mi történik akkor, ha mindez nem valósul meg, arra intő példa a TEMU gyors hazai elterjedése.

Ha külföldi vállalatok vennék át a hazai e-kereskedők helyét, az jelentős gazdasági károkat okozhatna. Az e-kereskedelem jövője most formálódik. Ha nem szaporodnak meg Magyarországon a világpiacképes e-kereskedelmi vállalkozások, amelyek képesek Európában és a világ más részein is terjeszkedni, akkor a hazai e-kereskedelmi piacot külföldi szereplők fogják uralni. Ez pedig, ahogy az e-kereskedelem egyre nagyobb szeletet hasít ki a lakossági fogyasztásból, drasztikusan csökkenti a magyar gazdaság belföldi bevételekből való részesedését.

„Csak akkor tudják a hazai szereplők a nemzetközi kihívókkal felvenni a versenyt, ha ők maguk is nemzetközi szereplővé válnak. A nemzetközi terjeszkedés nemcsak a cégek számára előnyös, hanem az ország gazdasági teljesítményéhez is hozzájárul: növeli az exportot, magasabb hozzáadott értékkel bíró munkahelyeket teremt és erősíti a termelő szektort. De mindez fontos a fogyasztóknak is: ha csak néhány globális vállalat lenne jelen a hazai e-kereskedelemben, az a kisebb verseny csökkentené a hazai termékek kínálatát és középtávon az árversenyt is”

– mondta Szabó László, a Growww Digital alapító partnere.

Az e-kereskedelem terjedése globális trend és Magyarország sem maradhat le ebben a versenyben. Egyre nagyobb szükség van olyan hazai vállalatokra, amelyek képesek lépést tartani a globális versennyel, hogy Magyarország ne váljon a külföldi cégek felvevőpiacává.

A legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők 2024, ABC sorrendben

220volt

Acershop

Alinda (cégcsoport adatok) 

Aqua.hu

BioTechUSA

Bonus-Shop

Bravo Store

Brendon

Bútor1

Devron Impex

DIEGO

Dockyard

eOptika

Építőanyag.hu

Euronics

Furbify

Gazdabolt

Greenman.hu

Gyerekjátékbolt

HeavyTools 

Homelux

Insportline

iPon

JátékNet

KütyüBazár.hu

Lumenet

Maximus HCD Kft. (converse.hu)

Mobilfox

Multi-vitamin.hu

Notebook.hu

Nutriversum

Online márkaboltok

PCX

Pelenka.hu

Pepita

Praktiker Kft.

Preciz.hu

REGIO Játék

Retro Jeans

S-Sport International

Suller-Táp (kutyakajas.hu)

SzaniterOnline

tok-shop.hu

Vagyaim.hu – Desirel

Vigorshop.hu

WhiskyNet

Zákány Szerszámház

Kapcsolódó cikkeink