Egyharmadunk enni jár a plázákba
Az EMEA-régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika) minden harmadik ember csak étkezési céllal látogatja a bevásárlóközpontokat – ismerteti a portfolio.hu a CBRE legfrissebb kutatását.
Európában, Közel-Keleten, Afrikában (EMEA-régió) előszeretettel látogatják az emberek étel- vagy italfogyasztási céllal a bevásárlóközpontokat – derül ki a CBRE globális ingatlan-tanácsadó 22 ország 22 000 megkérdezettel készített felméréséből. Étkezésre a vásárlók relatív többsége (41 százalék) inkább a bevásárlóközpontokat, míg 10 százalékuk a bevásárlóutcákon található éttermeket és kávézókat, 7 százalékuk pedig a kiskereskedelmi parkokat részesíti előnyben. A megkérdezettek harmada látogatja csak evés céljából a bevásárlóközpontokat, viszont a kutatásban részt vettek 40 százaléka vásárol akkor, ha étkezési célból érkezett a bevásárlóközpontba.
Az Egyesült Arab Emírségekben a válaszadók 90, Dél-Afrikában 85 százalékának fontos az élelmiszerek és italok elérhetősége, és több mint felük (57 százalék az EAE és 65 százalék Dél-Afrika) szinte mindig meglátogatja az üzleteket, még ha kizárólag csak enni megy is a plázába. Az Egyesült Királyságban a megkérdezettek 65 százaléka tartja fontosnak az élelmiszerek és italok hozzáférhetőségét, míg kevesebb, mint felük (47 százalék) látogatja az üzleteket étkezés után.
„Egyértelmű, hogy az ételek és italok kínálata kulcsfontosságú bevételt és látogatói forgalmat jelent egy bevásárlóközpont számára. Azok a napok már elmúltak, amikor még korlátozott számú gyorsétterem szűk ételkínálata elegendő vonzerőt jelentett. Mostanra már csak határozott, átgondolt vevő-csalogató módszerekkel, tökéletesen biztosított étkezési élménnyel ragadhatók meg a fogyasztók” – nyilatkozta Andrew Phipps, a CBRE EMEA régiójának kutatási és tanácsadási vezetője.
Az európai eredményeket egy hazai példával összevetve elmondható, hogy a XV. kerületi Pólus bevásárlóközpont látogatói felmérése szerint a megkérdezettek közel 20%-a érkezik azzal a szándékkal a Pólusba, hogy itt is étkezzen. A Medián Kutatóintézet közreműködésével végzett legfrissebb kutatás eredménye szerint az ételudvar a második legnépszerűbb hely, amit meglátogatnak az ide érkezők. A válaszadók csaknem fele pedig kiemelten fontos szempontnak tartja az ételudvart és annak kínálatát, amikor egy bevásárlóközpontra esik a választása. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
US: teljesen helyreállhat a fizikai boltok forgalma a harmadik negyedévre
A CBRE előrejelzése szerint az amerikai kiskereskedelmi forgalom még ebben…
Tovább olvasom >Szívegészség a kánikulában – a Flora dietetikusa ad tippeket
Habár hamarosan itt a szeptember, a nyári hőség még heteken…
Tovább olvasom >CBRE: Az e-kereskedelem egyre nagyobb teret hódít
A feltörekvő e-kereskedelmi piacok növekedése meghaladja az európai átlagot, míg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >Tanuljunk nyelveket – A nap képe
Frenetikus szövegfordítások – a leiterjakab FB oldalán találtuk, és persze…
Tovább olvasom >