Egyharmadunk enni jár a plázákba
Az EMEA-régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika) minden harmadik ember csak étkezési céllal látogatja a bevásárlóközpontokat – ismerteti a portfolio.hu a CBRE legfrissebb kutatását.
Európában, Közel-Keleten, Afrikában (EMEA-régió) előszeretettel látogatják az emberek étel- vagy italfogyasztási céllal a bevásárlóközpontokat – derül ki a CBRE globális ingatlan-tanácsadó 22 ország 22 000 megkérdezettel készített felméréséből. Étkezésre a vásárlók relatív többsége (41 százalék) inkább a bevásárlóközpontokat, míg 10 százalékuk a bevásárlóutcákon található éttermeket és kávézókat, 7 százalékuk pedig a kiskereskedelmi parkokat részesíti előnyben. A megkérdezettek harmada látogatja csak evés céljából a bevásárlóközpontokat, viszont a kutatásban részt vettek 40 százaléka vásárol akkor, ha étkezési célból érkezett a bevásárlóközpontba.
Az Egyesült Arab Emírségekben a válaszadók 90, Dél-Afrikában 85 százalékának fontos az élelmiszerek és italok elérhetősége, és több mint felük (57 százalék az EAE és 65 százalék Dél-Afrika) szinte mindig meglátogatja az üzleteket, még ha kizárólag csak enni megy is a plázába. Az Egyesült Királyságban a megkérdezettek 65 százaléka tartja fontosnak az élelmiszerek és italok hozzáférhetőségét, míg kevesebb, mint felük (47 százalék) látogatja az üzleteket étkezés után.
„Egyértelmű, hogy az ételek és italok kínálata kulcsfontosságú bevételt és látogatói forgalmat jelent egy bevásárlóközpont számára. Azok a napok már elmúltak, amikor még korlátozott számú gyorsétterem szűk ételkínálata elegendő vonzerőt jelentett. Mostanra már csak határozott, átgondolt vevő-csalogató módszerekkel, tökéletesen biztosított étkezési élménnyel ragadhatók meg a fogyasztók” – nyilatkozta Andrew Phipps, a CBRE EMEA régiójának kutatási és tanácsadási vezetője.
Az európai eredményeket egy hazai példával összevetve elmondható, hogy a XV. kerületi Pólus bevásárlóközpont látogatói felmérése szerint a megkérdezettek közel 20%-a érkezik azzal a szándékkal a Pólusba, hogy itt is étkezzen. A Medián Kutatóintézet közreműködésével végzett legfrissebb kutatás eredménye szerint az ételudvar a második legnépszerűbb hely, amit meglátogatnak az ide érkezők. A válaszadók csaknem fele pedig kiemelten fontos szempontnak tartja az ételudvart és annak kínálatát, amikor egy bevásárlóközpontra esik a választása. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Folytatódhat a fellendülés a budapesti szállodapiacon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Változó boltkép: bérleti díjak, üzletbezárások és új lehetőségek a kiskereskedelmi ingatlanpiacon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >US: teljesen helyreállhat a fizikai boltok forgalma a harmadik negyedévre
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Feketepiac és adóprés: létbizonytalanságban a magyar dohánytermesztők
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Franchise-nagyhatalom lett a pizzafutárból – 500 étteremig meg sem állna Nadeem Bajwa
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Klímaváltozás és iskolakezdés alakítja az utószezoni utazásokat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >