Imádják a japánok az ehető héjú banánt
Az egész országból érkeznek vásárlók, akik kifejezetten az ehető héjú gyümölcs miatt utaztak Okayama délnyugati részében található üzletbe. És bár a különleges banán darabja 6 dollárba (1.500 forint) kerül, a cégnek máris növelni kell a termelést, hogy bírják tartani a vásárlók növekvő rohamát – írja az origo.
A helyiek által „mongee”-nak, vagyis szuperbanánnak nevezett csemege, nem csak az ehető héja miatt különleges.
A banán az egyik legkedveltebb gyümölcs Japánban, évente milliós nagyságrendben fogyasztják, azonban a szigetország éghajlati viszonyai nem engedik meg a termelését, ezért nagymértékű importra szorul, leginkább a Fülöp-szigetekről. De a D&T Farm – a cég a szuper banán mögött – kifejlesztett egy olyan eljárást, amivel egy speciális üvegházban, a megszokott 30 fokos hőmérséklet helyett már alacsonyabb hőmérsékleten is lehet termeszteni a gyümölcsöt – nyilatkozta a vezérigazgató Tanaka Tetsuya.
A módszert Tanaka nagybátyja fejlesztette ki, aki több mint negyven évet és több mint 4 és félmillió dollárt szánt a szuperbanán megalkotására. Bár a költségek igen magasnak bizonyultak, a befektetés lassan meghozza gyümölcsét.
Tanaka úgy véli, a kifejlesztett fagyasztásos eljárás egy nap az egész bolygó termesztésében és élelmezésében szerepet játszhat majd.
Az eljárás, amivel a gyümölcs alacsonyabb hőmérsékleten is megterem, lehetővé teszi, hogy a héja is fogyaszthatóvá váljon, ami ráadásul tele van tápanyagokkal. A D&T az eljárást nemsokára kiterjeszti az olyan gyümölcsökre is, mint az ananász, vagy a papaya.
A tokiói központú SoraNews24 weboldala szerint a szuperbanán íze hasonlít az ananászéhoz, ugyanakkor a héjnak nincs különösebben íze.
Az üzletükben hetente 14 kilogrammnyi szuperbanánt értékesítenek, a kereslet pedig folyamatosan nő. A szigetország lakói már korábban is imádták az olyan különleges gyümölcsöket, mint a kocka alakú görögdinnye, vagy az óriásszőlő. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán…
Tovább olvasom >Amerikai rizs Japánban: szemléletváltás a rizshiány nyomán
Japánban egyre több étterem és üzletlánc fordul amerikai és más…
Tovább olvasom >Hazai banántörténelem: a ritkaságból alapélelmiszer
A banán régóta kedvelt gyümölcs világszerte, de még mindig rengeteg…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >