Ijesztő mennyiségű mérgező anyagot találtak a Shein, az AliExpress és a Temu termékeiben
Egy friss, Dél-Korea kormánya által elrendelt vizsgálat komoly biztonsági aggályokat tárt fel a kínai online kereskedelmi óriások által forgalmazott termékekkel kapcsolatban. Az ellenőrzések során több, gyerekeknek szánt termékben is veszélyes szintű mérgező anyagokat találtak – írja a The Korea Times beszámolója alapján a Portfolio.
A Shein által forgalmazott nyolc bőrből készült gyermektermék közül hét tartalmazott veszélyes anyagokat. Különösen aggasztó a helyzet a bőrtáskákkal, ahol három terméknél a ftalát nevű lágyítószer mennyisége az elfogadható határérték több százszorosa, egy esetben akár 153-szorosa is volt. A gyermekcipők esetében is hasonló problémák merültek fel: az egyiknél jelentős mennyiségű formaldehidet, míg a másiknál a határérték 428-szorosát meghaladó ftalátszintet mutattak ki.
Az április óta tartó vizsgálatsorozat során nemcsak a Shein, hanem más nagy kínai e-kereskedelmi platformok, mint az AliExpress és a Temu termékeit is ellenőrizték. Az eddig vizsgált 93 termék közel fele, pontosan 43%-a tartalmazott mérgező anyagokat.
A ftalátok, melyek lágyítószerként funkcionálnak, különösen veszélyesek lehetnek, mivel endokrin rendszerre gyakorolt káros hatásukkal befolyásolhatják az emberek reproduktív funkcióit. Ez a felfedezés újabb aggodalmakat vet fel a kínai online piac termékeinek minőségével és biztonságával kapcsolatban, különösen a gyermektermékek esetén.
Kapcsolódó cikkeink
AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >Vége az olcsó kínai holmik korának? Az EU vámokat vezet be
Az Európai Bizottság új intézkedéseket tervez bevezetni a kínai online…
Tovább olvasom >E-kereskedelmi együttműködésre lép az Albertsons a Grubhubbal
A június 25-én bejelentett megállapodás értelmében az éttermi házhozszállítási szolgáltatást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tisztségviselőket választottak az MMSZ-tagok
A Magyar Marketing Szövetség május 15-ei éves közgyűlésén új Elnökséget,…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >Új íz alkotására invitálja a fogyasztókat a Tropicana
A Tropicana a fogyasztókkal kíván együttműködni következő gyümölcslé-ízének megalkotásában. Az…
Tovább olvasom >