III. Nemzetközi Élelmiszer-innovációs Konferencia
A világ legnagyobb élelmiszervásárán, az Anugán, amelyet Kölnben 2015. október 12. és 14. között 192 országból kereken 162 000 szakmai látogató keresett fel, nem csak a standok játszottak főszerepet. Idén is a rendezvény keretében került sor a Német Élelmiszer-technológiai Intézet (NÉI) szervezésében a III. Nemzetközi Élelmiszer-innovációs Konferenciára.
A kétnapos tanácskozás az élelmiszergyártás és kereskedelem időszerű fejleményeire fókuszált, és összekapcsolta azt, ami összetartozik: a digitalizálás, a fogyasztási trendek, a technológia és az ágazatok közötti konvergencia témaköreit. Célja az volt, hogy a határokon átnyúló párbeszéd kereteinek megteremtésével hozzájáruljon a globális élelmiszer-gazdaság biztos jövőjének szavatolásához.
– Az újítások hosszú távon csak abban az esetben jutnak érvényre, ha megfelelően beillesztik őket a meglévő rendszerekbe – mondta Volker Heinz, a NÉI vezetője. – A NÉI törekszik rá, hogy innovációs projektjeiben a legtöbb releváns tényező figyelembevételével, a tudomány és az élelmiszer-gazdaság közötti folyamatos információáramlás és tapasztalatcsere segítségével alakítsák ki a trendekhez igazítható élelmezési koncepciót.
Az idei kétnapos tanácskozáson 20 nemzet 150 képviselője vett részt. Az eseményen megjelent Olaf Lies alsó-szászországi gazdasági, munkaügyi és közlekedési miniszter, aki előadásában a tapasztalatok és ismeretek aktív cseréjének fontosságát hangsúlyozta az élelmiszer-gazdaság innovációs tevékenységében. Nem hiányoztak az élelmiszer-ágazat olyan nagyágyúi sem, mint Hanni Rützler osztrák trendkutató, aki különböző forgatókönyveket vázolt fel a jövő élelmezésének lehetséges alakulásáról. Gazdasági nézőpontból közelített a témához Christian Janze, a Német Agrárgazdasági Központ (Deutsche Agri-Business Initiative) vezetője és Michael Hüther, a Német Gazdaságkutató Intézet (Institut der Deutschen Wirtschaft, IDW) igazgatója. John David Roeg, a holland Rabobank Csoport Élelmiszer- és Agrárgazdasági Kutatóközpontjának képviseletében a kereskedelem és a gyártás digitalizálásának buktatóit és kihívásait taglalta. Számos online üzlet gyenge pontjaként említette azt a példát, amikor néhány kattintás után olyan meglepő kifejezéssel találkozunk, mint a „vegetáriánus víz” A fogyasztási trendek témakörében Enrico Krien, a világviszonylatban élenjáró Nielsen piackutató cég részéről a demográfiai tendenciáknak és a fogyasztók növekvő szenzibilitásának az élelmiszer-ágazat erőviszonyaira gyakorolt hatásait vázolta.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >