III. Nemzetközi Élelmiszer-innovációs Konferencia
A világ legnagyobb élelmiszervásárán, az Anugán, amelyet Kölnben 2015. október 12. és 14. között 192 országból kereken 162 000 szakmai látogató keresett fel, nem csak a standok játszottak főszerepet. Idén is a rendezvény keretében került sor a Német Élelmiszer-technológiai Intézet (NÉI) szervezésében a III. Nemzetközi Élelmiszer-innovációs Konferenciára.
A kétnapos tanácskozás az élelmiszergyártás és kereskedelem időszerű fejleményeire fókuszált, és összekapcsolta azt, ami összetartozik: a digitalizálás, a fogyasztási trendek, a technológia és az ágazatok közötti konvergencia témaköreit. Célja az volt, hogy a határokon átnyúló párbeszéd kereteinek megteremtésével hozzájáruljon a globális élelmiszer-gazdaság biztos jövőjének szavatolásához.
– Az újítások hosszú távon csak abban az esetben jutnak érvényre, ha megfelelően beillesztik őket a meglévő rendszerekbe – mondta Volker Heinz, a NÉI vezetője. – A NÉI törekszik rá, hogy innovációs projektjeiben a legtöbb releváns tényező figyelembevételével, a tudomány és az élelmiszer-gazdaság közötti folyamatos információáramlás és tapasztalatcsere segítségével alakítsák ki a trendekhez igazítható élelmezési koncepciót.
Az idei kétnapos tanácskozáson 20 nemzet 150 képviselője vett részt. Az eseményen megjelent Olaf Lies alsó-szászországi gazdasági, munkaügyi és közlekedési miniszter, aki előadásában a tapasztalatok és ismeretek aktív cseréjének fontosságát hangsúlyozta az élelmiszer-gazdaság innovációs tevékenységében. Nem hiányoztak az élelmiszer-ágazat olyan nagyágyúi sem, mint Hanni Rützler osztrák trendkutató, aki különböző forgatókönyveket vázolt fel a jövő élelmezésének lehetséges alakulásáról. Gazdasági nézőpontból közelített a témához Christian Janze, a Német Agrárgazdasági Központ (Deutsche Agri-Business Initiative) vezetője és Michael Hüther, a Német Gazdaságkutató Intézet (Institut der Deutschen Wirtschaft, IDW) igazgatója. John David Roeg, a holland Rabobank Csoport Élelmiszer- és Agrárgazdasági Kutatóközpontjának képviseletében a kereskedelem és a gyártás digitalizálásának buktatóit és kihívásait taglalta. Számos online üzlet gyenge pontjaként említette azt a példát, amikor néhány kattintás után olyan meglepő kifejezéssel találkozunk, mint a „vegetáriánus víz” A fogyasztási trendek témakörében Enrico Krien, a világviszonylatban élenjáró Nielsen piackutató cég részéről a demográfiai tendenciáknak és a fogyasztók növekvő szenzibilitásának az élelmiszer-ágazat erőviszonyaira gyakorolt hatásait vázolta.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >