IHL Group: az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők profitálhatnak a mesterséges intelligenciából, egyesek nagyobb mértékben, mint mások.
Az IHL Group „2024 AI Readiness Index” kutatása szerint az AI a 207 legnagyobb észak-amerikai kiskereskedőnél és étteremnél jelentkező pénzügyi hatása az évtized végéig elérheti a közel 1,6 ezer milliárd dollárt – számolt be a Chain Store Age. Az index az AI-felkészültségi pontszámokat (0-100 között), valamint az értékesítés növekedéséből, a bruttó árrés javulásából és az értékesítési/általános adminisztratív költségek csökkenéséből az egyes vállalatoknál adódó potenciális pénzügyi hatást veti össze.
Az index által lefedett kiskereskedelmi szegmensek élen járói a felkészültségi pontszám és a 2030-ig elérhető potenciális nyereség tekintetében a következők:
- e-kereskedelem – Amazon (85,4, 353,7 milliárd dollár).
- FMCG – Walmart (77, 264,2 milliárd dollár).
- ruházat/cipő – Lululemon (legmagasabb pontszám – 63,2), Nike (legnagyobb potenciális haszon – 18,4 milliárd dollár).
- tartós fogyasztási cikkek – Home depot (65, 57 milliárd dollár).
- egészség és szépség – CVS (63, 132,4 milliárd dollár).
- étteremláncok – Chipotle (legmagasabb pontszám – 56,7), Starbucks (legmagasabb pontszám – 56,7 és legmagasabb potenciális haszon – 9,8 milliárd dollár).
– Az AI a háttérben a hagyományos AI/gépi tanulási fejlesztések révén már elkezdte átalakítani a kiskereskedelmi piacot – mondta Greg Buzek, az IHL Group elnöke. – A generatív AI egyszerűen csak megnöveli ezt a potenciális pénzügyi hatást, de a kiskereskedők között jelentős különbségek vannak a felkészültséget illetően.
A kutatás több szegmensben is rangsorolja a vállalatokat, és egy kilenc részes algoritmusból áll, amely a vállalatokat az adatérettség, az analitikai érettség, a kulcsfontosságú beszállítókkal való összehangoltság, a méret (bevételek) és a szabad cash flow, valamint más, nyilvános és privát kutatásokból származó mérőszámok alapján értékeli (0-100). A 2022-2029-es potenciális pénzügyi hatások előrejelzéséhez a kutatás ezt a vállalatok legfrissebb éves pénzügyi eredményeivel ötvözi.
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >Táskás szem és kopár fa – ezek az idei év emoji trendjei
Egy szív, egy nevető arc vagy egy szikra – néha…
Tovább olvasom >További cikkeink
EM: tovább folytatódik a visszaváltási rendszer fejlesztése
Az előző év elejétől bevezetett rendszernek köszönhetően 2025 nyarára jelentős…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >Újabb probléma hozhat élelmiszer-drágulást
Súlyos következményekkel járhat a latin-amerikai agrárszektorra nézve, ha az Egyesült…
Tovább olvasom >