IHL Group: az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők profitálhatnak a mesterséges intelligenciából, egyesek nagyobb mértékben, mint mások.
Az IHL Group „2024 AI Readiness Index” kutatása szerint az AI a 207 legnagyobb észak-amerikai kiskereskedőnél és étteremnél jelentkező pénzügyi hatása az évtized végéig elérheti a közel 1,6 ezer milliárd dollárt – számolt be a Chain Store Age. Az index az AI-felkészültségi pontszámokat (0-100 között), valamint az értékesítés növekedéséből, a bruttó árrés javulásából és az értékesítési/általános adminisztratív költségek csökkenéséből az egyes vállalatoknál adódó potenciális pénzügyi hatást veti össze.
Az index által lefedett kiskereskedelmi szegmensek élen járói a felkészültségi pontszám és a 2030-ig elérhető potenciális nyereség tekintetében a következők:
- e-kereskedelem – Amazon (85,4, 353,7 milliárd dollár).
- FMCG – Walmart (77, 264,2 milliárd dollár).
- ruházat/cipő – Lululemon (legmagasabb pontszám – 63,2), Nike (legnagyobb potenciális haszon – 18,4 milliárd dollár).
- tartós fogyasztási cikkek – Home depot (65, 57 milliárd dollár).
- egészség és szépség – CVS (63, 132,4 milliárd dollár).
- étteremláncok – Chipotle (legmagasabb pontszám – 56,7), Starbucks (legmagasabb pontszám – 56,7 és legmagasabb potenciális haszon – 9,8 milliárd dollár).
– Az AI a háttérben a hagyományos AI/gépi tanulási fejlesztések révén már elkezdte átalakítani a kiskereskedelmi piacot – mondta Greg Buzek, az IHL Group elnöke. – A generatív AI egyszerűen csak megnöveli ezt a potenciális pénzügyi hatást, de a kiskereskedők között jelentős különbségek vannak a felkészültséget illetően.
A kutatás több szegmensben is rangsorolja a vállalatokat, és egy kilenc részes algoritmusból áll, amely a vállalatokat az adatérettség, az analitikai érettség, a kulcsfontosságú beszállítókkal való összehangoltság, a méret (bevételek) és a szabad cash flow, valamint más, nyilvános és privát kutatásokból származó mérőszámok alapján értékeli (0-100). A 2022-2029-es potenciális pénzügyi hatások előrejelzéséhez a kutatás ezt a vállalatok legfrissebb éves pénzügyi eredményeivel ötvözi.
Kapcsolódó cikkeink
GVH-elnök: A magyar nyelvi modellek fejlesztése nemzeti szuverenitási kérdés
Szakmai egyeztetésen fogadta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >Hot doggal erősít a Walmart – hat üzletében nyit gyorséttermet a Wienerschnitzel
Újabb lépést tesz a Walmart gyorséttermi kínálatának bővítésére: hat amerikai…
Tovább olvasom >Áttörést hozhat a mesterséges intelligencia az agrár-erőforrások hatékonyabb kiaknázásában
Az MI nem csak az adatalapú, precíziós gazdálkodásban, hanem az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly lehetőség rejlik a mandulatermesztésben
Világszerte, így hazánkban is egyre keresettebb termék a mandula. Az…
Tovább olvasom >Egyedi koncepcióval nyílt Mango üzlet az Allee-ban
Új helyszínen, friss belső dizájnnal nyitotta meg újra üzletét a…
Tovább olvasom >Több mint 4000 drogériatermékre kínál 30%-os kedvezményt a Tesco
Június 5-től több mint 4000 szépségápolási, vegyi- és papírárutermék kapható…
Tovább olvasom >