IHL Group: az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 09. 09. 09:55

A kiskereskedők profitálhatnak a mesterséges intelligenciából, egyesek nagyobb mértékben, mint mások.

Az IHL Group „2024 AI Readiness Index” kutatása szerint az AI a 207 legnagyobb észak-amerikai kiskereskedőnél és étteremnél jelentkező pénzügyi hatása az évtized végéig elérheti a közel 1,6 ezer milliárd dollárt – számolt be a Chain Store Age. Az index az AI-felkészültségi pontszámokat (0-100 között), valamint az értékesítés növekedéséből, a bruttó árrés javulásából és az értékesítési/általános adminisztratív költségek csökkenéséből az egyes vállalatoknál adódó potenciális pénzügyi hatást veti össze.

Az index által lefedett kiskereskedelmi szegmensek élen járói a felkészültségi pontszám és a 2030-ig elérhető potenciális nyereség tekintetében a következők:

  • e-kereskedelem – Amazon (85,4, 353,7 milliárd dollár).
  • FMCG – Walmart (77, 264,2 milliárd dollár).
  • ruházat/cipő – Lululemon (legmagasabb pontszám – 63,2), Nike (legnagyobb potenciális haszon – 18,4 milliárd dollár).
  • tartós fogyasztási cikkek – Home depot (65, 57 milliárd dollár).
  • egészség és szépség – CVS (63, 132,4 milliárd dollár).
  • étteremláncok – Chipotle (legmagasabb pontszám – 56,7), Starbucks (legmagasabb pontszám – 56,7 és legmagasabb potenciális haszon – 9,8 milliárd dollár).

– Az AI a háttérben a hagyományos AI/gépi tanulási fejlesztések révén már elkezdte átalakítani a kiskereskedelmi piacot – mondta Greg Buzek, az IHL Group elnöke. – A generatív AI egyszerűen csak megnöveli ezt a potenciális pénzügyi hatást, de a kiskereskedők között jelentős különbségek vannak a felkészültséget illetően.

A kutatás több szegmensben is rangsorolja a vállalatokat, és egy kilenc részes algoritmusból áll, amely a vállalatokat az adatérettség, az analitikai érettség, a kulcsfontosságú beszállítókkal való összehangoltság, a méret (bevételek) és a szabad cash flow, valamint más, nyilvános és privát kutatásokból származó mérőszámok alapján értékeli (0-100). A 2022-2029-es potenciális pénzügyi hatások előrejelzéséhez a kutatás ezt a vállalatok legfrissebb éves pénzügyi eredményeivel ötvözi.

Kapcsolódó cikkeink