IHL Group: az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők profitálhatnak a mesterséges intelligenciából, egyesek nagyobb mértékben, mint mások.
Az IHL Group „2024 AI Readiness Index” kutatása szerint az AI a 207 legnagyobb észak-amerikai kiskereskedőnél és étteremnél jelentkező pénzügyi hatása az évtized végéig elérheti a közel 1,6 ezer milliárd dollárt – számolt be a Chain Store Age. Az index az AI-felkészültségi pontszámokat (0-100 között), valamint az értékesítés növekedéséből, a bruttó árrés javulásából és az értékesítési/általános adminisztratív költségek csökkenéséből az egyes vállalatoknál adódó potenciális pénzügyi hatást veti össze.
Az index által lefedett kiskereskedelmi szegmensek élen járói a felkészültségi pontszám és a 2030-ig elérhető potenciális nyereség tekintetében a következők:
- e-kereskedelem – Amazon (85,4, 353,7 milliárd dollár).
- FMCG – Walmart (77, 264,2 milliárd dollár).
- ruházat/cipő – Lululemon (legmagasabb pontszám – 63,2), Nike (legnagyobb potenciális haszon – 18,4 milliárd dollár).
- tartós fogyasztási cikkek – Home depot (65, 57 milliárd dollár).
- egészség és szépség – CVS (63, 132,4 milliárd dollár).
- étteremláncok – Chipotle (legmagasabb pontszám – 56,7), Starbucks (legmagasabb pontszám – 56,7 és legmagasabb potenciális haszon – 9,8 milliárd dollár).
– Az AI a háttérben a hagyományos AI/gépi tanulási fejlesztések révén már elkezdte átalakítani a kiskereskedelmi piacot – mondta Greg Buzek, az IHL Group elnöke. – A generatív AI egyszerűen csak megnöveli ezt a potenciális pénzügyi hatást, de a kiskereskedők között jelentős különbségek vannak a felkészültséget illetően.
A kutatás több szegmensben is rangsorolja a vállalatokat, és egy kilenc részes algoritmusból áll, amely a vállalatokat az adatérettség, az analitikai érettség, a kulcsfontosságú beszállítókkal való összehangoltság, a méret (bevételek) és a szabad cash flow, valamint más, nyilvános és privát kutatásokból származó mérőszámok alapján értékeli (0-100). A 2022-2029-es potenciális pénzügyi hatások előrejelzéséhez a kutatás ezt a vállalatok legfrissebb éves pénzügyi eredményeivel ötvözi.
Kapcsolódó cikkeink
Rezsicsökkentő mesterséges intelligencia: az LG izgalmas jövőképet mutatott be az IFA-n
Az LG Electronics (LG) a 2024-es IFA kiállításon egy olyan…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Bankrate: Háromból egy amerikai vásárló kevesebbet tervez idén az ünnepekre költeni
Egy friss jelentés szerint a magas kamatlábak és az infláció…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tej, méz és tojás: drasztikus áremelkedések és kihívások a hazai termelők számára
A tej, méz és tojás, amelyek a magyar háztartások alapvető…
Tovább olvasom >A kötelező akciókon túl – több mint 600 újabb termék árát stoppolta be a Tesco
A Tesco a kötelező akciózás kivezetése után is folyamatosan csökkenti…
Tovább olvasom >Bab nélküli kávé: jönnek a környezetbarát megoldások
San Francisco egyik negyedében nemrég egy olyan kávéital debütált, amely…
Tovább olvasom >