Így vásárolnak az „alfák”

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 12. 09:39
🎧 Hallgasd a cikket:

A 21. században született legfiatalabb generáció, a Alfa (14 év alattiak), már most jelentős vásárlóerővel rendelkezik, amely az ő vásárlási szokásaikat országos reprezentatív panelen nyomon követő Numerator adatai szerint eléri a 28 milliárd dollárt.

A kutatás szerint a szülők 53%-a ad hetente zsebpénzt gyermekeinek, átlagosan 22 dollár értékben – írja a Chain Store Age.

Az alfák által leggyakrabban vásárolt kategóriák a snackek (59%), a szórakozás (34%), elektronikai cikkek (31%) és italok (31%).

Az, hogy mire költ az Alfa generáció, életkor szerint változik: a Numerator elemzése szerint az 1–5 éves fogyasztók leginkább játékokat (64%) és nassolnivalókat (51%) vásárolnak, míg a 6–10 évesek egyaránt játékokra (70%) és snackekre (65%) költenek, de emellett szívesen költenek szórakozásra (35%) és elektronikai cikkekre (29%) is. A 11–14 éves korosztály esetében már előtérbe kerülnek a ruházati cikkek (42%), az elektronikai eszközök (42%) és a szépségápolási termékek (30%).

A felmérésből az is kiderült, hogy az Alfa-generáció kétharmada jobban kedveli a bolti vásárlást, mint az online lehetőségeket. Ennek fő oka az, hogy a vásárlás közös családi program (47%) és az, hogy a vásárlás szórakoztató (45%). Az idősebbek (11–14 évesek) már szinte ugyanolyan arányban fedeznek fel új termékeket influenszereken keresztül (48%), mint az üzletekben.

A közösségi média platformok közül 26% a YouTub-ot (a 10 év alattiak 43%-a) preferálja, 22% a TikTok-ot, 12%-121% pedig a Snapchatet és az Instagramot részesíti előnyben.

Kapcsolódó cikkeink