Így reagál az energiaválságra a PENNY!
A takarékosság jól ismert szempont a PENNY-nél, és nem csak a vásárlók számára kínált termékek kedvező árai kapcsán! A jelenlegi gazdasági helyzetben különösen fontos, hogy a kiskereskedelmi üzletlánc boltjai is képesek legyenek tartalékolni és beosztani a rendelkezésre álló energiamennyiséget. A PENNY üzletei többek közt napelemekkel, elektromos autótöltőkkel, valamint egyéb zöld megoldásokkal támogatják a fenntarthatóságot és az energia-felhasználás optimalizálását.
A PENNY magyarországi leányvállalatát is tulajdonló REWE-csoport határozott klímastratégiai tervvel rendelkezik. Ennek értelmében 2030-ig szén-dioxid-kibocsátását harminc százalékkal csökkenti, 2040-re pedig a teljes karbonsemlegesség elérését tűzte ki. Az Országos Kereskedelmi Szövetség augusztusban több ajánlást is tett arra vonatkozóan, hogyan csökkentsék a kereskedelmi vállalkozások működési költségeiket a drágulás ütemének megfékezése érdekében. A felsorolt energiatakarékossági javaslatokat megfogadva, valamint saját vállalásait teljesítve a PENNY – több versenytársát is megelőzve – eddig több mint száz áruházába szerelt fel üvegajtókat a fali hűtőkre. Ezek száma még az év végéig 43 egységgel gyarapodik, és a korszerűsítést 2023-ban további 24 üzletére terjeszti ki. Ezzel az üzletek nagyjából a teljes energiafelhasználásuk 10 százalékát képesek megtakarítani. Mindemellett a PENNY valamennyi egységében LED-világítást használnak, amelyeket a zárásidőt követően teljesen lekapcsolnak. Az intelligens épületüzemeltetési szoftverek segítségével pedig a hőmérséklet is alkalmazkodik az épületen kívüli állapotokhoz.
A megújuló energiaforrások területén is élen jár a vállalat, így az áramellátás is az alternatív megoldások segítségével biztosított
Az üzletlánc fejlesztései a jövőbe tekintenek: a PENNY vásárlói számára már 66 áruház parkolójában érhető el elektromosautó-töltő állomás, további hét egységet a közeljövőben ad át a vállalat. Ezzel a technológiával a diszkontok 2019 januárja óta már több mint 2 millió kilogrammnyi szén-dioxid- és mintegy 12 tonna nitrogén-oxid-kibocsátástól óvták meg környezetünket. – Eddig már harminc épületünkre és egy logisztikai központunkra telepítettünk napkollektorokat az elmúlt évek során, amelyek az üzletekben felhasznált energia 20 százalékát termelik meg. Áruházláncunk jelenleg 13 újabb helyszínnel és egy logisztikai központtal kívánja bővíteni a projektet. A fejlesztéseink legfőbb hatása, hogy az árainkat töretlenül alacsonyabban tudjuk tartani, még a többi diszkont lánchoz képest is érzékelhető a különbség. Ez tehát nemcsak nekünk fontos, hanem családok százezrei számára is, akik mindig számíthatnak ránk.– mondta Kazatsay Eszter, a PENNY kommunikációs vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Országos szintre lép a PENNY és a foodora együttműködése
November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >