Így reagál az energiaválságra a PENNY!
A takarékosság jól ismert szempont a PENNY-nél, és nem csak a vásárlók számára kínált termékek kedvező árai kapcsán! A jelenlegi gazdasági helyzetben különösen fontos, hogy a kiskereskedelmi üzletlánc boltjai is képesek legyenek tartalékolni és beosztani a rendelkezésre álló energiamennyiséget. A PENNY üzletei többek közt napelemekkel, elektromos autótöltőkkel, valamint egyéb zöld megoldásokkal támogatják a fenntarthatóságot és az energia-felhasználás optimalizálását.

Kazatsay_Eszter kommunikaciós vezető, PENNY
A PENNY magyarországi leányvállalatát is tulajdonló REWE-csoport határozott klímastratégiai tervvel rendelkezik. Ennek értelmében 2030-ig szén-dioxid-kibocsátását harminc százalékkal csökkenti, 2040-re pedig a teljes karbonsemlegesség elérését tűzte ki. Az Országos Kereskedelmi Szövetség augusztusban több ajánlást is tett arra vonatkozóan, hogyan csökkentsék a kereskedelmi vállalkozások működési költségeiket a drágulás ütemének megfékezése érdekében. A felsorolt energiatakarékossági javaslatokat megfogadva, valamint saját vállalásait teljesítve a PENNY – több versenytársát is megelőzve – eddig több mint száz áruházába szerelt fel üvegajtókat a fali hűtőkre. Ezek száma még az év végéig 43 egységgel gyarapodik, és a korszerűsítést 2023-ban további 24 üzletére terjeszti ki. Ezzel az üzletek nagyjából a teljes energiafelhasználásuk 10 százalékát képesek megtakarítani. Mindemellett a PENNY valamennyi egységében LED-világítást használnak, amelyeket a zárásidőt követően teljesen lekapcsolnak. Az intelligens épületüzemeltetési szoftverek segítségével pedig a hőmérséklet is alkalmazkodik az épületen kívüli állapotokhoz.
A megújuló energiaforrások területén is élen jár a vállalat, így az áramellátás is az alternatív megoldások segítségével biztosított
Az üzletlánc fejlesztései a jövőbe tekintenek: a PENNY vásárlói számára már 66 áruház parkolójában érhető el elektromosautó-töltő állomás, további hét egységet a közeljövőben ad át a vállalat. Ezzel a technológiával a diszkontok 2019 januárja óta már több mint 2 millió kilogrammnyi szén-dioxid- és mintegy 12 tonna nitrogén-oxid-kibocsátástól óvták meg környezetünket. – Eddig már harminc épületünkre és egy logisztikai központunkra telepítettünk napkollektorokat az elmúlt évek során, amelyek az üzletekben felhasznált energia 20 százalékát termelik meg. Áruházláncunk jelenleg 13 újabb helyszínnel és egy logisztikai központtal kívánja bővíteni a projektet. A fejlesztéseink legfőbb hatása, hogy az árainkat töretlenül alacsonyabban tudjuk tartani, még a többi diszkont lánchoz képest is érzékelhető a különbség. Ez tehát nemcsak nekünk fontos, hanem családok százezrei számára is, akik mindig számíthatnak ránk.– mondta Kazatsay Eszter, a PENNY kommunikációs vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >