Így reagál a Penny az inflációra, és így reagálnak a vásárlóik
Reális és elfogadható okok állnak az élelmiszer-termékpályák egyes cikkeinek drágulása mögött, amelyet a kereskedelmi szereplők is kénytelenek érvényesíteni áraikban. A mostani kiélezett helyzet sem írja felül az évek alatt kialakult beszerzői kapcsolatokat: a folyamatos működés, az állandó kínálat biztosítása fontosabb, mint a rövid ideig elérhető árelőny. A Penny inkább a sajátmárkás és réstermékek jobb kínálatával igyekszik reagálni a kialakult helyzetre, diszkontként lehetőséget is lát a folyamatokban, miközben folytatja korábban megkezdett megújulási programját – írja a Pénzcentrum.

Nő az igény a sajátmárkás termékekre
„Kétségkívül létezik egyfajta egészséges versengés a beszállítók és kereskedelmi láncok beszerzése között annak érdekében, hogy minél alacsonyabb árakon vásároljanak a láncok, és a szállító minél magasabb áron adjon el. Ez a két ellenérdek óhatatlanul ütközik egymással. Természetesen a beszállítói oldalról mi is kapjuk az információkat, mi is tisztában vagyunk a jelenlegi viszonyokkal. Az irreális igényekkel most sem, a múltban sem tudtunk mit kezdeni, de fontos leszögezni, hogy a jogos, megalapozott igényekre nyitottak vagyunk. Minden olyan árváltozás esetén, amelynek a jelei egyértelműen láthatók a piacon, mi is tudunk együtt mozogni a felmerülő extra költségekkel. Ez nem csupán a beszállítói oldalról értendő, hanem a szakmai szervezetekkel folytatott együttműködésünk során is. Világosan látjuk tehát, hogy mi a helyzet a mezőgazdaságban és az élelmiszerfeldolgozásban”
– mondta el a Pénzcentrumnak Vincze Géza, a Penny beszerzési igazgatója, aki hozzátette:
„Partnerségi viszonyban kezeljük a jelenlegi helyzetet, hiszen a célja mindenkinek az, hogy fennmaradjon. Ma már nem az extraprofit-szerzésről szól a tárgyalás, hanem arról, hogy mindenki tudja biztosítani a megfelelő működést”
– teszi hozzá.
A beszerzési igazgató szerint éppen a hosszú távon fennálló, tartós partnerségi viszony érdekei követelik meg azt is, hogy a kereskedelmi szereplő ne rövid távú érdekek, adott esetben dömpingáron kínált tételek mellett döntsön a kiszámítható együttműködés rovására.
„Ránk nem jellemző, hogy dömpingtételekre fókuszáljunk pusztán csak azért, hogy egy rövidebb időszakot tekintve jobb árakat realizálhassunk”
– mondja.
„Ez nem jelenti azt, hogy csak hazai forrásból vásárolunk, adott esetben az ellátási mennyiség, vagy egyszerűen egy promóciós volumenre kedvezőbb ár elérése esetén természetesen külföldről is beszerzünk. Viszont a főbb hangsúlyt továbbra is a hazai beszállítóinkra, valamint a magyar termékekre fektetjük. A tartós beszerzésünk változatlanul honi partnereken keresztül zajlik, ezáltal a kínálatunk zöme, egészen pontosan az árucikkek kétharmada hazai. A magyarországi kiskereskedelmi láncok közül egyedülállóan több mint 500 sajátmárkás árucikkek – köztük olyan népszerű termékek, mint például a Karát szalámik és felvágottak, vagy éppen a Sissy tejtermékek és sajtok – viselik a Magyar Termék védjegyek egyikét.”
Kapcsolódó cikkeink
Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >Többmilliós adománnyal segítette a rászoruló gyermekeket a PENNY
Ismét több millió forint értékű pénz- és termékadománnyal segítette a…
Tovább olvasom >Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >