Elindult a kisdiákokat pénzügyi tudatosságra nevelő program
Elindult a résztvevő pedagógusok felkészítése egy játékos, élménypedagógiai módszerrel kifejlesztett programra. Idén ősztől ugyanis egy pénzügyi tudatosságot fejlesztő motivációs pontrendszert tesztelnek 600 kisdiák részvételével az ország öt iskolájában – olvasható a tozsdeforum.hu-n. A játékos OkoShopokban a gyerekek a jó cselekedeteikért kapott „Frankóért” finomságokat, játékokat, sportszereket és közösségi élményeket vásárolhatnak, de takarékoskodhatnak is. A rendszerben a gyengébb képességű gyerekek is jól motiválhatók, és a hátrányos helyzetű tanulók is saját bevételre tehetnek szert.
A világ vezető oktatásfejlesztői egyetértenek abban a nálunk is egyre gyakrabban hangoztatott alapvetésben, hogy a 21. századi kulcskompetenciák között kiemelten fontos készséggé vált a pénzügyi tudatosság.
A zsebpénzével jól bánó gyerekből a pénzügyeit magabiztosan kezelő felnőtt válik – ennek ellenére az iskolák falain belül a diákok, és különösen a kisdiákok jelenleg nagyon keveset tanulhatnak a pénzügyekről.
Az pedig kifejezetten ritkaságnak számít, hogy a pénzgazdálkodási készségek fejlesztését élménypedagógiai módszerekre építik.
Játékos tanulás, tudatos felnőtt élet
A 2017 márciusában elindított LifeChanger pénzügyi oktatóprogram gerincét egy társasjáték képezi, amelynek során az általános iskolások valós élethelyzeteket és pénzügyi döntéseket modellezve ismerkedhetnek meg a család pénzbeosztásának kihívásaival.
Az izgalmas szerepjátékban a résztvevők 4-6 fős családokat alkotnak, és közös döntéseket hozva határozzák meg, mire költik a közösen megkeresett pénzt.
A három tanórát felölelő foglalkozást végigkíséri egy különleges malacpersely, amely négy rekeszével elősegíti a bevétel, a kiadás, a megtakarítás és a jótékonyság fogalomköreiben való tájékozódást. A gyerekek ugyanis a játék végén eldönthetik, hogy a kötelező alapkiadások után fennmaradó összeget mire fordítják.
Szeptemberben indul a teszt
A MetLife és a United Way Magyarország együttműködésében kidolgozott program idei továbbfejlesztéseként a résztvevő iskolák szeptembertől egy pénzügyi tudatosságot is fejlesztő motivációs pontrendszert is tesztelnek.
A pontrendszer lényege, hogy a gyerekek az önmagukért és a közösségért tett extra vállalásaik teljesítéséért cserébe pontokat szerezhetnek, amiket beválthatnak az iskola boltjában.
A pontokat a gyerekek gyűjthetik önállóan vagy közösen, és a csokoládé, játékok, könyvek mellett a közösséget építő élményekre, például közös kirándulásokra is költhetik.
Több mint 600 diák vesz részt
A tavalyi programba a hat résztvevő általános iskola közel 600 diákja után az idén ismét több mint 600 diák kapcsolódik be, több mint 100 MetLife-önkéntes segítségével. Az idei évben egy soproni, egy felsődobszai, egy buji, egy tiszaföldvári és egy lajosmizsei iskola nyerte el a részvételi lehetőséget a nyílt pályázaton. A MetLife vállalat által életre hívott LifeChanger program tananyag fejlesztését a United Way Magyarország koordinálta, és idén is a szervezet segíti a program megvalósítását.
A tesztelő iskolák szeptember és december között folyamatosan megosztják egymással tapasztalataikat, a legjobb gyakorlatokat pedig a United Way Magyarország elérhetővé teszi a többi érdeklődő iskola számára is a jövő év elején. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Jelentősen nőtt a magániskolák iránti kereslet hazánkban
Magyarországon az állami oktatás helyzete miatt (alulfinanszírozottság, pedagógushiány, elavult tantervek…
Tovább olvasom >Már tízből hat fiatal a szakképzést választja
Már tízből hatan a szakképzést választják az általános iskola nyolcadik…
Tovább olvasom >Megújul a gyakorlati képzés a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemen
Befejeződött a gyakorlati oktatást és kutatást kiszolgáló egyetemi cégek és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >