Így mobilbankolnak a vállalkozások
A vállalkozások életét, működését nagyban meghatározza, hogy mennyire digitalizálják folyamataikat. A pénzügyek ezen a téren az élen jár, hiszen az online végezhető tranzakciók mellett már digitális pénzügyi asszisztens is a vállalkozások rendelkezésére áll. A K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi eredményei alapján a mobilbanki funkciók közül a legtöbben az átutalást és egyenleg-lekérdezést használják – ez utóbbit akár napi szinten is.
A technológiai fejlődés komoly hatással van a kkv-k működésére, egyre több az okos vállalkozás, vagyis amelyek digitalizálják az üzleti folyamataikat, beleértve az adminisztrációt, a kommunikációt, az ügyfélkiszolgálást, a rendelések kezelését, a pénzügyek intézését. Ez utóbbi terén hozott egy újabb mérföldkövet, hogy már olyan digitális pénzügyi asszisztens is a rendelkezésükre áll – Kate „személyében”, akivel nem csak írásban, hanem már élőhanggal is kommunikálhatnak a K&H mobilbank alkalmazásban.
„Az elmúlt évek folyamatos fejlesztéseinek és piaci innovációinak is köszönhető, hogy a hazai vállalkozások egyre érettebbé válnak. Jól mutatja ezt, hogy ma már a banki forgalom – azaz a kimenő utalások – gyakorlatilag 99 százalékát elektronikus úton hajtják végre a kkv ügyfeleink. Ha pedig a teljes kkv szektort nézzük, a K&H bizalmi index kutatás alapján az látható, hogy tízből hét kkv már igénybe vesz valamilyen mobilbanki szolgáltatást”
– tájékoztatott Oraveczné Németh Ildikó, a K&H Lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.
A vállalkozások közel harmada (30%) egyelőre nem veszi igénybe a mobilbankot – ez főként az agrár cégekre jellemző (38%). A szolgáltató cégek viszont élen járnak a technológia használatában, ugyanis közülük négyből csupán egy (24%) nem veszi igénybe.
A felmérés eredményei alapján az is látható, hogy a legtöbben átutalásra (56%), illetve a számlainformációk, egyenleg lekérdezésére (55%) használják. Előbbit inkább heti rendszerességgel, míg az utóbbit akár napi szinten is. A céges mobiltelefon POS terminálként való igénybevétele és a digitális pénzügyi asszisztens egyelőre nem ennyire elterjedt, a vállalkozások közel ötödére (21-21%) jellemző. Ott azonban, ahol ezt az ún. softPOS fizetési megoldást alkalmazzák, a cégek háromnegyede legalább hetente teszi ezt. A digitális pénzügyi asszisztens esetében szintén hasonló látható: a cégek alacsony aránya ellenére, aki használja, azoknál háromból kettő cég heti szinten.
„A mobilbank aktív használatát segítik az olyan könnyen, egyszerűen és gyorsan működő, a napi pénzügyek kézbentartását segítő funkciók, mint pl. az átutalások kezelése, számlainformációk lekérdezése, bankkártyák menedzselése, továbbá az ügyfélélményt fokozzák – a piacon egyedüliként működő – olyan mobilbanki funkciók, mint a meglévő vállalkozói hitelekről kapott azonnali információk, az előzetes hitelbírálat vagy éppen a biztosításokkal kapcsolatos információk”
– hangsúlyozta ki a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >K&H: megtörtént a fordulat, előkerültek a hitelesek
A lakossági hitelezés egyértelműen fordulóponthoz érkezett. A 2023 eleji visszaesés…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Bemutatjuk a média és marketingkommunikációs szakmai AI Guide-ot
A legjelentősebb hazai kommunikációs szakmai szervezetek példaértékű együttműködésében készült el…
Tovább olvasom >Az Allee-ban adták át az ország első beltéri antenna rendszerét, amelyen mindhárom mobilszolgáltató 5G hálózata elérhető
A több szolgáltatót kiszolgáló beltéri hálózat egyedülálló az országban, különlegessége,…
Tovább olvasom >