Így mobilbankolnak a vállalkozások
A vállalkozások életét, működését nagyban meghatározza, hogy mennyire digitalizálják folyamataikat. A pénzügyek ezen a téren az élen jár, hiszen az online végezhető tranzakciók mellett már digitális pénzügyi asszisztens is a vállalkozások rendelkezésére áll. A K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi eredményei alapján a mobilbanki funkciók közül a legtöbben az átutalást és egyenleg-lekérdezést használják – ez utóbbit akár napi szinten is.
A technológiai fejlődés komoly hatással van a kkv-k működésére, egyre több az okos vállalkozás, vagyis amelyek digitalizálják az üzleti folyamataikat, beleértve az adminisztrációt, a kommunikációt, az ügyfélkiszolgálást, a rendelések kezelését, a pénzügyek intézését. Ez utóbbi terén hozott egy újabb mérföldkövet, hogy már olyan digitális pénzügyi asszisztens is a rendelkezésükre áll – Kate „személyében”, akivel nem csak írásban, hanem már élőhanggal is kommunikálhatnak a K&H mobilbank alkalmazásban.
„Az elmúlt évek folyamatos fejlesztéseinek és piaci innovációinak is köszönhető, hogy a hazai vállalkozások egyre érettebbé válnak. Jól mutatja ezt, hogy ma már a banki forgalom – azaz a kimenő utalások – gyakorlatilag 99 százalékát elektronikus úton hajtják végre a kkv ügyfeleink. Ha pedig a teljes kkv szektort nézzük, a K&H bizalmi index kutatás alapján az látható, hogy tízből hét kkv már igénybe vesz valamilyen mobilbanki szolgáltatást”
– tájékoztatott Oraveczné Németh Ildikó, a K&H Lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.
A vállalkozások közel harmada (30%) egyelőre nem veszi igénybe a mobilbankot – ez főként az agrár cégekre jellemző (38%). A szolgáltató cégek viszont élen járnak a technológia használatában, ugyanis közülük négyből csupán egy (24%) nem veszi igénybe.
A felmérés eredményei alapján az is látható, hogy a legtöbben átutalásra (56%), illetve a számlainformációk, egyenleg lekérdezésére (55%) használják. Előbbit inkább heti rendszerességgel, míg az utóbbit akár napi szinten is. A céges mobiltelefon POS terminálként való igénybevétele és a digitális pénzügyi asszisztens egyelőre nem ennyire elterjedt, a vállalkozások közel ötödére (21-21%) jellemző. Ott azonban, ahol ezt az ún. softPOS fizetési megoldást alkalmazzák, a cégek háromnegyede legalább hetente teszi ezt. A digitális pénzügyi asszisztens esetében szintén hasonló látható: a cégek alacsony aránya ellenére, aki használja, azoknál háromból kettő cég heti szinten.
„A mobilbank aktív használatát segítik az olyan könnyen, egyszerűen és gyorsan működő, a napi pénzügyek kézbentartását segítő funkciók, mint pl. az átutalások kezelése, számlainformációk lekérdezése, bankkártyák menedzselése, továbbá az ügyfélélményt fokozzák – a piacon egyedüliként működő – olyan mobilbanki funkciók, mint a meglévő vállalkozói hitelekről kapott azonnali információk, az előzetes hitelbírálat vagy éppen a biztosításokkal kapcsolatos információk”
– hangsúlyozta ki a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Lóska Gergelyt nevezték ki a K&H informatikai és innovációs vezetőjének
A K&H Bank 2025. július 14-től részben új szervezeti felállásban…
Tovább olvasom >A fenntartható gazdaságélénkítés kulcsa az épületállomány energetikai megújítása
A hazai lakóépületek energiahatékonysági korszerűsítése egyszerre jelent gazdasági növekedési lehetőséget,…
Tovább olvasom >K&H: 1400 milliárd forinthoz közelítenek az okostelefonos fizetések
Közel 1,4 billió forint, 173 millió tranzakció: így mutat három…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >