Így maradt sikeres a Mercarius a nehéz helyzetben lévő autópiacon
Az autóipar nincs könnyű helyzetben manapság – az ellátási, beszállítói láncokban tapasztalható zavarok, a globális alkatrészhiány rengeteg feladatot adnak a szektor szereplőinek. A válság hatásai ellen a rugalmas, gyors döntések és a megfelelő üzleti modell jelenthetnek megoldást – így a kihívások ellenére a Mercarius Flottakezelő is sikeres éveket tudhat maga mögött.
A mára legnagyobb magyar tulajdonú flottakezelőként számon tartott Mercarius az elmúlt negyed évszázad alatt családi rent-a-car cégből piacvezetővé vált, és immár több mint 12 ezres gépjárműparkkal és több mint 500 ügyféllel rendelkezik.
Az üzleti eredményeknél is fontosabbnak tartják azonban, hogy ügyfeleik elégedettsége is folyamatosan növekszik, hiszen a Mercarius stratégiájában az ügyfélszerzést megelőzi az ügyfelek megtartása. Ennek szellemében alakították ki szolgáltatási palettájukat, amely egyben a versenyelőnyüket is jelenti: a saját szerviznek – immár 3 telephellyel –, az assistance-nek és kárrendezésnek köszönhetően az ügyfelek erős, komplex szolgáltatáscsomagot kapnak, amely mögött egy erős, magas szakértelemmel bíró csapat áll.
A sikerek mellett természetesen továbbra is bőven akadnak kihívások. Jelenleg komoly akadályokba ütközik az, aki új autót vagy új alkatrészt szeretne. A használt autók felértékelődtek: egy keveset futott használt gépjármű ma megközelítően annyiba kerül, mint néhány éve egy ugyanilyen új modell.
Mindemellett az autó tulajdonlásával kapcsolatos felfogás lassan változik Magyarországon is: a fiatalok körében egyre népszerűbbek a közösségi autómegosztó szolgáltatások, a flottapiacon pedig előtérbe kerültek a kedvezőbb ár-érték arányú és rugalmasabb tartósbérleti konstrukciók.
A piaci igényekre reagálva idén megnyitották első használtautó-kereskedésüket, a Mercart, ahol kizárólag a saját flottakezelésükből kikerült autókat értékesítik. Ezek a gépjárművek vezetett szervizkönyvvel, leinformálható múlttal rendelkeznek, ami nagy biztonságot nyújt vásárlóik számára.
A fogyasztói magatartáshoz igazodva a digitalizációra is nagy hangsúlyt helyeznek, hogy egy klasszikus flottakezelőből valóban 21. századi mobilitási szolgáltatóvá válhassanak. Ugyanezen elvtől vezérelve megkezdték országos szervizhálózatuk kiépítését a nagyobb magyar vidéki városokban, hogy könnyen elérhető, minőségi szolgáltatást biztosíthassanak ügyfeleik számára, bárhol is járjanak az országban.
Terveik között szerepel első vidéki telephelyük megnyitása is még 2022-ben, ahol mindkét tevékenységükkel jelen lesznek: azaz flottakezelési szolgáltatásokat nyújtanak majd vállalati partnereik és magánszemélyek számára, ezenkívül egy használtautó-kereskedést is nyitnak a budapesti Mercar üzleti modelljét követve.
A Mercariusnál töretlenül hisznek abban, hogy saját kézben levő szolgáltatásaik, szakmai csapatuk és a saját innovációik kiemelik majd őket a mezőnyből, így továbbra is elégedett ügyfeleket tudhatnak maguk mellett. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá
A modern közigazgatás támogatja a modern gazdaságot, és a kormányok…
Tovább olvasom >Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új irány a haszonjárműveknél: a Transporter és az ID. Buzz formabontó újdonságai
A Volkswagen Transporter hetedik generációja újraértelmezi a klasszikus haszonjármű fogalmát,…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: „Lighting the Way to Smarter Stores!”
A visszaszámlálás elkezdődött! – Hamarosan megnyitja kapuit a kiskereskedelmi technológiák 2025-ös…
Tovább olvasom >