Így költöttek a magyar drukkerek a válogatott meccseinek helyszínein
A németországi futball Európa-bajnokság városai jelentős anyagi forrásokat fordítottak arra, hogy a stadion látogatóinak és a focirajongóknak felejthetetlen élményeket nyújtsanak a torna ideje alatt. Ezt bizonyítják a Mastercard SpendingPulse legfrissebb adatai is, amelyek az üzletekben és online történő kiskereskedelmi eladásokat mérik minden fizetési helyzetre vetítve: a focimeccsek jelentősen növelték a vendéglátóipari eladásokat a rendező városokban – egyes esetekben akár 283 százalékkal is. Magyarország mérkőzései során az eladások növekedése (+62,7% és +66,5%) jelentős, de nem a legmagasabb a dokumentumban szereplő adatok közül. Azonban stabil növekedést mutatnak, ami pozitív hatással volt a helyi gazdaságra.
A kontinensviadalra érkező drukkerek jelentősen növelték a vendéglátóipari eladásokat, és mindez sok esetben jelentős költésnövekedést eredményezett az előző évhez képest a 2024. június 14. és június 25. közötti időszakban a tíz érintett német városban.
Érdekes módon a hatások túlmutattak az olyan német nagyvárosokon, mint Berlin, Hamburg és München. Dortmund profitált a legjobban a városban rendezett négy meccsből, és jelentős, három számjegyű növekedést regisztrált a helyi éttermek és bárok eladásaiban. A 2024. június 25-i Franciaország – Lengyelország mérkőzés idején például az itteni éttermi eladások mutatták az előző évhez képest a legnagyobb növekedést (+283%), de Düsseldorf (június 17.), Köln (június 25.) és Stuttgart (június 23.) is három számjegyű növekedést ért el egyes meccsek során. A kisebb Európa-bajnoki városok, mint Lipcse és Gelsenkirchen is jelentős növekedést mutattak az éttermi eladásokban az előző év azonos időszakához képest. Ez tükrözi az Európa-bajnokság széles körű hozzáadott értékét különböző régiókban. Egyedül Hamburg szenvedett enyhe csökkenést az éttermi eladásokban a két meccsnapon.
Akár egy nyilvános közvetítésen egy étteremben vagy akár egy bárban: az emberek szeretnek együtt focit nézni. Minden Európa-bajnoki helyszín létrehozott szurkolói zónákat a stadionmeccsek mellett. A nyilvános vetítések így a lehető legtöbb ember számára kínálnak közösségi élményt. A Mastercard Experience Economy felmérés korábban rámutatott arra, hogy az elmúlt években élőben focimeccseket néző európaiak közel hatvan százaléka (56%) akkor a legboldogabb, ha élőben nézheti csapata mérkőzését. Minden második válaszadó (51%) úgy véli, hogy a közös focinézés közelebb hozza az embereket és javítja a barátságok és családi kapcsolatok minőségét.
A legnagyobb éttermi eladásnövekedést hozó focimeccsek:
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >