Így harcolnak a hazai üzletláncok az élelmiszerpazarlás ellen
Sok vásárló számára még mindig nem világos, hogy a magyarországi áruházláncok mennyi mindent tesznek az élelmiszerpazarlás csökkentése érdekében. A HelloVidék újságírói utánajártak, hogyan küzdenek a boltláncok az élelmiszer-hulladék ellen.

Harc az élelmiszerpazarlás ellen
A SPAR, a Tesco és az Aldi is különböző kezdeményezésekkel igyekeznek minimalizálni az élelmiszerek pazarlását. A SPAR például maradékmentő együttműködések keretében kínál lejárathoz közeli termékeket jelentős kedvezményekkel. Hasonló stratégiát követ a Tesco is, amely szintén csökkenti a hamarosan lejáró élelmiszerek árát, hogy gyorsabban találjanak gazdára.
Az Aldi egy innovatív megoldást alkalmaz, amelyet „A nap fogása” néven ismerhetünk meg. Ez az intézkedés az előző napi, megmaradt pékárukat kínálja fel féláron, bezacskózva, hogy másnap délig elkeljenek.
Emellett az adományozás is fontos szerepet kap az élelmiszer-mentő kezdeményezésekben. Az áruházláncok gyakran ajánlanak fel nem értékesíthető, de még fogyasztható termékeket jótékonysági szervezeteknek, ezzel is csökkentve a hulladék mennyiségét.
Az áruházláncok által végzett tevékenységek jelentősen hozzájárulnak az élelmiszerpazarlás csökkentéséhez, miközben felhívják a fogyasztók figyelmét a fenntartható fogyasztás fontosságára. A részletes cikk, amely bemutatja a magyarországi láncok élelmiszermentő stratégiáit, a HelloVidék oldalán található meg.
Kapcsolódó cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >Nehezen újrahasznosítható hulladékok: megoldások születőben, de még messze a cél
Bár egyre több hulladéktípus válik újrahasznosíthatóvá, számos anyag feldolgozása továbbra…
Tovább olvasom >Fejenként 62 kg ételt pazarolunk el évente
Egyre égetőbb problémát jelent az élelmiszer-hulladék és a túlfogyasztás: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >