Így fest az online vásárlás Észak-Koreában
Észak-Korea legújabb online áruháza 24 órás nyitvatartással és másnapra teljesített, ingyenes házhoz szállítással várja vásárlóit – írja az origo. Nem okozhat meglepetést az sem, hogy az elektronikus úton lebonyolított vásárlások bankkártya használatával fizethetők ki. A csavart azonban az jelentheti, hogy az online vásárláshoz fizikai üzlethelységbe kell a vevőnek befáradnia. De az is lehet, hogy nem, noha a mobilapplikációk kapcsán ezt már eljátszották Észak-Koreában.
Abnal a neve Észak-Korea egyik új online vásárlófelületének, amely 24 órás nyitva tartással, kiegészítő szolgáltatásokkal, másnapi ingyenes házhoz szállítással várja vásárlóit.
Az elszigetelt, az önfenntartás és önellátás elvét valló államban 2015-ben már biztos megjelent az online vásárlás lehetősége. Az Okryu nevű – az egyik kormányzati ellenőrzési szerv felügyelte – oldalon ruházati termékeket, bútorokat, sőt élelmiszert is lehetett rendelni. 2016-ban pedig a Manmulsang nevű portál 3,2 millió látogatót regisztrálhatott, kevesebb mint egy év leforgása alatt.
A most a figyelem középpontjába került portálnál azonban nem egyértelmű, az online vásárlás valóban a széles körben megszokott jelentéstartalommal bír-e. Ahogy a Business Insider és más portálok is felhívják rá a figyelmet, az oldal ismertetőjénél szereplő „at the store” kifejezés lehet ugyan fordítási hiba („a boltban”, azaz fizikailag létező vásárlóhelyen), de lehet, hogy arra utal, az online vásárlást valóban egy üzletbe betérve kell intéznie a vásárlónak.
Függetlenül attól, ténylegesen hogyan alakul gyakorlat, az értesülés kapcsán a kommentárok megjegyzik, az online vásárlás csak a társadalom egy igen szűk, valóban tehetős rétege számára jelenthet valódi alternatívát.
Nem ez lenne az első alkalom, hogy az online szolgáltatást erre kijelölt üzletben vehetik igénybe az észak-koreai állampolgárok.
Phenjanban az okostelefonnal rendelkezőknek, fizikailag létező mobilapplikációs boltba kell bemenniük ahhoz, hogy készülékükre alkalmazásokat tölthessenek le. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Lánchíd Klub februári exkluzív – Nemzetközi és hazai FMCG kiskereskedelmi kitekintő
A magyar kiskereskedelem az elmúlt időszakban jelentős kihívásokkal nézett szembe:…
Tovább olvasom >GVH: átláthatóbban fog akciózni az Answear ruházati webáruház
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa az Answear ruházati webáruházat működtető…
Tovább olvasom >NAV: a webáruházak sem bújhatnak ki a kiskereskedelmi adó megfizetése alól
A kiskereskedelmi adót a webáruházaknak is fizetniük kell, ha az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Milliárdos osztalék, stabil ezermilliárdos forgalom – így teljesített 2024-ben az Országos Dohányboltellátó Kft.
Újra átlépte az ezermilliárd forintos árbevételi küszöböt az Országos Dohányboltellátó…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >