Így fest az online vásárlás Észak-Koreában
Észak-Korea legújabb online áruháza 24 órás nyitvatartással és másnapra teljesített, ingyenes házhoz szállítással várja vásárlóit – írja az origo. Nem okozhat meglepetést az sem, hogy az elektronikus úton lebonyolított vásárlások bankkártya használatával fizethetők ki. A csavart azonban az jelentheti, hogy az online vásárláshoz fizikai üzlethelységbe kell a vevőnek befáradnia. De az is lehet, hogy nem, noha a mobilapplikációk kapcsán ezt már eljátszották Észak-Koreában.
Abnal a neve Észak-Korea egyik új online vásárlófelületének, amely 24 órás nyitva tartással, kiegészítő szolgáltatásokkal, másnapi ingyenes házhoz szállítással várja vásárlóit.
Az elszigetelt, az önfenntartás és önellátás elvét valló államban 2015-ben már biztos megjelent az online vásárlás lehetősége. Az Okryu nevű – az egyik kormányzati ellenőrzési szerv felügyelte – oldalon ruházati termékeket, bútorokat, sőt élelmiszert is lehetett rendelni. 2016-ban pedig a Manmulsang nevű portál 3,2 millió látogatót regisztrálhatott, kevesebb mint egy év leforgása alatt.
A most a figyelem középpontjába került portálnál azonban nem egyértelmű, az online vásárlás valóban a széles körben megszokott jelentéstartalommal bír-e. Ahogy a Business Insider és más portálok is felhívják rá a figyelmet, az oldal ismertetőjénél szereplő „at the store” kifejezés lehet ugyan fordítási hiba („a boltban”, azaz fizikailag létező vásárlóhelyen), de lehet, hogy arra utal, az online vásárlást valóban egy üzletbe betérve kell intéznie a vásárlónak.
Függetlenül attól, ténylegesen hogyan alakul gyakorlat, az értesülés kapcsán a kommentárok megjegyzik, az online vásárlás csak a társadalom egy igen szűk, valóban tehetős rétege számára jelenthet valódi alternatívát.
Nem ez lenne az első alkalom, hogy az online szolgáltatást erre kijelölt üzletben vehetik igénybe az észak-koreai állampolgárok.
Phenjanban az okostelefonnal rendelkezőknek, fizikailag létező mobilapplikációs boltba kell bemenniük ahhoz, hogy készülékükre alkalmazásokat tölthessenek le. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Ügyészség: valótlan arcképekkel és vásárlói véleményekkel tévesztette meg egy webáruház a fogyasztókat
Valótlan arcképekkel és vásárlói véleményekkel tévesztette meg egy webáruház a…
Tovább olvasom >A fogyasztók többsége nincs tisztában az AI közreműködésével online vásárlás közben
A fogyasztók 71%-a nem veszi észre, hogy mesterséges intelligenciával (AI)…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: decemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 0,1 százalékkal haladta meg, az előző havitól 1,2 százalékkal maradt el
A kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 0,4, naptárhatástól…
Tovább olvasom >Decemberben a magyar lakosság erős fogyasztása inkább külföldön, mintsem a hazai boltok forgalmában realizálódott
Decemberben a magyar lakosság erős fogyasztása inkább külföldön, mintsem a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,3 százalékkal mérséklődött 2024 decemberében
Az ipari termelés volumene 2024 decemberében 5,3, munkanaphatástól megtisztítva 6,4…
Tovább olvasom >