Így fest az online vásárlás Észak-Koreában
Észak-Korea legújabb online áruháza 24 órás nyitvatartással és másnapra teljesített, ingyenes házhoz szállítással várja vásárlóit – írja az origo. Nem okozhat meglepetést az sem, hogy az elektronikus úton lebonyolított vásárlások bankkártya használatával fizethetők ki. A csavart azonban az jelentheti, hogy az online vásárláshoz fizikai üzlethelységbe kell a vevőnek befáradnia. De az is lehet, hogy nem, noha a mobilapplikációk kapcsán ezt már eljátszották Észak-Koreában.
Abnal a neve Észak-Korea egyik új online vásárlófelületének, amely 24 órás nyitva tartással, kiegészítő szolgáltatásokkal, másnapi ingyenes házhoz szállítással várja vásárlóit.
Az elszigetelt, az önfenntartás és önellátás elvét valló államban 2015-ben már biztos megjelent az online vásárlás lehetősége. Az Okryu nevű – az egyik kormányzati ellenőrzési szerv felügyelte – oldalon ruházati termékeket, bútorokat, sőt élelmiszert is lehetett rendelni. 2016-ban pedig a Manmulsang nevű portál 3,2 millió látogatót regisztrálhatott, kevesebb mint egy év leforgása alatt.
A most a figyelem középpontjába került portálnál azonban nem egyértelmű, az online vásárlás valóban a széles körben megszokott jelentéstartalommal bír-e. Ahogy a Business Insider és más portálok is felhívják rá a figyelmet, az oldal ismertetőjénél szereplő „at the store” kifejezés lehet ugyan fordítási hiba („a boltban”, azaz fizikailag létező vásárlóhelyen), de lehet, hogy arra utal, az online vásárlást valóban egy üzletbe betérve kell intéznie a vásárlónak.
Függetlenül attól, ténylegesen hogyan alakul gyakorlat, az értesülés kapcsán a kommentárok megjegyzik, az online vásárlás csak a társadalom egy igen szűk, valóban tehetős rétege számára jelenthet valódi alternatívát.
Nem ez lenne az első alkalom, hogy az online szolgáltatást erre kijelölt üzletben vehetik igénybe az észak-koreai állampolgárok.
Phenjanban az okostelefonnal rendelkezőknek, fizikailag létező mobilapplikációs boltba kell bemenniük ahhoz, hogy készülékükre alkalmazásokat tölthessenek le. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Robotizációba és az AI-ba fektet a spanyol Alcampo
A spanyol Alcampo áruházlánc 19,4 millió eurót költött egy teljesen…
Tovább olvasom >Ezért választják még sokan a boltokat az online vásárlás helyett
Vásárlás előtt a vevők még mindig szeretik személyesen megvizsgálni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >