Így befolyásolja a fogyasztói magatartást a brit megélhetési kiadások válsága
Nem javul a helyzet a szigetországban a megélhetési költségek alakulása szempontjából: a romló tendencia alapjaiban befolyásolja a fogyasztói magatartást.

10 britből kilenc azt mondja, hogy egyre jobban figyeli, mire költ
A NielsenIQ piackutató szerint 10 britből kilenc azt mondja, hogy egyre jobban figyeli, mire költ, mivel a szupermarketek eladási volumene 4,1%-kal esett vissza az előző évhez képest a július 16-ig tartó négy hétben.
A hús-, hal- és baromfihús mennyisége 9,4%-kal, a háztartási cikkek 8,1%-os, a csomagolt élelmiszerek eladásai pedig 6,4%-os visszaesést mutatnak.
A Sainsbury’s múlt hónapban 4%-os visszaesésről számolt be az alapul szolgáló negyedéves eladásokban.
„A háztartások költségvetésére nehezedő nyomás csak erősödni fog az év hátralévő részében” – mondta Simon Roberts, a vezérigazgató.
Riválisa, az Asda júniusban közölte, hogy vásárlóinak mintegy kétötöde kevesebbet vásárol, és lehetőség szerint saját márkás termékekre cseréli a márkás termékeket, hogy pénzt takarítson meg.
Ugyanezek a tendenciák a piacvezető Tescónál is megfigyelhetők voltak: az áruházlánc szerint a britek kevesebbet vásárolnak, olcsóbb termékekre váltanak és gyakrabban vásárolnak.
A tereprendezési piac lassulásra készül – jósolta Travis Perkins építőanyag-szállító. A vállalat profitált a lakásfelújítási eszközök iránti kereslet megugrásából, mivel a britek otthonaikon és kertjeiken dolgoztak a COVID-19 járvány miatti lezárások idején.
„Ha egy kategória alulteljesítését nézzük az előző évhez képest, akkor a tereprendezés gyengébb volt” – mondta Alan Williams pénzügyi igazgató a befektetőknek, miután a cég Toolstation üzletága veszteségessé vált a barkácstermékek iránti kereslet csökkenése miatt.
Taylor Wimpey, az ország harmadik legnagyobb házépítője szerint az energiahatékonyság egyre nagyobb prioritás a leendő lakásvásárlók számára, mivel az energiaszámlák a becslések szerint októberben 70%-kal emelkednek.
„Az energiaköltségekkel kapcsolatos aggodalmak mértéke az elmúlt hat hónapban, különösen az elmúlt három-négy hónapban, növelte a vásárlók kíváncsiságát és aggodalmát, és további információkat kérnek az energiahatékonyságról” – mondta a cég főnöke. , Jennie Daly mondta egy kereset utáni telefonhívásban.
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >