Így befolyásolja a fogyasztói magatartást a brit megélhetési kiadások válsága
Nem javul a helyzet a szigetországban a megélhetési költségek alakulása szempontjából: a romló tendencia alapjaiban befolyásolja a fogyasztói magatartást.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/08/pexels-photomix-company-868110-scaled.jpg)
10 britből kilenc azt mondja, hogy egyre jobban figyeli, mire költ
A NielsenIQ piackutató szerint 10 britből kilenc azt mondja, hogy egyre jobban figyeli, mire költ, mivel a szupermarketek eladási volumene 4,1%-kal esett vissza az előző évhez képest a július 16-ig tartó négy hétben.
A hús-, hal- és baromfihús mennyisége 9,4%-kal, a háztartási cikkek 8,1%-os, a csomagolt élelmiszerek eladásai pedig 6,4%-os visszaesést mutatnak.
A Sainsbury’s múlt hónapban 4%-os visszaesésről számolt be az alapul szolgáló negyedéves eladásokban.
„A háztartások költségvetésére nehezedő nyomás csak erősödni fog az év hátralévő részében” – mondta Simon Roberts, a vezérigazgató.
Riválisa, az Asda júniusban közölte, hogy vásárlóinak mintegy kétötöde kevesebbet vásárol, és lehetőség szerint saját márkás termékekre cseréli a márkás termékeket, hogy pénzt takarítson meg.
Ugyanezek a tendenciák a piacvezető Tescónál is megfigyelhetők voltak: az áruházlánc szerint a britek kevesebbet vásárolnak, olcsóbb termékekre váltanak és gyakrabban vásárolnak.
A tereprendezési piac lassulásra készül – jósolta Travis Perkins építőanyag-szállító. A vállalat profitált a lakásfelújítási eszközök iránti kereslet megugrásából, mivel a britek otthonaikon és kertjeiken dolgoztak a COVID-19 járvány miatti lezárások idején.
„Ha egy kategória alulteljesítését nézzük az előző évhez képest, akkor a tereprendezés gyengébb volt” – mondta Alan Williams pénzügyi igazgató a befektetőknek, miután a cég Toolstation üzletága veszteségessé vált a barkácstermékek iránti kereslet csökkenése miatt.
Taylor Wimpey, az ország harmadik legnagyobb házépítője szerint az energiahatékonyság egyre nagyobb prioritás a leendő lakásvásárlók számára, mivel az energiaszámlák a becslések szerint októberben 70%-kal emelkednek.
„Az energiaköltségekkel kapcsolatos aggodalmak mértéke az elmúlt hat hónapban, különösen az elmúlt három-négy hónapban, növelte a vásárlók kíváncsiságát és aggodalmát, és további információkat kérnek az energiahatékonyságról” – mondta a cég főnöke. , Jennie Daly mondta egy kereset utáni telefonhívásban.
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >Erősödik a kiskereskedelem: de hol mennyit keresnek és költenek a magyarok?
A magyar kiskereskedelem fokozatosan erősödik, de az adatok szerint még…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >