Így befolyásolja a fogyasztói magatartást a brit megélhetési kiadások válsága
Nem javul a helyzet a szigetországban a megélhetési költségek alakulása szempontjából: a romló tendencia alapjaiban befolyásolja a fogyasztói magatartást.

10 britből kilenc azt mondja, hogy egyre jobban figyeli, mire költ
A NielsenIQ piackutató szerint 10 britből kilenc azt mondja, hogy egyre jobban figyeli, mire költ, mivel a szupermarketek eladási volumene 4,1%-kal esett vissza az előző évhez képest a július 16-ig tartó négy hétben.
A hús-, hal- és baromfihús mennyisége 9,4%-kal, a háztartási cikkek 8,1%-os, a csomagolt élelmiszerek eladásai pedig 6,4%-os visszaesést mutatnak.
A Sainsbury’s múlt hónapban 4%-os visszaesésről számolt be az alapul szolgáló negyedéves eladásokban.
„A háztartások költségvetésére nehezedő nyomás csak erősödni fog az év hátralévő részében” – mondta Simon Roberts, a vezérigazgató.
Riválisa, az Asda júniusban közölte, hogy vásárlóinak mintegy kétötöde kevesebbet vásárol, és lehetőség szerint saját márkás termékekre cseréli a márkás termékeket, hogy pénzt takarítson meg.
Ugyanezek a tendenciák a piacvezető Tescónál is megfigyelhetők voltak: az áruházlánc szerint a britek kevesebbet vásárolnak, olcsóbb termékekre váltanak és gyakrabban vásárolnak.
A tereprendezési piac lassulásra készül – jósolta Travis Perkins építőanyag-szállító. A vállalat profitált a lakásfelújítási eszközök iránti kereslet megugrásából, mivel a britek otthonaikon és kertjeiken dolgoztak a COVID-19 járvány miatti lezárások idején.
„Ha egy kategória alulteljesítését nézzük az előző évhez képest, akkor a tereprendezés gyengébb volt” – mondta Alan Williams pénzügyi igazgató a befektetőknek, miután a cég Toolstation üzletága veszteségessé vált a barkácstermékek iránti kereslet csökkenése miatt.
Taylor Wimpey, az ország harmadik legnagyobb házépítője szerint az energiahatékonyság egyre nagyobb prioritás a leendő lakásvásárlók számára, mivel az energiaszámlák a becslések szerint októberben 70%-kal emelkednek.
„Az energiaköltségekkel kapcsolatos aggodalmak mértéke az elmúlt hat hónapban, különösen az elmúlt három-négy hónapban, növelte a vásárlók kíváncsiságát és aggodalmát, és további információkat kérnek az energiahatékonyságról” – mondta a cég főnöke. , Jennie Daly mondta egy kereset utáni telefonhívásban.
Kapcsolódó cikkeink
Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >