Így alakult a magyar üdítőital-piac 2024-ben
Látványos fordulatokat hozott a hazai üdítőital-piac 2024-es éve: miközben a Coca-Cola és a HELL Energy látványos árbevétel-növekedést és jelentős profitbővülést könyvelhetett el, addig a Pepsi a negatív tartományba szorult, a Szentkirályi pedig bár bővülni tudott, nyereségessége csökkent. A foglalkoztatási adatok is erőteljes eltéréseket mutatnak: a HELL több mint másfélszeresére növelte dolgozói létszámát, a Pepsi ezzel szemben gyakorlatilag egyfős statisztikával zárta az évet – írja a Pénzcentrum összefoglalója.
A számok beszélnek – árbevétel és profit
A Coca-Cola 2024-ben 21%-kal növelte belföldi árbevételét, amely elérte a 208 milliárd forintot, míg a HELL 25%-os emelkedéssel 84 milliárdig jutott. A Szentkirályi is jelentős, 38%-os növekedést ért el, 30 milliárdról 41 milliárdra tornázva fel eredményét. A Pepsi szintén bővült 20%-kal (62 milliárd forintig), azonban nyereség helyett ismét veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.
A Coca-Cola a jövedelmezőség terén is kiemelkedett: adózott eredménye több mint háromszorosára, 11 milliárd forintra nőtt 2024-ben. A HELL szintén javított, 28%-kal növelte profitját, míg a Szentkirályi 2,5 milliárd forintos nyereségét 1,6 milliárdra csökkentette. A Pepsi vesztesége viszont tovább nőtt – immár második éve folyamatosan csúszik lefelé a nyereségességi rangsorban.
Létszámban is élre tört a HELL
A foglalkoztatottságot vizsgálva a legnagyobb ugrást a HELL produkálta: 2023-hoz képest 78%-kal emelte dolgozói létszámát, így 1222 főt foglalkoztatott 2024-ben. A Coca-Cola létszáma minimálisan csökkent (969-ről 965 főre), a Szentkirályi 6%-kal növelte munkavállalóinak számát, míg a Pepsi statisztikai átlaga alig haladta meg a fél főt.
A bérköltségekben szintén markáns különbségek mutatkoztak: a HELL 27%-kal, több mint 2,5 milliárd forinttal emelte a dolgozókra fordított kiadásait, míg a Coca-Cola 6,8%-kal, a Szentkirályi pedig 21%-kal növelte személyi jellegű ráfordításait.
Eltérő stratégiák, bizonytalan jövő
Az eredmények mögött egyértelműen eltérő vállalati stratégiák rajzolódnak ki. Míg a Coca-Cola és a HELL dinamikusan fejleszt és növeli jelenlétét a hazai piacon, a Pepsi láthatóan nehézségekkel küzd, és az eddigi stratégiája nem fordította nyereségessé a működését. A Szentkirályi továbbra is stabil, ám csökkenő nyereséggel zárt.
A következő időszak kulcskérdése az lesz, hogy mely szereplő tudja hosszú távon is fenntartani növekedését, és hogyan reagálnak a piacra belépő új trendekre, például az egészségtudatosság vagy a környezeti fenntarthatóság növekvő fogyasztói igényére.
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államok kormánya betilt több szintetikus élelmiszerszínezéket
Az Egyesült Államok kormánya betilt több, széles körben használt szintetikus…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával méri a Pepsi termékei édességét
A Pepsi legújabb „The Sweetest” névre keresztelt kampányában egy mesterséges…
Tovább olvasom >Csökken a cukros üdítőitalok aránya a hazai boltok polcain
Az elmúlt években jelentősen csökkent a cukros üdítőitalok kínálata a…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >