Így alakult a magyar üdítőital-piac 2024-ben
Látványos fordulatokat hozott a hazai üdítőital-piac 2024-es éve: miközben a Coca-Cola és a HELL Energy látványos árbevétel-növekedést és jelentős profitbővülést könyvelhetett el, addig a Pepsi a negatív tartományba szorult, a Szentkirályi pedig bár bővülni tudott, nyereségessége csökkent. A foglalkoztatási adatok is erőteljes eltéréseket mutatnak: a HELL több mint másfélszeresére növelte dolgozói létszámát, a Pepsi ezzel szemben gyakorlatilag egyfős statisztikával zárta az évet – írja a Pénzcentrum összefoglalója.
A számok beszélnek – árbevétel és profit
A Coca-Cola 2024-ben 21%-kal növelte belföldi árbevételét, amely elérte a 208 milliárd forintot, míg a HELL 25%-os emelkedéssel 84 milliárdig jutott. A Szentkirályi is jelentős, 38%-os növekedést ért el, 30 milliárdról 41 milliárdra tornázva fel eredményét. A Pepsi szintén bővült 20%-kal (62 milliárd forintig), azonban nyereség helyett ismét veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.
A Coca-Cola a jövedelmezőség terén is kiemelkedett: adózott eredménye több mint háromszorosára, 11 milliárd forintra nőtt 2024-ben. A HELL szintén javított, 28%-kal növelte profitját, míg a Szentkirályi 2,5 milliárd forintos nyereségét 1,6 milliárdra csökkentette. A Pepsi vesztesége viszont tovább nőtt – immár második éve folyamatosan csúszik lefelé a nyereségességi rangsorban.
Létszámban is élre tört a HELL
A foglalkoztatottságot vizsgálva a legnagyobb ugrást a HELL produkálta: 2023-hoz képest 78%-kal emelte dolgozói létszámát, így 1222 főt foglalkoztatott 2024-ben. A Coca-Cola létszáma minimálisan csökkent (969-ről 965 főre), a Szentkirályi 6%-kal növelte munkavállalóinak számát, míg a Pepsi statisztikai átlaga alig haladta meg a fél főt.
A bérköltségekben szintén markáns különbségek mutatkoztak: a HELL 27%-kal, több mint 2,5 milliárd forinttal emelte a dolgozókra fordított kiadásait, míg a Coca-Cola 6,8%-kal, a Szentkirályi pedig 21%-kal növelte személyi jellegű ráfordításait.
Eltérő stratégiák, bizonytalan jövő
Az eredmények mögött egyértelműen eltérő vállalati stratégiák rajzolódnak ki. Míg a Coca-Cola és a HELL dinamikusan fejleszt és növeli jelenlétét a hazai piacon, a Pepsi láthatóan nehézségekkel küzd, és az eddigi stratégiája nem fordította nyereségessé a működését. A Szentkirályi továbbra is stabil, ám csökkenő nyereséggel zárt.
A következő időszak kulcskérdése az lesz, hogy mely szereplő tudja hosszú távon is fenntartani növekedését, és hogyan reagálnak a piacra belépő új trendekre, például az egészségtudatosság vagy a környezeti fenntarthatóság növekvő fogyasztói igényére.
Kapcsolódó cikkeink
Új vámtarifaszám alá kerül két különleges élelmiszeripari termék
2025. június 19-én jelentek meg az Európai Bizottság új végrehajtási…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államok kormánya betilt több szintetikus élelmiszerszínezéket
Az Egyesült Államok kormánya betilt több, széles körben használt szintetikus…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával méri a Pepsi termékei édességét
A Pepsi legújabb „The Sweetest” névre keresztelt kampányában egy mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezer vízügyi szakember dolgozik az aszály elleni küzdelemben
Országszerte ezer vízügyi szakember dolgozik az aszály elleni küzdelemben és…
Tovább olvasom >Hazánk újra mentes a magas patogenitású madárinfluenzától
Magyarország ismét madárinfluenzától mentesnek minősül az Állategészségügyi Világszervezet (WOAH) előírásai…
Tovább olvasom >Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >