Így alakult a magyar üdítőital-piac 2024-ben

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 06. 30. 12:12

Látványos fordulatokat hozott a hazai üdítőital-piac 2024-es éve: miközben a Coca-Cola és a HELL Energy látványos árbevétel-növekedést és jelentős profitbővülést könyvelhetett el, addig a Pepsi a negatív tartományba szorult, a Szentkirályi pedig bár bővülni tudott, nyereségessége csökkent. A foglalkoztatási adatok is erőteljes eltéréseket mutatnak: a HELL több mint másfélszeresére növelte dolgozói létszámát, a Pepsi ezzel szemben gyakorlatilag egyfős statisztikával zárta az évet – írja a Pénzcentrum összefoglalója.

A számok beszélnek – árbevétel és profit

Soha nem kellett még ennyire az energia - energiaitalok piacaA Coca-Cola 2024-ben 21%-kal növelte belföldi árbevételét, amely elérte a 208 milliárd forintot, míg a HELL 25%-os emelkedéssel 84 milliárdig jutott. A Szentkirályi is jelentős, 38%-os növekedést ért el, 30 milliárdról 41 milliárdra tornázva fel eredményét. A Pepsi szintén bővült 20%-kal (62 milliárd forintig), azonban nyereség helyett ismét veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.

A Coca-Cola a jövedelmezőség terén is kiemelkedett: adózott eredménye több mint háromszorosára, 11 milliárd forintra nőtt 2024-ben. A HELL szintén javított, 28%-kal növelte profitját, míg a Szentkirályi 2,5 milliárd forintos nyereségét 1,6 milliárdra csökkentette. A Pepsi vesztesége viszont tovább nőtt – immár második éve folyamatosan csúszik lefelé a nyereségességi rangsorban.

Létszámban is élre tört a HELL

A foglalkoztatottságot vizsgálva a legnagyobb ugrást a HELL produkálta: 2023-hoz képest 78%-kal emelte dolgozói létszámát, így 1222 főt foglalkoztatott 2024-ben. A Coca-Cola létszáma minimálisan csökkent (969-ről 965 főre), a Szentkirályi 6%-kal növelte munkavállalóinak számát, míg a Pepsi statisztikai átlaga alig haladta meg a fél főt.

A bérköltségekben szintén markáns különbségek mutatkoztak: a HELL 27%-kal, több mint 2,5 milliárd forinttal emelte a dolgozókra fordított kiadásait, míg a Coca-Cola 6,8%-kal, a Szentkirályi pedig 21%-kal növelte személyi jellegű ráfordításait.

Eltérő stratégiák, bizonytalan jövő

Az eredmények mögött egyértelműen eltérő vállalati stratégiák rajzolódnak ki. Míg a Coca-Cola és a HELL dinamikusan fejleszt és növeli jelenlétét a hazai piacon, a Pepsi láthatóan nehézségekkel küzd, és az eddigi stratégiája nem fordította nyereségessé a működését. A Szentkirályi továbbra is stabil, ám csökkenő nyereséggel zárt.

A következő időszak kulcskérdése az lesz, hogy mely szereplő tudja hosszú távon is fenntartani növekedését, és hogyan reagálnak a piacra belépő új trendekre, például az egészségtudatosság vagy a környezeti fenntarthatóság növekvő fogyasztói igényére.

Kapcsolódó cikkeink