Így alakult a gyerekinfláció
Emelkedett a K&H gyerekinflációs kosarában szereplő termékek ára az elmúlt egy évben. A kakaós csigát, narancslevet, gyümölcsjoghurtot, hamburgert, hátizsákot és szemüvegkeretet is tartalmazó kosárért áprilisban 43 588 forintot kellett volna fizetni, több mint 7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Drágulást mutat a K&H által mért gyerekinfláció. A kakaós csigát, gyümölcsjoghurtot, hamburgert, literes narancslevet, hátizsákot és szemüvegkeretet tartalmazó kosár összértéke 43 588 forint volt a Központi Statisztikai Hivatal áprilisi hivatalos árai alapján.
Ez az összeg 7,1 százalékkal magasabb a tavaly áprilisi értéknél, amikor kevesebb mint 41 ezer forintba kerültek ezek a termékek. A több mint 7 százalékos drágulás meghaladja az áprilisi inflációt, amely éves szinten 4,2 százalékos emelkedésről tanúskodott. A pénzintézet legutóbb tavaly novemberben ismertette ezeket az adatokat, akkor több mint 42 ezer forintba került a kosár, ami 7,6 százalékos emelkedésnek felelt meg 2023 novemberéhez képest. Ahhoz képest tehát idén áprilisra kicsit lassabban nőtt a kérdéses termékek ára.
Mit mutatnak a részletek?
A kosárban szereplő termékek közül egyedül a gyümölcsjoghurt ára csökkent éves szinten, mégpedig 17 százalékkal 164 forintra. A többi termék ára ugyanakkor emelkedett.
A kakaós csiga idén áprilisban 254 forintba került, szemben a tavaly áprilisi 244 forinttal, vagyis ebben az esetben 4 százalék feletti volt a drágulás. Jelentősebb növekedés látható a narancslénél és a hamburgernél. Előbbi ára több mint 30 százalékkal 1160 forintra, utóbbié 14 százalékkal 1870 forintra emelkedett. Mindez azt is jelenti, hogy a gyerekinflációs kosárban szereplő élelmiszerek és a narancslé árának összege 3448 forint volt idén áprilisban, ami 16 százalékkal haladja meg a tavalyi 3 ezer forint alatti szintet.
A hátizsák közel 4 százalékkal 12 270 forintra, a szemüvegkeret pedig majdnem 8 százalékkal 27 870 forintra nőtt.
Miért fontos mindezt már gyerekkorban érteni?
Bár az infláció és az árak változása elsőre bonyolult fogalomnak tűnhet a fiatalok számára, a pénzügyi tudatosság alapjait már korán érdemes elsajátítani. A mindennapi pénzköltés, a tudatos vásárlás, a megtakarítás fontossága és az árak alakulása mind olyan témák, amelyek később is meghatározzák a pénzügyi döntéseiket. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő éppen ezekre az alapfogalmakra épít: a gyerekek játékos formában tanulják meg, hogyan működik a pénz világa – az inflációtól kezdve a költségvetésen át egészen a hosszú távú tervezésig. A tizenötödik jubileumi évadát ünneplő vetélkedőben eddig több mint 100 ezer diák vett részt. Az idei tanév döntősei is megvannak – a legeredményesebb csapatok június elején egy nagyszabású budapesti eseményen mérhetik össze tudásukat.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: már közel 400 ezer forint megy el nyaralásra
A nyaralást tervező középkorú magyarok átlag 397 ezer forintot szánnak…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Meglepetést okozott az infláció
A vártnál magasabb lett az április infláció. A jövőt nézve…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >További cikkeink
A NETWORKING MŰVÉSZETE – Teraszra kiülős, inspiráló Trade Marketing Klubülés
Június 5-én 14: 30kezdettel mindenkit vár a következő Trade Marketing…
Tovább olvasom >250 forintos kuponok közel 200 Tescóban = több millió forintnyi kapaszkodó 3600 gyermeknek
Egy bántalmazó kapcsolatban nevelkedett háromgyermekes család életének újrakezdését is támogathatják…
Tovább olvasom >Fiatal tehetség, Szécsi Böbe hangszerelte a SPAR új reklámzenéjét
Negyedik alkalommal rendezték meg Csopakon a Banana Records szervezésében a…
Tovább olvasom >