IGD: tovább erősödik a diszkontok szerepe
Az IGD legfrissebb, 2029-ig szóló ötéves előrejelzése szerint a diszkontláncok lesznek a leggyorsabban növekvő szereplők az offline élelmiszer-kereskedelmi csatornák között.
A csatorna globális forgalma várhatóan 217 milliárd dollárral nő 2024 és 2029 között, ami évi átlagosan 5,2%-os növekedési ütemet jelent.
Az Egyesült Királyságban – amely érték alapján a világ harmadik legnagyobb diszkontpiaca – a diszkontértékesítés az előrejelzések szerint több mint 19%-kal bővül majd és a csatorna piaci részesedése 2029-re eléri a 16,6%-ot.
A diszkontok számára legfőbb pillér továbbra is Európa marad, hiszen a régióban található a 14 legnagyobb diszkontpiac, de az új szereplők megjelenésével és a már meglévők terjeszkedésével világszerte egyre több régióban nő a szegmens súlya.
Dan Butler, az IGD vezető elemzője szerint a diszkontok folyamatos térnyerését nem lehet figyelmen kívül hagyni és a beszállítóknak meg kell találniuk az együttműködés lehetőségeit, míg a versenytársaknak stratégiát kell kialakítaniuk a válaszlépésekhez.
A 2025-ös év legfontosabb diszkonttrendjei az IGD szerint:
- Árvezető szerep: a mindennap alacsony ár (EDLP) modell marad az alap, de a diszkontok hűségprogramokkal és új boltformátumokkal is kísérleteznek.
- Fókuszban a hálózatbővítés: a fókusz ezúttal a belvárosokra és a meglévő boltok fenntarthatósági fejlesztéseire irányul.
- A non-food szegmens újragondolása: outlet jellegű boltok és az online tér is szerepet kapnak a növekedésben.
- Megfizethető egészség: a diszkontok célja, hogy az egészséges élelmiszerek választása minél kevésbé az ártól függjön
- A fenntarthatóság erősítése: a 2025-re kitűzött célok elérésére fókuszálnak, ezzel bizalmat és lojalitást építve a vásárlókban.
Európa globális diszkontpiaci súlya tovább nő, 2029-re már a teljes forgalom több mint 23%-át adja. Közép- és Kelet-Európa, valamint Portugália kiemelkedő növekedési potenciált mutat. Európán kívül a csatorna piaci részesedése egyedül Kanadában haladja majd meg a 15%-ot.
A piac két meghatározó szereplője továbbra is Aldi és Lidl lesz, amelyek összesített forgalma 2029-re meghaladja majd a 320 milliárd dollárt. Ez a két vállalat a globális diszkontforgalom 34%-át adja majd, miközben a 2024–2029 közötti többletértékesítések 83%-át (velük együtt) összesen húsz szereplő adja majd.
A diszkontpiac jövője ígéretes: akik időben alkalmazkodnak és stratégiában gondolkodva terveznek, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert a gyorsan változó kiskereskedelmi környezetben.
Kapcsolódó cikkeink
Vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal az Aldi piacelsőségi állításait
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Aldi Magyarország…
Tovább olvasom >Egy ikon született a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációjával
A hetek óta tartó találgatások után végre lerántotta a leplet…
Tovább olvasom >A Lidl nagyobb sebességre kapcsol: a Red Bull Showrun hivatalos Partnere lett
A Lidl Magyarország és a Red Bull újabb izgalmas együttműködéssel…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: az előző év azonos időszakához mérten 4,9, májushoz képest 1,2 százalékkal mérséklődött az ipari termelés júniusban
2025 júniusában az ipari termelés volumene 4,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >