IGD: tovább erősödik a diszkontok szerepe
Az IGD legfrissebb, 2029-ig szóló ötéves előrejelzése szerint a diszkontláncok lesznek a leggyorsabban növekvő szereplők az offline élelmiszer-kereskedelmi csatornák között.
A csatorna globális forgalma várhatóan 217 milliárd dollárral nő 2024 és 2029 között, ami évi átlagosan 5,2%-os növekedési ütemet jelent.
Az Egyesült Királyságban – amely érték alapján a világ harmadik legnagyobb diszkontpiaca – a diszkontértékesítés az előrejelzések szerint több mint 19%-kal bővül majd és a csatorna piaci részesedése 2029-re eléri a 16,6%-ot.
A diszkontok számára legfőbb pillér továbbra is Európa marad, hiszen a régióban található a 14 legnagyobb diszkontpiac, de az új szereplők megjelenésével és a már meglévők terjeszkedésével világszerte egyre több régióban nő a szegmens súlya.
Dan Butler, az IGD vezető elemzője szerint a diszkontok folyamatos térnyerését nem lehet figyelmen kívül hagyni és a beszállítóknak meg kell találniuk az együttműködés lehetőségeit, míg a versenytársaknak stratégiát kell kialakítaniuk a válaszlépésekhez.
A 2025-ös év legfontosabb diszkonttrendjei az IGD szerint:
- Árvezető szerep: a mindennap alacsony ár (EDLP) modell marad az alap, de a diszkontok hűségprogramokkal és új boltformátumokkal is kísérleteznek.
- Fókuszban a hálózatbővítés: a fókusz ezúttal a belvárosokra és a meglévő boltok fenntarthatósági fejlesztéseire irányul.
- A non-food szegmens újragondolása: outlet jellegű boltok és az online tér is szerepet kapnak a növekedésben.
- Megfizethető egészség: a diszkontok célja, hogy az egészséges élelmiszerek választása minél kevésbé az ártól függjön
- A fenntarthatóság erősítése: a 2025-re kitűzött célok elérésére fókuszálnak, ezzel bizalmat és lojalitást építve a vásárlókban.
Európa globális diszkontpiaci súlya tovább nő, 2029-re már a teljes forgalom több mint 23%-át adja. Közép- és Kelet-Európa, valamint Portugália kiemelkedő növekedési potenciált mutat. Európán kívül a csatorna piaci részesedése egyedül Kanadában haladja majd meg a 15%-ot.
A piac két meghatározó szereplője továbbra is Aldi és Lidl lesz, amelyek összesített forgalma 2029-re meghaladja majd a 320 milliárd dollárt. Ez a két vállalat a globális diszkontforgalom 34%-át adja majd, miközben a 2024–2029 közötti többletértékesítések 83%-át (velük együtt) összesen húsz szereplő adja majd.
A diszkontpiac jövője ígéretes: akik időben alkalmazkodnak és stratégiában gondolkodva terveznek, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert a gyorsan változó kiskereskedelmi környezetben.
Kapcsolódó cikkeink
Új márkaidentitás a Lidlnél: középpontban a mozgás öröme
A CRIVIT márka elindította első nemzetközi omnichannel kampányát, „FIND YOUR…
Tovább olvasom >Erősen indul a grillszezon a Lidlnél
A Lidl Magyarország több mint 60 típusú és ízesítésű frisshússal és…
Tovább olvasom >Több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be Olaszországban a Lidl öt év alatt
A Lidl Italia az elmúlt öt évben több mint 2,1…
Tovább olvasom >További cikkeink
Májusban csökkent a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Az árréstop zökkenőmentes kivezetését segítő javaslatokat tesz az OKSZ
Az Országos Kereskedelmi Szövetség nemzetközi élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozásai a további bizonytalanság…
Tovább olvasom >Harmadára csökkent bizonyos termékek ára az árrésstopnak köszönhetően
A Bankmonitor szakértői azt vizsgálták meg helyszíni árvizsgálat keretében, hogy…
Tovább olvasom >