IGD: Robbanásszerű növekedés előtt az online élelmiszer-kereskedelem
Az IGD friss Online Retail Trends Report 2025 jelentése szerint az online csatorna marad a leggyorsabban növekvő kiskereskedelmi szegmens világszerte, mely 2029-ig éves szinten 6%-os növekedést produkálhat.
A növekedésből adódó 164 milliárd dolláros bővüléssel az online eladások globális értéke elérheti a 646 milliárd dollárt. Emellett a várakozások szerint a modern FMCG-csatornák közül az online fogja piaci részesedését is a legnagyobb arányban – 0,5%-ról 6,3%-ra – növelni.
A legnagyobb volumenű növekedés Ázsiában várható, ahol több mint 62 milliárd dollárral bővülhet az online eladás, míg a fejlődés a leggyorsabb ütemű Ausztráliában és Új-Zélandon lehet (CAGR: 8,3%). Észak-Amerika továbbra is az innováció központja marad, ahol a Walmart és az Amazon áll az online verseny élén.
A jelentés ugyanakkor figyelmeztet: az erőteljes növekedés ellenére profitabilitási kihívások nehezítik az online kiskereskedelem működését. A növekvő működési költségek és a fogyasztók árérzékenysége miatt a kereskedőknek új bevételi forrásokra van szükségük.
A tanulmány négy kulcsterületet azonosít, amelyek támogathatják a jövedelmezőséget:
- Retail Media: a digitális hirdetési felületek és vásárlói adatok monetizálása révén,
- Gyorskereskedelem, azaz quick commerce: a gyors kiszállítás iránti igény kiszolgálásával,
- Logisztika: a házhoz szállítás költségeinek csökkentésével,
- Kiegészítő szolgáltatások: hűségprogramok és differenciált vásárlói élmény kínálása által.
Michaela Jay, az IGD elemzési vezetője a tanulmány kapcsán megjegyezte, hogy az online vásárlás másként működik, mint a bolti, itt a sebesség, a kényelem és az egyszerűség kulcsfontosságú.
A jelentés szerint a sikerhez a kereskedőknek és beszállítóknak egyaránt érdemes online stratégiájukat fokozatosan fejleszteniük aktuális e-kereskedelmi érettségi szintjüknek megfelelően.
Az IGD a tanulmány külön kitér az egységes kereskedelem (unified commerce) jelentőségére is, mondván, a jövő sikerének kulcsa a digitális és fizikai vásárlási élmény zökkenőmentes összekapcsolásában rejlik.
Kapcsolódó cikkeink
Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >Az apróságok a legnagyobb figyelmet érdemlik – Baba Kuponhéttel vár a Rossmann!
Elkötelezetten támogatja a családokat és a kisgyermekes szülőket a Rossmann…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!
Áprilishoz képest májusban az árrésstop ellenére 0,6 százalékkal emelkedtek az…
Tovább olvasom >PwC Global Top100 felmérés: A világ 100 legnagyobb vállalatának piaci értéke új csúcson
A világ 100 legnagyobb vállalatának piaci értéke 7%-kal, összesen 2,8…
Tovább olvasom >KSH: májusban a fogyasztói árak átlagosan 4,4 százalékkal haladták meg az előző év azonos hónapi értékeket
2025. májusban a fogyasztói árak átlagosan 4,4 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >