IGD: Robbanásszerű növekedés előtt az online élelmiszer-kereskedelem
Az IGD friss Online Retail Trends Report 2025 jelentése szerint az online csatorna marad a leggyorsabban növekvő kiskereskedelmi szegmens világszerte, mely 2029-ig éves szinten 6%-os növekedést produkálhat.
A növekedésből adódó 164 milliárd dolláros bővüléssel az online eladások globális értéke elérheti a 646 milliárd dollárt. Emellett a várakozások szerint a modern FMCG-csatornák közül az online fogja piaci részesedését is a legnagyobb arányban – 0,5%-ról 6,3%-ra – növelni.
A legnagyobb volumenű növekedés Ázsiában várható, ahol több mint 62 milliárd dollárral bővülhet az online eladás, míg a fejlődés a leggyorsabb ütemű Ausztráliában és Új-Zélandon lehet (CAGR: 8,3%). Észak-Amerika továbbra is az innováció központja marad, ahol a Walmart és az Amazon áll az online verseny élén.
A jelentés ugyanakkor figyelmeztet: az erőteljes növekedés ellenére profitabilitási kihívások nehezítik az online kiskereskedelem működését. A növekvő működési költségek és a fogyasztók árérzékenysége miatt a kereskedőknek új bevételi forrásokra van szükségük.
A tanulmány négy kulcsterületet azonosít, amelyek támogathatják a jövedelmezőséget:
- Retail Media: a digitális hirdetési felületek és vásárlói adatok monetizálása révén,
- Gyorskereskedelem, azaz quick commerce: a gyors kiszállítás iránti igény kiszolgálásával,
- Logisztika: a házhoz szállítás költségeinek csökkentésével,
- Kiegészítő szolgáltatások: hűségprogramok és differenciált vásárlói élmény kínálása által.
Michaela Jay, az IGD elemzési vezetője a tanulmány kapcsán megjegyezte, hogy az online vásárlás másként működik, mint a bolti, itt a sebesség, a kényelem és az egyszerűség kulcsfontosságú.
A jelentés szerint a sikerhez a kereskedőknek és beszállítóknak egyaránt érdemes online stratégiájukat fokozatosan fejleszteniük aktuális e-kereskedelmi érettségi szintjüknek megfelelően.
Az IGD a tanulmány külön kitér az egységes kereskedelem (unified commerce) jelentőségére is, mondván, a jövő sikerének kulcsa a digitális és fizikai vásárlási élmény zökkenőmentes összekapcsolásában rejlik.
Kapcsolódó cikkeink
Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >További cikkeink
A mai nappal feléljük a Föld erőforrásait, és ebben már vaskosan benne van valami, amire nem is gondolunk
Július 24-én van idén a globális Ovreshoot Day, vagyis a…
Tovább olvasom >Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >Préda Máté a DODO új magyarországi vezetője
Az utolsó kilométeres, okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO Préda Mátét bízta…
Tovább olvasom >