A Gulfood a világ három vezető élelmiszer-szakkiállítása közé tartozik, lefedi nemcsak az Arab-öböl térségének hat országát (GCC), hanem az Afrikától Indiáig tartó MENA (Middle East and North Africa) régiót is. A kiállítók nyolc tematikus szektorban kapnak helyet: tejtermékek, italok, zsírok és olajok, egészséges wellness és mentes termékek, gabonafélék és hüvelyesek, hús és baromfi, ígéretes márkák és a világ élelmiszerei.
Az AMC szerevezésében az utóbbi évtizedben minden alkalommal jelentős számú hazai élelmiszeripari vállalkozásnak volt lehetősége megmutatni termékeit. A mostani szakkiállításon a magyar közösségi standon, a Trade Center Arena pavilonban a 21 hazai cég felvonultatja a magyar élelmiszeripari termékek legjavát, mézet, marhahúst, feldolgozott vízi szárnyasokat, tejtermékeket, fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket, hidegen sajtolt olajokat, snackeket, bio- és diétás termékeket, gyógyteákat, galambhúsból készült ételeket.
Közölték, hogy a kiállításon külön standrészen várja a látogatókat az AMC által 2021-ben elindított Hungarian Food Business Program (HFBP), amely a magyar élelmiszeripari cégek külpiaci tevékenységének élénkítését hivatott elősegíteni.
A HFBP „zászlóshajója” a Hungarian Food Business Catalogue valós idejű szoftver, amely a kiállításon is támogatja a magyar termékek iránt érdeklődő beszerzők, disztribútorok regisztrációját. A programhoz októberi indulása óta már több mint száz hazai élelmiszertermelő vállalkozás csatlakozott, közel ezer, egységes arculatban megjelentetett termékkel. A rendszer egyedisége, hogy a külföldi beszerzők egy platformon, ingyenesen tájékozódhatnak az exportra szánt magyar termékekről, illetve azonnal közvetlen kapcsolatba is léphetnek a gyártókkal a belső levelezési rendszeren keresztül – írták.