Ifo: vártnál jobban javult a német üzleti hangulat júliusban
Elemzők által vártnál jelentősebben javult júliusban az előző havihoz képest a müncheni ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe. A felmérésbe bevont vállalkozások a vártnál kevésbé jobbnak ítélték meg aktuális üzleti környezetüket, miközben a becsültnél jelentősebben javult jövőbeni kilátásaikról alkotott véleményük.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének üzleti hangulatindexe 90,5 pontra emelkedett júliusra a júniusi 86,3 pontról és ezzel már a harmadik egymást követő hónapban jegyeztek fel javulást. Elemzők kevésbé javuló indexet, 89,3 pontot vártak júliusra.
A gazdasági szereplők aktuális üzleti környezetről alkotott megítélését számszerűsítő mutató a júniusi 81,3 pontról 84,5 pontra javult, de nem érte el a szakértői várakozások átlagában szerepelt 85 pontot.
A hat hónapra előretekintő mutató 91,6 pontról 97 pontra ugrott, jócskán meghaladta a várt 93,7 pontot.
Klaus Wohlrabe az ifo vezető közgazdásza a júliusi üzleti hangulatindex kapcsán azt mondta, hogy Európa legerősebb gazdasága jól indította a harmadik negyedévet és hogy a megkérdezett vállalkozások egyre derűlátóbbak. A szakember egyben megerősítette az ifo korábbi előrejelzését arról, hogy a folyó harmadik negyedévben a német hazai össztermék (GDP) 6,9 százalékkal nő negyedéves összevetésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >