Ifo: vártnál jobban javult a német üzleti hangulat júliusban
Elemzők által vártnál jelentősebben javult júliusban az előző havihoz képest a müncheni ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe. A felmérésbe bevont vállalkozások a vártnál kevésbé jobbnak ítélték meg aktuális üzleti környezetüket, miközben a becsültnél jelentősebben javult jövőbeni kilátásaikról alkotott véleményük.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének üzleti hangulatindexe 90,5 pontra emelkedett júliusra a júniusi 86,3 pontról és ezzel már a harmadik egymást követő hónapban jegyeztek fel javulást. Elemzők kevésbé javuló indexet, 89,3 pontot vártak júliusra.
A gazdasági szereplők aktuális üzleti környezetről alkotott megítélését számszerűsítő mutató a júniusi 81,3 pontról 84,5 pontra javult, de nem érte el a szakértői várakozások átlagában szerepelt 85 pontot.
A hat hónapra előretekintő mutató 91,6 pontról 97 pontra ugrott, jócskán meghaladta a várt 93,7 pontot.
Klaus Wohlrabe az ifo vezető közgazdásza a júliusi üzleti hangulatindex kapcsán azt mondta, hogy Európa legerősebb gazdasága jól indította a harmadik negyedévet és hogy a megkérdezett vállalkozások egyre derűlátóbbak. A szakember egyben megerősítette az ifo korábbi előrejelzését arról, hogy a folyó harmadik negyedévben a német hazai össztermék (GDP) 6,9 százalékkal nő negyedéves összevetésben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >