ifo: a német vállalatok 15 százaléka tart a megszűnéstől
A német vállalatok 15 százaléka érzi magát egzisztenciális veszélyben a koronavírus-válság miatt a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének a felmérése szerint.
Az ifo MTI-hez eljuttatott jelentésében kifejti, hogy a novemberi üzleti hangulati felmérésben feltett kérdések alapján a német vállalatok 15 százalékának a túlélését veszélyezteti a koronavírus-válság. Klaus Wohlrabe, az ifo kutatási vezetője szerint „ez javulás ugyan a júniusihoz képest, amikor 21 százalékuk érezte egzisztenciális veszélyben magát, az utazási irodák körében azonban továbbra is nagyon magas 86 százalék az arány, a szállodáknál 76 százalék, az éttermeknél pedig 62 százalék”.
A reklámszakmában a vállalatok 27 százaléka aggódik a fennmaradásáért, az áruszállításban pedig 14 százalékuk. A legalacsonyabb arányban, 5 százalékban az informatikai cégek tartanak a megszűnéstől, valamint az adótanácsadók 3 százalékban. A szolgáltatási szektorban 17 százalékos az átlag a júniusi felmérésben kimutatott 27 százalék helyett.
A kereskedelemben a júniusi 18 százalékról 14 százalékra csökkent a túlélésért aggódó cégek aránya novemberben. Ezen belül is a kiskereskedelmi cégeknél 18 százalék, a nagykereskedelemben pedig 10 százalék az arány.
A feldolgozóiparban a vállalatok 11 százaléka tart a megszűnéstől a júniusi 17 százalék után. A fémgyártásban a legmagasabb az arány, 34 százalékos, a nyomdaiparban 29 százalékos, az italgyártásban 22 százalékos. A textilipari cégek 20 százaléka tart a felszámolástól, a ruházati iparban pedig a cégek 18 százaléka. A vegyiparban 1 százalékos az arány, a gyógyszeriparban pedig nulla. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >