Időrabló pénzügyi adminisztráció
Az LLP Hungary 2015. augusztus–december között telefonos felméréssel vizsgálta meg a hazai közepes és nagyvállalatok pénzügyi adminisztrációs gyakorlatán belül a pénzügyi zárás folyamatát.
Az ezer hazai közép- és nagyvállalat bevonásával elvégzett kutatás rávilágított: még a tőkeerős hazai cégek több mint 20 százaléka is Excel-táblák segítségével vagy manuálisan végzi a pénzügyi zárásokat. A megkérdezett vállalkozások felénél pedig 4-10 ember munkáját is igénybe veheti a zárás lebonyolítása, ami a tetemes munkaidő-ráfordításon kívül jelentős hibakockázatot is rejt. A kutatásból kiderül, hogy a vizsgált cégek közel negyede problémásnak találja saját pénzügyi zárását: 9 százalékuk a ráfordított időt, 3 százalékuk az automatizálás hiányát, 2 százalékuk a magas hibakockázatot, további 9 százalékuk pedig a folyamat komplexitását jelölte meg elsődleges problémaként. A cégek többsége (80 százalék) saját maga, házon belül oldja meg ezt a feladatot, csak 10 százalékuk vesz igénybe külsős szolgáltatót. A kutatás rámutat, hogy a cégek mindössze kétharmada elégedett a jelenleg alkalmazott zárási gyakorlattal, 30 százalékuk a jelenlegi folyamatok automatizálását tartja hatékonyságnövelési lehetőségnek, 3 százalékuk pedig gyökeresen változtatna a fennálló gyakorlaton.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >Masszívan lassult a belkereskedelem
Ma reggel kiskereskedelmi forgalmi adatokat tett közzé a Központi Statisztikai…
Tovább olvasom >