Idén újra Hoventa – Bocuse d’Or selejtezővel
Mérföldkő nemcsak a hazai éttermi franchise, de feltehetően az egész magyar vendéglátás világában is: március vége óta kézzelfogható valóság a Gundel-franchise – megjelent az első franchise-rendszerben működő Gundel étterem. A Budapesti Airport most megnyílt SkyCourt terminálján az üzlet kitüntetett helyen, az indulási szint közepén kezdte meg működését.
Ahogy Bándoli Attila, a Gundel ügyvezetőigazgató-helyettese lapunknak elmondta, az étterem megjelenésének ötlete Ferihegyen, és később talán számos más világvárosban is, a 35 ország 92 repülőterének vendéglátásában vezető szerepet játszó angol SSP cégtől származik, akik a patinás névnek, úgy látszik, megadják a kellő tiszteletet: a Gundel a repülőtéren belül is presztízsüzletnek számít! Ennek megfelelően alakították ki választékát és pozicionálták árait is. A tavaly januárban aláírt együttműködési megállapodásnak megfelelően az étterem „adja” az enteriőr és az eszközök stílusát, a receptúrákat, de még a tálalás módját is – ez utóbbiakat Merczi Gábor séf határozza meg –, a választékról pedig az óriási reptéri tapasztalatokkal rendelkező vállalkozás magyarországi egysége, az SSP Hungary Kft. dönt.
– Természetesen olyan fogásokat ajánlottunk, amelyek tálalása még úgy is megoldható Gundel-minőségben, hogy az ételeket egy, a SkyCourton működő központi konyhából szállítják, például gulyáslevest, salátákat, szendvicseket – teszi hozzá Merczi Gábor. – A 60 személyes vendéglátóhelyen árusítanak Gundel-bonbonokat, tortákat, de még pálinkákat és borokat is.
– Nem az a legfontosabb, hogy a különféle, Gundel feliratú üzletek franchise-egységek, vagy saját tulajdonunkban vannak – véli Bándoli Attila –, a lényeg, hogy minél több helyen lehessen velük találkozni. Működik már például Gundel kávézó az állatkertben, és márkatermékeink nemcsak a hazai üzletekben vannak jelen, hanem a duty free shopokban is. Éttermünknek komoly hullámvölgyből kell kilábalnia, tehát offenzív terjeszkedési politikában gondolkodni nem lenne időszerű, de a repülőtéri megjelenéseken kívül franchise-gazdaként mindenhol máshol mi rendelkezünk a franchise-jogok felett – így az sem elképzelhetetlen, hogy idővel itthon is nyílnak más Gundel éttermek. n
Az első Hungexpo Zrt. által szervezett Hoventa 2010-ben sikeresen zárult. Az auditált adatok szerint növekedett a kiállítók száma (150), akik 6000 nm kiállítási területen 11 ezernél is több látogatónak mutatták be termékeiket és szolgáltatásaikat. A programok szervezésében aktív közreműködőként vettek részt olyan szakmai szövetségek, mint az MSZSZ, MNGSZ, Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestülete, a Magyar Pékszövetség és az ÉLOSZ.
A Hungexpo elképzelései szerint a már megszokott tematikus blokkok közé újak is kerültek: a vendéglátás szempontjából közvetve ugyan, de rendkívül fontos területek képviselői is bemutatkoztak – mint például az épületgépészet, világítástechnika, bútoripar egyes szegmensei.
A következő, 2011. október 11–14. között megrendezendő Hoventára a szervezők ilyen irányokba folytatják a munkát. Fő törekvésük, hogy Közép-Kelet-Európa meghatározó üzleti fórumává alakítsák a kiállítást: mind a vendéglátóipar és gasztrotechnika, mind pedig a szállodaipar szereplői megoldást találjanak itt aktuális problémáikra.
Idén a kiállítás további újdonságokkal várja majd a kiállítókat:
• A Hoventával egy időben kerül megrendezésre a Bocuse d’Or Hungary Selection – a magyar versenyzők döntő megmérettetése a világverseny előtt;
• Gyarapítják a gyakorlati bemutatók sorát, amelyek megtartására nemzetközileg elismert séfeket kérnek fel;
• Tovább bővítik a Hoventa nemzetköziségét, mind kiállítói, mind látogatói vonatkozásban;
• Az idei Trendsziget témája: a szállodai szobabelső trendjei.
A szervezők gazdag szakmai kísérőprogram összeállításán dolgoznak, emellett a Hoventa 2. és 3. napján a Business Travel Show és az Event Expo csatlakozik az eseményhez.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >