Idén tovább erősödnek a saját márkák

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 08. 20. 21:12

A legfrissebb felmérési adatok szerint 2019-ben is folytatódik a saját márkák erősödése. Franciaországban tavasszal, bár egy csekély mértékű 0,3%-os előnnyel, de lekörözték a saját márkás termékek a gyártói brandeket. A kereskedelmi láncok pedig keleti piacokon erősítenek. Válogatás a PLMA híreiből.

Túl az év felén, már 2019 vonatkozásában is érkeznek a piaci adatok a saját márkás termékek teljesítményéről. Áprilisban a franciaországi piacokon a kereskedelmi márkák 0,7%-os növekedése leelőzte a gyártói márkákét, melyek 0,4%-os erősödést produkáltak a tavaszi hónapban, számol be a Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége (PLMA), az IRI felmérési eredményeire hivatkozva. Ez markáns eltérést mutat az előző periódushoz képest, melyben a gyártói márkák 1,7%-os növekedésével szemben a saját márkák 0,3%-os visszaesést mutattak.

 

Folyamatos növekedésben

A Schwarz Group közlése alapján a Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége (PLMA) által júniusban közzétett adatok szerint a Lidl 2018-as forgalma 8,8%-os erősödéssel 81,2 milliárd eurón zárt, ugyanakkor a csoporthoz tartozó Kaufland ennél kisebb mértékű növekedésről számolt be; értékesítése 1,6%-os emelkedéssel 22,6 milliárd eurót realizált. A Lidl értékesítése Németországban 5,9%-os emelkedést mutatott, amivel elérte a 22,7 milliárd eurós összeget, a Schwarz Group Németországon kívüli üzletei pedig 9,1%-ot erősödve 67,3 milliárd euróval zárták az évet.

A Schwarz Group 2018-ban, a szerbiai piacra belépve 23 Lidl üzletet nyitott, az Egyesült Államokban 27 egységet akvirált, Olaszországban pedig 40 bolttal gyarapította hálózatát.

 

Keletre tart

Míg a Schwarz Group Olaszországban erősít, addig az Auchan 46 hipermarketjét értékesíti az országban, emellett 18 vietnami üzlete esetében is az eladás mellett döntött, de mérsékli franciaországi bolthálózatának méretét is; a tervek szerint 21 üzletét zárja be, vagy értékesíti. Oroszországban viszont ezzel párhuzamosan nagyobb arányú fejlesztéseket kezdett. A tervek szerint 70 000 tonnára bővíti a tambovi régióban lévő húsfeldolgozójának kapacitását, melybe a PLMA információja szerint 3,5 millió rubelt invesztál a vállalat.

Az Auchan mellett keletre tart az Aldi is, mely idén júniusban megnyitotta első üzletét Sanghajban, és rövidesen további kilenccel folytatja a kínai terjeszkedést. A PLMA közlése szerint a Lebensmittel Zeitung középtávon a kereskedelmi lánc részéről 100 üzletnyitást prognosztizál. A PLMA, forrásaitól kapott információk alapján úgy fogalmaz, hogy a Kínában nyíló Aldi üzletek modernebbek lesznek a lánc európai egységeinél. A „Mindennapi érték – Önnek válogatva” szlogenje mögött magas minőségű termékek szortimentje szerepel majd, melyek között európai gyártású termékek, így tejtermékek és kozmetikai áruk is helyet kapnak.

 

Az orosz okos konyha

Az orosz FMCG-piac legnagyobb hazai szereplője is fejlesztésekkel őrzi pozícióját. Az X5 Retail Group hírt adott „okos konyha” nevű beruházásáról, melynek termékei Perekrestok Chef márkanév alatt a kereskedelmi csoport Perekrestok üzleteiben kaphatók. A beruházás egy a moszkvai régióban lévő, 700 főt foglalkoztató, főzésre kész alapanyag-összeállításokat és készételeket gyártó üzem. Az X5 csoport azt tervezi, hogy a jelenleg több mint 400 Perekrestok üzletben elérhető „okos konyha” szortimentet a közeljövőben kiterjeszti szentpétervári és Nyizsnij Novgorod-i egységeire is, valamint elérhetővé teszi a Pityerocska (Пятерочка) és a Karusel (Карусель) láncokban is.

A cégcsoport emellett hosszú távú együttműködést írt alá a RITM-2000, kereskedelmi célú ingatlanokkal foglalkozó céggel 85 új áruház nyitására, szerte Oroszországban. //

Jung A.

Kapcsolódó cikkeink