Idén stabilizálódott a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca
Stabilizálódik a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca. Kiskereskedelmi forgalmuk nem változott idén január-augusztusban, a tavalyi első nyolc hónaphoz viszonyítva, sem értéket, sem mennyiséget tekintve.
Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat az évi 300 milliárd forintot meghaladó piacról.
A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategória közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt a toalett papír, mosogatószer, szappan, rovarirtó, konyhai törlőkendő, arc- és szemránckrém, továbbá egészségügyi betét bolti eladása, múlt év január-augusztushoz képest – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
A bolttípusok között növekvő ütemben erősödött a drogériák pozíciója. Forgalmuk értékben 6, mennyiségben pedig 4 százalékkal emelkedett az első nyolc hónap során, a tavalyi hasonló időszakkal összevetve.
Ugyanakkor a fogyasztók jelentős aránya részesíti előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit, állapítja meg Villányi Ágnes:
Az élelmiszerekhez képest jóval koncentráltabb a vegyiáruk beszerzése. A hipermarket tartja vezető pozícióját. és az értékben mért eladásokból január-augusztusban 38 százalék jutott rá. Ez 1 százalékponttal kevesebb a tavalyinál. Ugyanakkor a drogéria piaci részesedése 25-ről 27 százalékra nőtt, egyik évről a másikra. Így a két bolttípus viszi el a forgalom közel kétharmadát.
A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 18 százalék. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése alacsony, és általában stabil.
A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum első félévi forgalma megközelíti a 200 milliárd forintot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >