Idén öt százalékkal több ásványvíz gyártását tervezi a Coca-Cola HBC Magyarország
Az idén öt százalékkal több ásványvíz gyártását tervezi a Coca-Cola HBC Magyarország, tavaly mintegy 100 millió liter vizet palackoztak a cég zalaszentgróti gyárban, ami több mint 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/09/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-09-18-11.06.49.png)
Növelik a kapacitást
A társaság közleménye szerint a gyár az idén is a főszezonnak számító május-szeptember közötti időszakban teljesítette az egész évre tervezett volumen több mint felét, 55 százalékát, 2,4 százalékkal meghaladva a 2021-es szezonét, illetve több mint 20 százalékkal a 2020-as öt hónap eredményeit.
A piaci adatok szerint tavaly az egy főre eső ásványvíz fogyasztás átlagosan mintegy 120 liter volt, kissé elmaradva az eddigi csúcsnak számító 2019-es 131 litertől. Az alkoholmentes italok fogyasztásán belül az ásványvizek tavaly majdnem 50 százalékos arányt értek el, a fogyasztás másik felét a szénsavas üdítők, ízesített vizek, valamint a gyümölcslevek, illetve a jeges teák tették ki.
A három kúttal rendelkező zalaszentgróti üzem kapacitása évi 220 millió liter, és az itt gyártott Naturaqua az ásványvíz piac stabilan keresett márkája. A 2021 július és 2022 július közötti hónapokat tekintve a márka értékesítése értékben a piacot meghaladó módon, 118 százalékkal nőtt, míg a természetes ásványvizek piaca 33,5 százalékos értékbeli növekedést mutatott ugyanebben az időszakban.
Coca-Cola HBC Magyarország 2002 és 2022 között mintegy 19 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre a zalaszentgróti gyárban, a befektetések többsége a kapacitást bővítette, illetve technológiai innováció és környezetvédelmi fejlesztés volt. A társaság Zalaszentgróton több mint 100 embert foglalkoztat, a munkavállalók mintegy ötöde a gyár indulása óta, 20 éve itt dolgozik. A gyár teljes mértékben zöld áramot használ, és majdnem teljesen karbonsemleges a működése.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 715 millió fogyasztót kiszolgáló és 29 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja. A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat 1050 dolgozót foglalkoztat, és eddig 125 milliárd forintot fektetett be az országban. A társaság termékeit 26 országba exportálja.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Idén is szakmai konferencia keretében adtuk át az Év promóciója díjakat
Április 18-án került megrendezésre a már hagyományosnak számító „Év promóciója…
Tovább olvasom >Coca-Cola HBC Magyarország: a tavalyi visszaesés után ismét növekszik a kávépiac forgalma
Tavaly a kedvezőtlen gazdasági környezet miatt visszaesett a kávépiac forgalma,…
Tovább olvasom >Monster Bad Apple
Kísértést érzel arra, hogy megkóstold? Reméljük, igen! Alma cideres ízvilággal,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >