Idén megállt az ásványvízfogyasztás növekedése
A világhírű német minőségbiztosítási szervezet, az SGS Institute Fresenius három évre szóló megállapodást kötött a Visegrádi Ásványvíz Kft-vel, miután a termékek megfeleltek az előzetes auditon – derült ki a Visegrádi Ásványvíz november 25-i budapesti sajtó-háttérbeszélgetésén. Az ásványvizeket 2011-től évi 300 különböző szigorú vizsgálatnak vetik alá. A sajtó-háttérbeszélgetésen elhangzott az is, hogy a hazai ásványvízfogyasztás ma már eléri a nyugati átlagot.
Az Európa legnagyobb laboratóriumával rendelkező SGS Institute Fresenius 162 éves tapasztalattal rendelkezik; speciális szakterülete az ásványvizek vizsgálata. „Azért éppen a Fresenius-szal vettük fel a kapcsolatot, mert nem csupán Németországban, hanem a világ más országaiban is a legelfogadottabb minőségügyi védjegy a Fresenius-é” – indokolta a választás okát Solymos János, a Visegrádit tulajdonló Pet-Pack Kft. ügyvezető igazgatója, aki hozzátette: azért is e laboratórium mellett döntöttek, mert ilyen komplex, speciális vizsgálatsorozatot egyetlen cég sem végez. A laboratórium ugyanis nem csupán a készterméket vizsgálja, hanem az egész gyártási folyamatot mindvégig szemmel tartja, így az esetleges legkisebb minőségi problémára is azonnal fény derülhet. A Fresenius egyik igazgatója idén szeptemberben több napon keresztül vizsgálta a Visegrádi teljes üzemét, s mivel minőségi probléma nem merült fel, három éves szerződést ajánlott fel a gyártónak. A Fresenius-védjegyet azonban nem csak a Magyar Termék Nagydíjas és Kiváló Magyar Élelmiszer védjeggyel rendelkező ásványvíz érdemelte ki, hanem a Pet-Pack Kft. tulajdonában lévő Balfi és Pannon Aqua ásványvizek is, hiszen azok is megfeleltek az előauditon.
Hazánkban tehát ez a három ásványvíz-márka kaphatja meg elsőként az elismerést – mondta Eőry Dénes, a Visegrádi Ásványvíz Kft. ügyvezető igazgatója, majd kijelentette: javasoljuk valamennyi hazai gyártónak, hogy termékeik bevizsgáltatásával mutassák meg fogyasztóiknak, hogy a magyar vizek folyamatosan kiváló minőségűek.
Az utóbbi két évtizedben ugrásszerűen megnőtt a hazai ásványvíz-fogyasztás. Míg a 90-es évek elején 3 liter ásványvizet fogyasztott átlagban egy személye évente, addig tavaly már 110 litert – mondta a sajtó-háttérbeszélgetésen dr. Bikfalvi Istvánné, a Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács titkára. A hazai ásványvízfogyasztás jelenleg az európai középmezőnyben van – tette hozzá. A magyarok általában a szénsavas vizet kedvelik, bár a szénsavmentes ásványvizek eladása lassan nő, piaci aránya jelenleg 35 %-os. Néhány éve kezdtek megjelenni hazánkban az ízesített ásványvizek, amelyek fogyasztása emelkedik, bár részesedésük ma sem haladja meg a 2-3 %-ot. Ami viszont markánsan nőtt – fogalmazott Bikfalvi Istvánné –, a saját márkás vizek eladása. Jelenleg 40 %-át teszi ki az ilyen termékek eladása a teljes forgalomnak. „Az idei évben viszont megállt az ásványvíz-fogyasztás növekedése, ami a rossz, változékony időjárásnak köszönhető” – értékelte az idei évet a titkár.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >