Idén már 11 globális projekthez csatlakozik a Procter&Gamble
A davosi Világgazdasági Fórum kiemelkedő Lighthouse projektjei közül idén már 11 kezdeményezés mellé állt a Procter&Gamble, amelyek mindegyike példa nélküli globális összefogás annak érdekében, hogy az együttműködő partnerek konkrét előrelépést tegyenek korunk sürgető társadalmi, gazdasági, környezetvédelmi, technológiai és ipari kihívásaival szemben.
Az ENSZ fenntartható fejlődési céljainak eléréséhez egy évtized van hátra, ezért a világ jelentős és rendkívül gyors változtatásokra szorul, hogy mielőbbi változást idézzen elő a Földünket érintő hatalmas környezetvédelmi problémákkal kapcsolatban. Ezt az is jól mutatja, hogy a 2020-as davosi Világgazdasági Fórumon kiemelt Lighthouse projektek legnagyobb aránya a klímaváltozással, környezetvédelemmel és fenntartható élelmiszerlánccal kapcsolatos kezdeményezésekre fókuszál.
Vízhiány, műanyag újrahasznosítás, körkörös gazdaság megteremtése – ezek nem olyan kihívások, amelyeket bármely vállalat egyedül képes megoldani. A P&G éppen ezért idén is aktív szereplője a davosi Világgazdasági Fórumnak, hogy felgyorsítsa a lehető legjobb üzleti, állami, magánszektorbeli, valamint civil társadalmi és egyéb döntéshozói partnerségek létrejöttét.
Olyan kezdeményezésekkel, mint az 50L Home Coalition (amely többek között megmutatja, hogyan érezhető az 50 liter víz 500 liternek, és így megóvja a világ nélkülözhetetlen természetes erőforrását, a vizet), vagy az Alliance to End Plastic Waste és a Holy Grail együttműködések, amelyek a hatékonyabb és eredményesebb műanyag-újrahasznosítást szorgalmazzák, a P&G és partnerei arra törekednek, hogy rendszerszinten jótékony hatásokat idéző változásokat generáljanak.
50L Home Coalition
Program a városi élet fejlesztésére és a vízválság megoldására, főként a Day Zero városokban
Manapság a világ legnagyobb városai vízválsággal szembesülnek, és a Föld húsz legnagyobb városából tizennégyben, beleértve Los Angelest, Tokiót és Delhit, már most is hiány a víz. A jelenlegi népességnövekedés és vízpazarlás következtében ez a válság tovább nőhet, mert a becslések szerint a globális vízellátás és vízigény közötti különbség 2030-ra várhatóan 40%-ra növekszik.
A P&G által életre hívott 50L Home Coalition összehozza a vállalatokat, döntéshozókat és a közösségeket, hogy olyan, elsősorban otthoni újításokat dolgozzanak ki, amelyek segítenek megoldani a városi vízválságot.
A kezdeményezés onnan indult, hogy a Day Zero bekövetkezésének küszöbén, azt megelőzendő, hogy a lakossági vízcsapokat el kelljen zárni, a dél-afrikai Fokváros drasztikus vízmegőrzési intézkedéseket vezetett be, kötelezve a lakosságot a fejenkénti napi 50 liter vízfogyasztásra. Ez óriási csökkenés a napi több száz literhez képest, így jelentős életmódváltást jelent a fogyasztók számára.
Mivel egyre több város szembesül a súlyos vízhiány kockázatával, a Procter&Gamble kezdeményezésére hét nagyvállalat (Arcadis, Electrolux, Engie, JLL, Kohler és Suez) összefogott, és programjával bemutatja, hogy 50 liter víz hogyan érezhető 500 liternek a használatban. A felhasználási és technológiai újításokra összpontosítva az 50L Home Coalition elősegíti a felelősségteljes vízfogyasztást a lakóházakban és a kereskedelmi épületekben, mellyel ösztönzi a felelősségteljes városi vízfogyasztást.
Partnerségben az Üzleti Világtanács a Fenntartható Fejlődésért (World Business Council for Sustainable Development) és a 2030 Water Resources Group szervezetekkel, valamint a Világgazdasági Fórummal az 50L Home Coalition kiterjedt globális és városi szintű hálózatait felhasználva pilot projekteket indít a kulcsfontosságú vízhiányos földrajzi területeken új termékek, szolgáltatások és üzleti modellek bevezetésének kikísérletezése céljából. A városi pilot projektek tapasztalatai és eredményei alapján kialakítható lesz a megvalósítás módja globális szinten is. A munka a kínai Xiong’an városban már elkezdődött, és további lehetséges együttműködési helyszíneket fognak bevonni a munkába Indiában, az Egyesült Államokban és Mexikóban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >