Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online élelmiszer- és higiéniai termékek piaca – derül ki az ASEDAS (Spanyol Kiskereskedők, Önkiszolgáló Üzletek és Szupermarketek Szövetsége) által bemutatott IX. Élelmiszer e-kereskedelmi jelentésből.
A vegyes csatornát használók, azaz akik online és fizikai boltban is vásárolnak, aránya várhatóan 7,1 százalékponttal nő, míg a kizárólag online vásárlók aránya 1,2 ponttal emelkedik, elérve a teljes vásárlói kör 6%-os arányát – írja a jelentés megállapításait összefoglaló ESM.
Ez a fellendülés arra utal, hogy az inflációs időszakban kialakult, spórolásra összpontosító vásárlási szokások mindössze átmenetiek voltak. A legnagyobb költésnövekedés a figitális vásárlóknál figyelhető meg: háztartásonként évi átlag 7152 euróra (+51%), személyenként pedig 2080 euróra (+40%) nőtt az éves kiadás.
A fizikai boltok az árak összehasonlíthatósága miatt továbbra is népszerűek, de az látogatásonkénti átlagos költés 1%-kal, 63 euróra csökkent.
Az online vásárlás hátterében álló mozgatórugók közül elsődleges szerepe a kényelemnek és az időhiánynak van, míg az ár és a választék csak a megkérdezettek 9%-ánál volt döntő szempont.
Az online kosarakba leginkább tartós és szabványosított termékek – például tisztálkodószerek, háztartási tisztítószerek és csomagolt élelmiszerek – kerülnek. A friss áruknál továbbra is kihívást jelent, hogy a vásárlók szívesen látják vagy tapintják meg a terméket vásárlás előtt, ennek ellenére a friss és fagyasztott termékek online értékesítése is bővül.
A tanulmány szerint a kizárólag online vásárlók a választékot szűkebbnek érzékelik, ami akár a vásárlók által követett étrendre is hatást gyakorolhat.
Kapcsolódó cikkeink
Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >Só- és cukormentes ketchupot dobott piacra a Heinz UK
Hozzáadott cukor és só nélkül készült ketchupot dobott piacra a…
Tovább olvasom >Jana Ice Tea Peach Zero
Büszkén mutatjuk be a Jana Ice Tea kínálatának legújabb tagját…
Tovább olvasom >