Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online élelmiszer- és higiéniai termékek piaca – derül ki az ASEDAS (Spanyol Kiskereskedők, Önkiszolgáló Üzletek és Szupermarketek Szövetsége) által bemutatott IX. Élelmiszer e-kereskedelmi jelentésből.
A vegyes csatornát használók, azaz akik online és fizikai boltban is vásárolnak, aránya várhatóan 7,1 százalékponttal nő, míg a kizárólag online vásárlók aránya 1,2 ponttal emelkedik, elérve a teljes vásárlói kör 6%-os arányát – írja a jelentés megállapításait összefoglaló ESM.
Ez a fellendülés arra utal, hogy az inflációs időszakban kialakult, spórolásra összpontosító vásárlási szokások mindössze átmenetiek voltak. A legnagyobb költésnövekedés a figitális vásárlóknál figyelhető meg: háztartásonként évi átlag 7152 euróra (+51%), személyenként pedig 2080 euróra (+40%) nőtt az éves kiadás.
A fizikai boltok az árak összehasonlíthatósága miatt továbbra is népszerűek, de az látogatásonkénti átlagos költés 1%-kal, 63 euróra csökkent.
Az online vásárlás hátterében álló mozgatórugók közül elsődleges szerepe a kényelemnek és az időhiánynak van, míg az ár és a választék csak a megkérdezettek 9%-ánál volt döntő szempont.
Az online kosarakba leginkább tartós és szabványosított termékek – például tisztálkodószerek, háztartási tisztítószerek és csomagolt élelmiszerek – kerülnek. A friss áruknál továbbra is kihívást jelent, hogy a vásárlók szívesen látják vagy tapintják meg a terméket vásárlás előtt, ennek ellenére a friss és fagyasztott termékek online értékesítése is bővül.
A tanulmány szerint a kizárólag online vásárlók a választékot szűkebbnek érzékelik, ami akár a vásárlók által követett étrendre is hatást gyakorolhat.
Kapcsolódó cikkeink
BP benzinkutakon nyit boltokat a DIA Spanyolországban
A spanyolországi DIA szupermarketlánc és a BP együttműködésének köszönhetően egy…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >