Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online élelmiszer- és higiéniai termékek piaca – derül ki az ASEDAS (Spanyol Kiskereskedők, Önkiszolgáló Üzletek és Szupermarketek Szövetsége) által bemutatott IX. Élelmiszer e-kereskedelmi jelentésből.
A vegyes csatornát használók, azaz akik online és fizikai boltban is vásárolnak, aránya várhatóan 7,1 százalékponttal nő, míg a kizárólag online vásárlók aránya 1,2 ponttal emelkedik, elérve a teljes vásárlói kör 6%-os arányát – írja a jelentés megállapításait összefoglaló ESM.
Ez a fellendülés arra utal, hogy az inflációs időszakban kialakult, spórolásra összpontosító vásárlási szokások mindössze átmenetiek voltak. A legnagyobb költésnövekedés a figitális vásárlóknál figyelhető meg: háztartásonként évi átlag 7152 euróra (+51%), személyenként pedig 2080 euróra (+40%) nőtt az éves kiadás.
A fizikai boltok az árak összehasonlíthatósága miatt továbbra is népszerűek, de az látogatásonkénti átlagos költés 1%-kal, 63 euróra csökkent.
Az online vásárlás hátterében álló mozgatórugók közül elsődleges szerepe a kényelemnek és az időhiánynak van, míg az ár és a választék csak a megkérdezettek 9%-ánál volt döntő szempont.
Az online kosarakba leginkább tartós és szabványosított termékek – például tisztálkodószerek, háztartási tisztítószerek és csomagolt élelmiszerek – kerülnek. A friss áruknál továbbra is kihívást jelent, hogy a vásárlók szívesen látják vagy tapintják meg a terméket vásárlás előtt, ennek ellenére a friss és fagyasztott termékek online értékesítése is bővül.
A tanulmány szerint a kizárólag online vásárlók a választékot szűkebbnek érzékelik, ami akár a vásárlók által követett étrendre is hatást gyakorolhat.
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Öt év alatt 60%-os növekedést ért el az Aldi Spanyolországban
Az Aldi Nord az elmúlt öt év leggyorsabban növekvő élelmiszerláncává…
Tovább olvasom >Ingyen borért keres önkénteseket egy nagyszabású spanyol kutatás
A Navarrai Egyetem kutatói Spanyolországban elindították a világ eddigi legnagyobb,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >