Idén kevesebb pénzt szánnak utazásra a magyarok
A Pénzcentrum idén is elvégezte az éves Nagy Utazáskutatását, amelyre több mint 11 ezer olvasó válaszolt. A kutatás rávilágított arra, hogy a magyarok számára fontos a kikapcsolódás és pihenés, de sokan nem engedhetik meg maguknak az utazást a megnövekedett árak miatt. A válaszadók több mint 70%-a jelezte, hogy olcsóbb úti célokat választ, ritkábban utazik, vagy egyáltalán nem tervez utazni 2024-ben.
A kutatás rámutatott, hogy a magyar lakosság jelentős része pénzügyi korlátok miatt kénytelen változtatni utazási szokásain. Az utazási irodák szolgáltatásait leginkább az idősebb korosztály veszi igénybe, míg a fiatalabbak inkább az egyéni szervezésű utakat részesítik előnyben. Ezen belül is, a 25-40 éves korosztály tagjai azok, akik a legaktívabban tervezik saját maguk nyaralásait, míg a 64 év feletti korcsoportban jellemzően az utazási irodák szolgáltatásait veszik igénybe.
A magyarok többsége idén jelentősen kevesebbet költ utazásra: a kitöltők közel 29%-a számolt be arról, hogy 100 ezer forintnál is kevesebbet tud nyaralásra fordítani. Ez az arány jelentős növekedést mutat a tavalyi évhez képest. A közép- és felsőkategóriás költési kategóriákban (100 ezer forint felett) a válaszadók aránya csökken, ami azt sugallja, hogy a drágább utazási lehetőségek egyre kevésbé elérhetőek a magyar lakosság számára.
A kutatás eredményei szerint a magyarok többsége autóval utazik, ami a legpraktikusabb megoldásnak bizonyul, különösen családok számára. A repülő a második legnépszerűbb közlekedési eszköz, különösen a fővárosiak körében, akik a legnagyobb arányban választják ezt a módot. A busz és a vonat kevésbé népszerű, és ezeket általában a kevésbé tehetős, illetve a fiatalabb korosztály választja.
A teljes kutatás, grafikonokkal a Pénzcentrum oldalán olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Budapest és Eger vezetik a karácsonyi úti célok listáját a belföldi utazók körében
A Szallas.hu előfoglalási adatai szerint Budapest és Eger továbbra is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >