Idén kevesebb pénzt szánnak utazásra a magyarok
A Pénzcentrum idén is elvégezte az éves Nagy Utazáskutatását, amelyre több mint 11 ezer olvasó válaszolt. A kutatás rávilágított arra, hogy a magyarok számára fontos a kikapcsolódás és pihenés, de sokan nem engedhetik meg maguknak az utazást a megnövekedett árak miatt. A válaszadók több mint 70%-a jelezte, hogy olcsóbb úti célokat választ, ritkábban utazik, vagy egyáltalán nem tervez utazni 2024-ben.

Extrákra a kutya se költ?
A kutatás rámutatott, hogy a magyar lakosság jelentős része pénzügyi korlátok miatt kénytelen változtatni utazási szokásain. Az utazási irodák szolgáltatásait leginkább az idősebb korosztály veszi igénybe, míg a fiatalabbak inkább az egyéni szervezésű utakat részesítik előnyben. Ezen belül is, a 25-40 éves korosztály tagjai azok, akik a legaktívabban tervezik saját maguk nyaralásait, míg a 64 év feletti korcsoportban jellemzően az utazási irodák szolgáltatásait veszik igénybe.
A magyarok többsége idén jelentősen kevesebbet költ utazásra: a kitöltők közel 29%-a számolt be arról, hogy 100 ezer forintnál is kevesebbet tud nyaralásra fordítani. Ez az arány jelentős növekedést mutat a tavalyi évhez képest. A közép- és felsőkategóriás költési kategóriákban (100 ezer forint felett) a válaszadók aránya csökken, ami azt sugallja, hogy a drágább utazási lehetőségek egyre kevésbé elérhetőek a magyar lakosság számára.
A kutatás eredményei szerint a magyarok többsége autóval utazik, ami a legpraktikusabb megoldásnak bizonyul, különösen családok számára. A repülő a második legnépszerűbb közlekedési eszköz, különösen a fővárosiak körében, akik a legnagyobb arányban választják ezt a módot. A busz és a vonat kevésbé népszerű, és ezeket általában a kevésbé tehetős, illetve a fiatalabb korosztály választja.
A teljes kutatás, grafikonokkal a Pénzcentrum oldalán olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Vonzások és választások
Az Eventrend cégcsoport 2024 végén reprezentatív kérdőíves kutatást végzett közel…
Tovább olvasom >A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Prága is a tömegturizmus csapdájában vergődik
Prága világhírű látnivalói minden évben turisták millióit vonzzák, de a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >