Idén karácsonykor az élményeké és az ételeké lesz a főszerep
Az idei ünnepi időszakban az amerikai fogyasztók költéseit a közös élményekre és az étkezés köré szervezett eseményekre való fókuszálás alakítja, miközben továbbra is odafigyelnek a kiadásokra.
A többség idén is ünnepli a nagyobb alkalmakat – Halloween (65%), hálaadás (89%), karácsony (91%) és szilveszter (69%) – különös figyelmet szentelve a családnak, barátoknak és az étkezésnek – írja a Food Industry Executives a 84.51° kutatócég Egyesült Államokban végzett elemzésére hivatkozva.
A Halloween a cukorkákról szól
Halloween alkalmával a cukorkák kerülnek előtérbe, amire a vásárlók várhatóan összesen 3,5 milliárd dollárt költenek. Tízből hét felnőtt tervez cukorkát vásárolni, 67% pedig extra mennyiséget is beszerez, hogy abból titokban félretegyen saját maga számára is. Bár sokan érdeklődnek az egészségesebb édességek iránt, azok magasabb ára akadályozhatja a vásárlást. A fogyasztók 65%-át kuponokkal azonban vásárlásra lehet ösztönözni, miközben a vásárlói lojalitás is fontos szerepet játszik. Tízből kilenc fogyasztó kitart kedvenc márkái mellett, melyek közül a legnépszerűbb az M&Ms, Hershey, Reese’s, illetve a Twizzlers, Skittles és Starburst.
Élmények és ételek ajándékba
A várakozások szerint az ünnepi költések is emelkednek – a Deloitte adatai szerint idén a tavalyi évhez képest 8%-kal többet költenek az amerikaiak az ünnepekre. A középpontban az élmények és az ételajándékok állnak majd, melyekre fordított kiadások jelentős növekedést mutathatnak. A közös élményekre fordított kiadások 16%-kal nőnek, miközben a tárgyi ajándékokra fordított összeg 3%-kal csökken az előrejelzések szerint. A fogyasztók negyede tervez idén ünnepi összejövetelt szervezni, és 70%-uk hajlandó többet költeni, hogy kényelmesebbé tegye az eseményt.
A spórolásnak még nincs vége
Az áremelkedés közepette sokan olcsóbb márkákra, olcsóbb helyettesítőkre váltanak, illetve saját márkás termékeket választanak (40%). A vásárlók idén is tervezik kihasználni az ünnepek köré csoportosuló olyan bevásárlónapokat, mint a Black Friday (47%) és a Cyber Monday (43%) – ezek az akciók különösen a fiatalabb generációk körében népszerűek.
Az ünnepi ajándékokra fordított kiadásokban a ruházat vezet (21%), de az étel- és italajándékok népszerűsége is emelkedik (16%). Idén tízből hat fogyasztó (63%) tervez étel- és italajándékokat vásárolni, ami 9%pontos növekedés az előző évhez képest. Emellett a válaszadók 43% azt mondta, hogy az idén többet tervez költeni élelmiszerre.
Az idei ünnepi szezon tehát a közös élmények és az étkezés köré szervezett ünneplés felé tolódik el, új színt adva a hagyományos amerikai ünneplési szokásoknak.
Kapcsolódó cikkeink
A visszaszámlálás elkezdődött, egy hónap múlva itt a Black Friday
Bár a hivatalos Black Friday csak egy hónap múlva, november…
Tovább olvasom >Black Friday: A GVH figyelmeztet a tudatos vásárlás fontosságára az akciós szezon előtt
Bár a hivatalos Black Friday csak november 29-én lesz, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A visszaszámlálás elkezdődött, egy hónap múlva itt a Black Friday
Bár a hivatalos Black Friday csak egy hónap múlva, november…
Tovább olvasom >Közösen kell cselekednünk a biológiai sokféleség megőrzéséért
Az elmúlt tizenöt évben Magyarország példátlan mértékű természetvédelmi beruházásokat hajtott…
Tovább olvasom >Sneakerness Fesztivál: pop-up üzlettel és interaktív játékokkal készül a SPAR
Mini pop-up egység, chill zone és különféle interaktív játékok várják…
Tovább olvasom >