Idén július-augusztusban a Lidl a legeredményesebb kiskereskedő a francia piacon
A Kantar új adatai szerint a Lidl volt a legjobban teljesítő kiskereskedő Franciaországban a július 11. és augusztus 7. közötti időszakban, a diszkont 0,3 százalékpontos piaci részesedésnövekedésről számolt be az időszakban. A Kantar adatai szerint a Lidl 7,6%-os piaci részesedést ért el ebben az időszakban.
A piacvezető E. Leclerc 0,2 százalékpontos növekedésről számolt be a P8-ban, ami 22,5%-os piaci részesedést jelent, míg a Carrefour az utóbbi időben is hozta pozitív formáját, piaci részesedése 0,2 százalékponttal 20,2%-ra emelkedett. A Carrefour pozitív teljesítményét nagyrészt a Carrefour Proximité és a Carrefour Market szalaghirdetései vezérelték – jegyezte meg Kantar.
Összességében a vásárlói kiadások 7,1%-kal nőttek az időszak során, ezt a növekedést nagyrészt a megnövekedett vásárlási gyakoriság (+11%) okozta. Ez ellensúlyozta a látogatásonkénti kiadások csökkenését, amely 4,1%-kal csökkent. A legjobban teljesítő bannerformátumokat tekintve a kényelmi csatorna piaci részesedése 0,4 százalékponttal nőtt, így a piac 8,0%-át birtokolja, míg a szupermarketek 0,2 százalékponttal 32,5%-ra nőttek. A diszkont áruházláncak a piac 10,8%-át birtokolják, a hipermarketek piaci részesedése 0,5 (40,6%-ra), míg az online csatornák 0,2 százalékpontos (8,0%-ra) csökkenést mutatott a P8-as időszakban. Ez utóbbi csatorna 0,5 százalékpontot erősödött tavaly – tette hozzá Kantar.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >A Lidl sikerének titka: így vált fapados diszkontból piacvezetővé az áruházlánc
A Lidl Magyarország 20 éves születésnapja alkalmából rendezett sajtótájékoztatón ismertette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >