Idén július-augusztusban a Lidl a legeredményesebb kiskereskedő a francia piacon
A Kantar új adatai szerint a Lidl volt a legjobban teljesítő kiskereskedő Franciaországban a július 11. és augusztus 7. közötti időszakban, a diszkont 0,3 százalékpontos piaci részesedésnövekedésről számolt be az időszakban. A Kantar adatai szerint a Lidl 7,6%-os piaci részesedést ért el ebben az időszakban.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/08/advertising-gf3c69d363_1920.jpg)
A Lidl jelentős piaci sikereket könyvelhet el Franciaországban is
A piacvezető E. Leclerc 0,2 százalékpontos növekedésről számolt be a P8-ban, ami 22,5%-os piaci részesedést jelent, míg a Carrefour az utóbbi időben is hozta pozitív formáját, piaci részesedése 0,2 százalékponttal 20,2%-ra emelkedett. A Carrefour pozitív teljesítményét nagyrészt a Carrefour Proximité és a Carrefour Market szalaghirdetései vezérelték – jegyezte meg Kantar.
Összességében a vásárlói kiadások 7,1%-kal nőttek az időszak során, ezt a növekedést nagyrészt a megnövekedett vásárlási gyakoriság (+11%) okozta. Ez ellensúlyozta a látogatásonkénti kiadások csökkenését, amely 4,1%-kal csökkent. A legjobban teljesítő bannerformátumokat tekintve a kényelmi csatorna piaci részesedése 0,4 százalékponttal nőtt, így a piac 8,0%-át birtokolja, míg a szupermarketek 0,2 százalékponttal 32,5%-ra nőttek. A diszkont áruházláncak a piac 10,8%-át birtokolják, a hipermarketek piaci részesedése 0,5 (40,6%-ra), míg az online csatornák 0,2 százalékpontos (8,0%-ra) csökkenést mutatott a P8-as időszakban. Ez utóbbi csatorna 0,5 százalékpontot erősödött tavaly – tette hozzá Kantar.
Kapcsolódó cikkeink
Autonóm üzleteket tesztel az Auchan Franciaországban
Az Auchan Észak-Franciaországban autonóm boltok működését teszteli vasárnap délutánonként annak…
Tovább olvasom >Eltávolítja a brit Lidl saját márkás termékeinek csomagolásáról a gyerekeket célzó elemeket
A brit Lidl 2025 közepéig eltávolítja saját márkás, „kevésbé egészséges”…
Tovább olvasom >Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >