Idén is nőtt a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma
Idén is folytatódnak a kedvező trendek a háztartási vegyi áru és kozmetikum kiskereskedelmében. Január-április során 6 százalékkal, mintegy 110 milliárd forintra emelkedett a bolti eladás, a tavalyi első négy hónaphoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve plusz 1 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
– Átlag felett nőtt értéket tekintve a forgalom az általunk mért hetven kategória közül többek között a legnagyobb négy termékcsoportban; mosószernél, toalett papírnál, papír pelenkánál és öblítőnél – tájékoztat Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Kétszámjegyű bővülést ért el az öblítő mellett például a dekor kozmetikum, toalett tisztító és parfüm.
Majdnem mindegyik bolttípus bevétele nőtt; átlag felett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatornában, valamint a drogériában. Egy bottípusban viszont csökkent a forgalom értéket tekintve: a legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletekben.
– A korábbinál is nagyobb lett a koncentráció a vegyi kategóriák kiskereskedelmében – állapítja meg Barta Mónika. – A 400 négyzetméternél nagyobb üzletek és a drogériák elvitték a január-áprilisi összes bevétel 87 százalékát; 1 százalékponttal többet, mint a tavalyi hasonló periódusban.
Ami a régiókat illeti, mindegyikben emelkedett az értékben mért forgalom. A 6 százalékos átlag felett Északkeleten, míg átlag alatt Északnyugaton és Délnyugaton.
A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
Bolttípus | 2014. január-
április |
2015. január-
április |
2 500 nm felett |
33 |
33 |
401-2 500 nm |
21 |
21 |
201-400 nm |
3 |
3 |
51-200 nm |
8 |
8 |
50 nm és kisebb |
3 |
2 |
Drogéria |
32 |
33 |
Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >Az IKEA a vásárlók oldalán állva több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be az árak csökkentésébe
Ma az Ingka Csoport 39,6 milliárd eurós IKEA kiskereskedelmi forgalomról adott hírt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >