Idén is nőtt a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma
Idén is folytatódnak a kedvező trendek a háztartási vegyi áru és kozmetikum kiskereskedelmében. Január-április során 6 százalékkal, mintegy 110 milliárd forintra emelkedett a bolti eladás, a tavalyi első négy hónaphoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve plusz 1 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
– Átlag felett nőtt értéket tekintve a forgalom az általunk mért hetven kategória közül többek között a legnagyobb négy termékcsoportban; mosószernél, toalett papírnál, papír pelenkánál és öblítőnél – tájékoztat Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Kétszámjegyű bővülést ért el az öblítő mellett például a dekor kozmetikum, toalett tisztító és parfüm.
Majdnem mindegyik bolttípus bevétele nőtt; átlag felett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatornában, valamint a drogériában. Egy bottípusban viszont csökkent a forgalom értéket tekintve: a legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletekben.
– A korábbinál is nagyobb lett a koncentráció a vegyi kategóriák kiskereskedelmében – állapítja meg Barta Mónika. – A 400 négyzetméternél nagyobb üzletek és a drogériák elvitték a január-áprilisi összes bevétel 87 százalékát; 1 százalékponttal többet, mint a tavalyi hasonló periódusban.
Ami a régiókat illeti, mindegyikben emelkedett az értékben mért forgalom. A 6 százalékos átlag felett Északkeleten, míg átlag alatt Északnyugaton és Délnyugaton.
A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
Bolttípus | 2014. január-
április |
2015. január-
április |
2 500 nm felett |
33 |
33 |
401-2 500 nm |
21 |
21 |
201-400 nm |
3 |
3 |
51-200 nm |
8 |
8 |
50 nm és kisebb |
3 |
2 |
Drogéria |
32 |
33 |
Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
KSH: decemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 0,1 százalékkal haladta meg, az előző havitól 1,2 százalékkal maradt el
A kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 0,4, naptárhatástól…
Tovább olvasom >Decemberben a magyar lakosság erős fogyasztása inkább külföldön, mintsem a hazai boltok forgalmában realizálódott
Decemberben a magyar lakosság erős fogyasztása inkább külföldön, mintsem a…
Tovább olvasom >Romániában 8,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben
Romániában 8,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: javuló gazdasági kilátások, bővülő beruházások, ugyanakkor átmenetileg növekvő infláció várható 2025-ben
Reálbér-emelkedés, stabilizálódó beruházások és a fogyasztás további élénkülése várható 2025-ben,…
Tovább olvasom >Januárban hat havi csúcsra emelkedett az euróövezeti infláció
Januárban hat hónapja a legmagasabbra, 2,5 százalékra emelkedett az euróövezeti…
Tovább olvasom >Hajápolás 2025: új irányok és piaci trendek
A hajápolási piac folyamatosan változik, ahogy a fogyasztói igények, az…
Tovább olvasom >