Idén is elkészült a Nagy Webáruház Felmérés – íme az eredmények
894 webáruház vett részt a WebShop Experts és a ShopRenter 2018-as felmérésében, amiből kiderült, hogy a résztvevők átlagos konverziós rátája 1,37%, a tavalyi évben 69%-uk könyvelt el forgalomnövekedést, és az átlagos kosárérték 20 355 Ft volt.
A háztartási vagy vegyi áruk kategória teljesített a legjobban átlagos konverziós ráta tekintetében, amit a kozmetikai termékek, majd a gyógyszerek, vitaminok követtek. Offline üzlethelyiséggel a tulajdonosok 44%-a rendelkezik.
A felmérésben részt vevők 47%-a használ bérelhető webáruházrendszert, és mindössze 18%-uk esküszik a saját fejlesztésre. A kelet-közép-európai régió sajátossága, hogy rengetegen nyújtunk utánvételes fizetési lehetőséget (82%), és minimális számban értékesítünk külföldön (12,6%).
Az a terület, amely a legtöbb problémát jelenti és amiben a leginkább fejlődni szeretnének a tulajdonosok, a marketing. Ezen belül leggyakrabban a social médiát, a Facebook-hirdetéseket, valamint a SEO-t használják eszközként. Ellenben a hírlevélküldés látványosan visszaesett a tavalyi évhez képest, míg tavaly 25% nem használta őket, addig idén ez a szám már 45%-ot tesz ki.
– Két évtizede indult az online kereskedelem Magyarországon, ez idő alatt lassú kezdéssel, majd mind inkább gyorsulva digitalizálódott a hazai kereskedelem. Most pedig egy új korszak kezdetén vagyunk, ahol már kereskedelmi tevékenység nem létezhet elektronikus kommunikációs és értékesítési csatornák nélkül. A megkérdezettek több mint fele folyamatosan fejleszti – kisebb vagy nagyobb mértékben – a webáruházát, és szintén ez az arány az online kereskedők offline jelenlétében is. A fejlődés tehát gyorsul, a kereskedelem pedig átalakul – véleményezte a kutatás eredményét Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke. //
Forrás: https://www.webshopexperts.hu/lezarult_a_nagy_webaruhaz_felmeres_2018
Kapcsolódó cikkeink
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket…
Tovább olvasom >Egyedi megközelítéssel terjeszkedik az online élelmiszerpiacon a Rohlik
Az Európában már öt országban jelenlévő Rohlik Group stratégiája középpontjában…
Tovább olvasom >Európában a határon átnyúló értékesítés 69%-a a piacterekről származik
A 2023/2024-es pénzügyi évben az határokon átnyúló online piac Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >