Idén is elkészült a Nagy Webáruház Felmérés – íme az eredmények
894 webáruház vett részt a WebShop Experts és a ShopRenter 2018-as felmérésében, amiből kiderült, hogy a résztvevők átlagos konverziós rátája 1,37%, a tavalyi évben 69%-uk könyvelt el forgalomnövekedést, és az átlagos kosárérték 20 355 Ft volt.
A háztartási vagy vegyi áruk kategória teljesített a legjobban átlagos konverziós ráta tekintetében, amit a kozmetikai termékek, majd a gyógyszerek, vitaminok követtek. Offline üzlethelyiséggel a tulajdonosok 44%-a rendelkezik.
A felmérésben részt vevők 47%-a használ bérelhető webáruházrendszert, és mindössze 18%-uk esküszik a saját fejlesztésre. A kelet-közép-európai régió sajátossága, hogy rengetegen nyújtunk utánvételes fizetési lehetőséget (82%), és minimális számban értékesítünk külföldön (12,6%).
Az a terület, amely a legtöbb problémát jelenti és amiben a leginkább fejlődni szeretnének a tulajdonosok, a marketing. Ezen belül leggyakrabban a social médiát, a Facebook-hirdetéseket, valamint a SEO-t használják eszközként. Ellenben a hírlevélküldés látványosan visszaesett a tavalyi évhez képest, míg tavaly 25% nem használta őket, addig idén ez a szám már 45%-ot tesz ki.
– Két évtizede indult az online kereskedelem Magyarországon, ez idő alatt lassú kezdéssel, majd mind inkább gyorsulva digitalizálódott a hazai kereskedelem. Most pedig egy új korszak kezdetén vagyunk, ahol már kereskedelmi tevékenység nem létezhet elektronikus kommunikációs és értékesítési csatornák nélkül. A megkérdezettek több mint fele folyamatosan fejleszti – kisebb vagy nagyobb mértékben – a webáruházát, és szintén ez az arány az online kereskedők offline jelenlétében is. A fejlődés tehát gyorsul, a kereskedelem pedig átalakul – véleményezte a kutatás eredményét Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke. //
Forrás: https://www.webshopexperts.hu/lezarult_a_nagy_webaruhaz_felmeres_2018
Kapcsolódó cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >