Idén is bizonyítottak az amatőr szendvicstervezők
Másodszor is sokakat magával ragadott az alkotói szenvedély: több mint 19 ezren kapcsolódtak be a McDonald’s „Az én hamburgerem” 2013-as online versenyébe. A játék weboldalán létrehozott több mint 23 ezer tervből a közönség szavazatai alapján 5 kedvenc juthatott a döntőbe, közülük zsűri választotta ki azt a két szendvicset, amelyeket hamarosan a McDonald’s éttermek kínálatában is viszontláthatunk. Idén a McTipszmiksz és a Nyamiburger a befutó, és született egy különdíj is.
Az „Én hamburgerem” a McDonald’s online szendvicstervező alkalmazása, amely idén nyáron már másodszor kelt életre Magyarországon. A játék résztvevői ezúttal is előre összeválogatott szendvics-alapanyagokból alkothatták meg saját tervezésű, virtuális hamburgereiket. A website idén rövidebb ideig, három héten át fogadta a magyar szendvicsépítők ötleteit, ennek ellenére az aktivitások volumene abszolút értékben és időarányosan is meghaladta a tavalyit. A megtervezett hamburgerek száma 50%-kal, a szendvicsekre leadott szavazatoké pedig 30%-kal nőtt.
Élénk tervezőkedv
A június 3-án indult és 22 napon át tartó az Én hamburgerem online játékba több mint 19 ezren regisztráltak. A felhasználók végül 23 324 egyedi szendvics-tervet készítettek az alkalmazás segítségével. A tervekre összesen mintegy 301 763 szavazat érkezett. A legnépszerűbb 5 hamburger együttesen a szavazatok közel negyedét hódította el.
A weboldal látogatói, a tervezők és szavazók fele Budapestről kapcsolódott be, de kiemelkedően aktív volt Székesfehérvár és Miskolc, Pécs, Szolnok, Békéscsaba, Eger és Kecskemét is.
A kampány legaktívabb napja június 11. volt, ekkor 24 óra leforgása alatt 5394 terv készült, és több mint 32 ezer szavazat érkezett (vagyis percenként átlagosan 22). A legnépszerűbb terv június 17-én érte el a napi szavazati rekordot, közel 3000 szavazattal.
Szendvicsek a célegyenesben
A döntőben a versenyzők mindeddig virtuálisan létező szendvicsei átléptek a valóságba: az étterem elkészítette, a zsűri és a versenyzők pedig megkóstolták őket, hogy kiválasszák azt a kettőt, amely a McDonald’s kínálatába kerülhet. Két hölgy és három fiatalember mutathatta be szendvicseit, amelyek között ott voltak a klasszikus, dupla marhahúsos irány képviselői, és a pikáns, csirkés finomságok is.
A zsűriben a magyar McDonald’s ügyvezető igazgatója, Horváth Ágnes és a három éttermet üzemeltető franchise-partner Komondi István mellett Wolf Kati, énekes, Iszak Eszter, modell, műsorvezető, Madaras Norbert, kétszeres olimpiai bajnok vízilabdázó és Bereznay Tamás, konyhafőnök foglaltak helyet.
Végeredmény: a közösség segít
Mint a bemutatkozásnál kiderült, minden döntős terv egy alkotó és egy őt támogató közösség szívügye volt: lehetett lelkes baráti társaság, munkatársi csapat, vagy éppen online közösség, amely felkarolta egy-egy szendvics ügyét.
A zsűri a bemutatón elhangzottakat és a kóstolás tapasztalatait megfontolva hirdette ki a két győztest: néhány hónap múlva a McTipszmiksszel és a Nyamiburgerrel találkozhatunk a McDonald’s éttermeiben országszerte.1
A McTipszmiksz alkotója Lakatos András, a BME közlekedésmérnök hallgatója, a magyar foci és a Fradi szerelmese. Szendvicse, a McTipszmiksz a Trollfoci, egy szurkolói közösség támogatását élvezte, s ízében is igazán magyaros burger lett, két hússal, ömlesztett cheddar sajttal, lilahagymával, magyar paprikás szósszal.
A Nyamiburger tervezője, Gulyás Nóra a jászfényszarui Samsung-gyárban dolgozik, szendvicse sikeréhez lelkesen szavazó munkatársai is hozzájárultak. Nóra elsősorban hölgyeknek szánja szendvicsét, könnyed, de izgalmas tervet alkotott. A Nyamiburgerben csirkehús van, mozzarella, jégsaláta, paradicsom, és egy kicsit karakteresebb ízű fokhagymás-tejfölös szósz.
A mezőny erősségét mutatja, hogy a zsűri idén egy különdíjat is kiosztott. Miután nagyon izgalmasnak találta Przybytek Ágnes barnazsemlés szendvicsét, felkérte az alkotót egy közös fejlesztésre, melynek végén a McHST egy változata is az éttermekbe kerülhet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >