Idén is a Borháló Borkereskedés lesz a Sziget Kft. nyári fesztiváljainak borbeszállítója
Idén is a Borháló Borkereskedés lesz a Sziget Kft. nyári rendezvényeinek – a Volt, a Balaton Sound, a Sziget, a B.my.Lake és a Strand Fesztivál – kizárólagos borbeszállítója – közölte a Borháló márkanév tulajdonosa, a Vinotrend Kft. az MTI-vel.
Tájékoztatásuk szerint idén a Borháló a Mátrai borvidéket képviselő Dubicz Borászat és Szőlőbirtokkal közösen alkotta meg a Sziget fesztiválok borait. A fehér alapbor kétötödét a sauvignon blanc teszi ki, a maradék háromötöd részt három fajta – chardonnay, pinot blanc és muscat ottonell – adja egyforma arányban.
A Borháló tavaly 785 ezer liter bort adott el, ezen belül 4,5 százalékot, 35 ezer litert tett ki a fesztiválokon történő értékesítés.
A Sziget-rendezvényeken stabilan őrzik vezető szerepüket a rozék az összes vendéglátóhelyi eladás 52 százalékával, a fehér az előző évi 45 százalékról az összmennyiség egyharmadára esett vissza, ezzel szemben a vörösborok forgalma dinamikusan nőtt.
Közölték: a látogatók száma a rendezvényeken évről évre ingadozik, ennek függvényében évente 35-45 ezer liter bor értékesíthető a nagy nyári fesztiválokon. Az egy főre jutó fogyasztás tavaly 2016-hoz képest 10,5 százalékkal nőtt; a Borháló idén további 15-20 százalékos bővülésre számít.
A Borháló Borkereskedés 2013 elején alakult, a Sziget-fesztiválok hivatalos borbeszállítója 2016-ban lett. Kínálatában közel 150 nagy kiszerelésű bor és további 250 borkülönlegesség szerepel. Magyarországon jelenleg 47 Borháló borkereskedés működik, a rendszeres vásárlók száma meghaladja az ötvenezret – közölte a borkereskedés.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Vinotrend Kft. nettó árbevétele tavaly 609 millió forint volt, 2016-ban 544,2 millió forintra tett szert. A cég 2017-ben közel 57 millió forint, az azt megelőző évben pedig közel 58 millió forint veszteséget könyvelt el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Világot átívelő borászati összefogás – bemutatjuk a The Global AVA nemzetközi szervezetet
A kaliforniai Livermore-völgyi Borászati Közösség 2025. február 26-án bejelentette a…
Tovább olvasom >Borpiaci változások: csökkenő fogyasztás, kihívások és lehetőségek
Az elmúlt években jelentős átalakulás zajlott a hazai és nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >