Idén először rendezik meg a BPBW 2018 nemzetközi kézműves sörfesztivált a fővárosban
Idén először rendezik meg a fővárosban a Beer Week in Budapest (BPBW) 2018 nemzetközi kézműves sörfesztivált május 20. és 27. között, két kóstolónapján a Dürer kertben 16 országból több mint 40 nemzetközi kisüzemi főzde 160 különböző sörével várja az érdeklődőket.
Iain Lindsay, az Egyesült Királyság magyarországi nagykövete, a sörfesztivál fővédnöke kedden Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, a sörfőzés reneszánszát éli Magyarországon, rohamosan nő a kézműves (kraft) sörfőzdék száma, és a hozzá kapcsolódó kultúra is fejlődik.
A sörhét programjainak nagy része ingyen látogatható, de a sörfogyasztásért a helyszíneken fizetni kell. A pénteki és szombati kóstolójegy például 6 órán keresztül korlátlan italfogyasztást tartalmaz, illetve egy fesztiválpoharat is, valamint a koncertek látogatását a Dürer kertben. A koncertekre kezdeményesen is értékesítenek jegyet.
A nagykövet kiemelte, hogy a sörfesztivál helyszínéül nagyszerű választás a magyar főváros.
Elmondta, míg a magyar éghajlat a bortermelést teszi lehetővé, addig az Egyesült Királyságban a sörfőzésnek van erős hagyománya. Az Egyesült Királyságban kétezer sörfőzde működik, több mint egymilliárd pint sört exportálnak évente, és Európa nagy piac a brit sörök számára.
Pazinczár Péter, a BPBW fesztiváligazgatója kiemelte, hogy 14 magyar sörfőzde is megjelenik a kóstolónapokon, akik közösen megalkotják a BPBW hivatalos sörét, amelyet a rendezvény teljes időtartalma alatt a kezdeményezéshez csatlakozott helyeken csapolnak majd. A kóstolónapokra, amelyeken a sörfőzők személyesen is részt vesznek, Nagy-Britanniából hét sörfőzde érkezik – húzta alá.
Sefcsik Márton, a BPBW kommunikációs vezetője elmondta, a későbbiekben évente megrendezendő fesztivál kóstolónapjaira, a limitált a helyek száma miatt, naponta csak ezer ember válthat jegyet. A látogatók fele – az eddig megvásárolt jegyek alapján – külföldről érkezik, a többi között Angliából, Hollandiából, Oroszországból és a tengerentúlról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kommunikációs platformmal indítja a sörszezont a Dreher
Új vizuális arculatot, csomagolást és kommunikációs platformot kapott a Dreher…
Tovább olvasom >Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >Rekordmennyiségű sört exportált tavaly Csehország
Rekordmennyiségű, 6,13 millió hektoliter sört exportáltak tavaly a csehországi sörgyárak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Mit gondolnak a vállalati felsővezetők a művészetről?
„Topvezetők és a művészet – az örökség és a művészet…
Tovább olvasom >GELATISSIMO 2026: A fagylaltipar legnagyobb szakmai találkozója Stuttgartban
A fagylaltkedvelők és a szakma képviselői izgatottan várják a következő…
Tovább olvasom >