Idén eddig többet költöttünk édes kekszekre, mint egy évvel korábban
Az átlagár emelkedésének, illetve a kismértékben növekvő vásárlási gyakoriságnak köszönhetően a magyar háztartások valamivel többet költöttek el édes kekszek vásárlására az idei év első félévében, mint a tavalyi év hasonló időszakában – derül ki a GfK Hungária Háztartáspanel adataiból. A háztartások által megvásárolt édes keksz összmennyiségét vizsgálva elmondható, hogy a gyermekes háztartások nagyobb arányban vesznek édes kekszet, mint sósat.
2010 első félévében édes kekszekre valamivel többet költöttek a magyar háztartások, mint az előző év hasonló időszakában. Bár a termékkategória vásárlói hatóköre nem bővült, a közel 6 százalékos átlagár-emelkedés, illetve a kismértékben növekvő vásárlási gyakoriság hozzájárult a vásárlások összértékének emelkedéséhez. (Míg 2009 első félévében átlagosan hétszer vásároltak a háztartások édes kekszet, addig ez a szám nyolc alkalomra emelkedett 2010 első félévében.)
A háztartások által megvásárolt édes keksz összmennyiségéből aránylag többet tesznek ki a gyermekes háztartások, mint a sós kekszek esetében.
Hasonlóan kismértékű az eltérés, de valamivel magasabb a 60 évnél idősebb háztartások aránya a sós kekszek esetében. Míg az édes kekszek mennyiségének 36 százalékát vásárolják meg a 60 év felettiekből álló háztartások, addig ez az arány a sós kekszek esetében 42 százalék.
Az idősebb korosztályok jobban megnézik, mennyit adnak ki az édes vagy sós rágcsálnivalókért, ezzel szemben a fiatalabb korosztály, kimondottan a 30 év alattiak hajlamosak a magasabb árat is kifizetni a kekszekért. A 29 évesnél nem idősebbek által kifizetett kilogrammonkénti átlagár az éd es kekszek esetében 19 százalékkal, a sós kekszek esetében 8 százalékkal haladta meg az átlagos kilogrammonkénti ár szintjét.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >