Idén eddig többet költöttünk édes kekszekre, mint egy évvel korábban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2010. 12. 03. 11:13

Az átlagár emelkedésének, illetve a kismértékben növekvő vásárlási gyakoriságnak köszönhetően a magyar háztartások valamivel többet költöttek el édes kekszek vásárlására az idei év első félévében, mint a tavalyi év hasonló időszakában – derül ki a GfK Hungária Háztartáspanel adataiból. A háztartások által megvásárolt édes keksz összmennyiségét vizsgálva elmondható, hogy a gyermekes háztartások nagyobb arányban vesznek édes kekszet, mint sósat.

2010 első félévében édes kekszekre valamivel többet költöttek a magyar háztartások, mint az előző év hasonló időszakában. Bár a termékkategória vásárlói hatóköre nem bővült, a közel 6 százalékos átlagár-emelkedés, illetve a kismértékben növekvő vásárlási gyakoriság hozzájárult a vásárlások összértékének emelkedéséhez. (Míg 2009 első félévében átlagosan hétszer vásároltak a háztartások édes kekszet, addig ez a szám nyolc alkalomra emelkedett 2010 első félévében.)

A háztartások által megvásárolt édes keksz összmennyiségéből aránylag többet tesznek ki a gyermekes háztartások, mint a sós kekszek esetében.

Hasonlóan kismértékű az eltérés, de valamivel magasabb a 60 évnél idősebb háztartások aránya a sós kekszek esetében. Míg az édes kekszek mennyiségének 36 százalékát vásárolják meg a 60 év felettiekből álló háztartások, addig ez az arány a sós kekszek esetében 42 százalék.

Az idősebb korosztályok jobban megnézik, mennyit adnak ki az édes vagy sós rágcsálnivalókért, ezzel szemben a fiatalabb korosztály, kimondottan a 30 év alattiak hajlamosak a magasabb árat is kifizetni a kekszekért. A 29 évesnél nem idősebbek által kifizetett kilogrammonkénti átlagár az éd es kekszek esetében 19 százalékkal, a sós kekszek esetében 8 százalékkal haladta meg az átlagos kilogrammonkénti ár szintjét.

Kapcsolódó cikkeink