Idén a kereskedelemnek mehet a legjobban
Jó pénzügyi év elé néznek a kkv.-k, átlagosan 8,3 százalékos árbevétel és 5,2 százalékos profitnövekedést valószínűsítenek – derül ki a K&H kkv. bizalmi index legutóbbi kutatásából.
– Habár a várt árbevétel-növekedés mértéke 9,4 százalékról 8,3 százalékra, a várt profitnövekedés mértéke pedig 6,2 százalékról 5,2 százalékra mérséklődött az előző negyedévhez képest, ezek az értékek még mindig az elmúlt évek egyik legmagasabb eredményei. A mérséklődő várakozások hátterében feltehetően az áll, hogy a cégek már számolnak az infláció és a bérek idei emelkedése okozta költségnövekedéssel – mondta el Kökény Roland, a K&H kkv.-marketingfőosztály vezetője.
Az előző negyedévvel ellentétben most nem a mikrovállalkozások, hanem a középvállalkozások várnak erősebb évet: árbevétel-várakozásaik ugyanis 7,3 százalékról 11,2 százalékra emelkedtek, és egyedül ők számolnak magasabb bevétel-növekedéssel az előző negyedévhez képest. Ezzel szemben a mikrovállalkozások árbevétel-növekedésre vonatkozó várakozásai 9,7 százalékról 8,2 százalékra, a kisvállalkozások várakozásai pedig 9,5 százalékról 7,7 százalékra mérséklődtek. Az ágazatok közül a kereskedelmi cégek kilátásai a legkedvezőbbek (9,2%), egyedül ez a szektor vár átlag feletti bővülést.
A profitkilátásokat tekintve hasonló kép rajzolódik ki: a középvállalkozások a legoptimistábbak, ráadásul a várt profit mértéke a duplájára, 7,5 százalékra ugrott. A mikro- és kisvállalkozások ebben az esetben is alacsonyabb növekedést várnak az előző negyedévhez képest (5,3% és 4,6%). A profitot tekintve is a kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások a legoptimistábbak (6%), miközben az agrárium közel fele ekkora bővülést valószínűsít 2020-ban (3,4%). //
Kapcsolódó cikkeink
K&H Elemzői kommentár: Élbolyban a forint
A forint, a lengyel zloty és a cseh korona a…
Tovább olvasom >K&H: összefogás a fővárossal a klímasemlegesség jegyében
Budapest Főváros és a K&H Bank aláírta azt az együttműködési…
Tovább olvasom >Javult a kkv-k optimizmusa a közterhek kapcsán az év első negyedében
Hat százalékponttal csökkent azon cégvezetők aránya, akik szerint a következő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >