Idén 35 ezer forintot szánnak az internetezők karácsonyi ajándékokra egy felmérés szerint
Idén karácsonykor átlagosan csaknem 35 ezer forintot szánnak a hazai internetezők ajándékokra, a tavalyinál mintegy 14 százalékkal többet – derül ki az Árukereső.hu felméréséből, amelyet a GKI Digital közreműködésével készített.
Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint az aktív internetezők átlagosan legalább 6 embert szeretnének megajándékozni, főként a szűk családon belül.
Az Árukeresőt ismerő vagy használó internetezők 85 százaléka online tervezi beszerezni a karácsonyi ajándékokat. Az online vásárlás azonban nem fogja teljesen kiváltani az offline üzletek szerepét, bevásárlóközpontokban, plázákban minden második és egyéb boltokban, szaküzletekben minden harmadik internetező fog körbenézni, hogy ajándékokat vegyen.
A vásárlások előtt az érdeklődők jellemzően több webáruház kínálatát is megnézik, a vásárlást tervezők kétharmada legalább három forrásra fog támaszkodni. A felmérés szerint a karácsonyi időszak online akciói egyre nagyobb csábítást jelentenek azoknak is, akik az év többi időszakában szívesebben járnak személyesen vásárolni.
A karácsonyi időszakban mindig megjelennek a csak az adott évre jellemző slágertermékek, de a teljes internetező lakosság körében idén is a ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, valamint a játékok a legnépszerűbb ajándékok. Emellett a nagyobb értékű műszaki cikkek, például a televíziók, okostelefonok, tabletek esetében is kiemelt forgalomra számíthatnak a kereskedők. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >