Idén 28 szálloda és 5 étterem pályázta meg a Magyar Turizmus Minőségi Díjat
Idén 28 szálloda és 5 étterem pályázta meg a Magyar Turizmus Minőségi Díjat, amelyet a Magyar Turizmus (MT) Zrt. az idén már nyolcadik alkalommal hirdetett meg – közölte az MT Zrt.
A nemzeti marketingszervezet közleménye szerint az MT Zrt. szakmai védjegyére, a 3 évig érvényes Magyar Turizmus Minőségi Díjra jelentkezők között 14 megújító, 19 pedig új pályázó, ezek közül 7 budapesti és 26 vidéki szolgáltató.
A díj alapításának célja a szolgáltatók versenyképességének javítása, piaci pozícióik megtartása és lehetőségeik kiszélesítése; olyan önértékelési rendszer, amely a termékek és szolgáltatások minősége iránt elkötelezett turisztikai vállalkozások részére biztosít magas színvonalú, európai minőségirányítási elvek alapján működő minősítési lehetőséget.
A jelentkezés önkéntesen, a pályázati díj befizetésével történik. A pályázók képzésen vesznek részt, ezt követően kell a pályázatot benyújtaniuk, amelynek alapdokumentuma a több száz kérdést tartalmazó önértékelő lista.
A kérdéssor nemcsak a tárgyi és üzemeltetési eszközök és szolgáltatások (hardver) meglétére koncentrál, hanem az emberi erőforrások és szolgáltatások (szoftver) minőségének értékelésére is. A pályázók helyszíni vizsgálatát inkognitóban kezdik meg a szakemberek, majd kilétük felfedése után a vendégek számára láthatatlan területek áttekintésére kerül sor. Az étterem/szálloda így a vendég- és szakmai elvárások szerint egyaránt vizsgálható.
A látogatások tapasztalatai alapján, valamint a pontozásos és írásbeli értékelések felhasználásával szakmai grémium dönt arról, hogy az adott évi pályázók közül kik csatlakozhatnak a Magyar Turizmus Minőségi Díjas szolgáltatók köréhez.
A díjat először 2005-ben hirdették meg, akkor 14 pályázóból 9 nyerte el. Az elmúlt 8 évben 193 pályázat volt, ebből 163 nyertes (ebben benne vannak a megújítások is), ami azt jelenti, hogy jelenleg összesen 110 szolgáltató büszkélkedhet a minőségi védjeggyel.
Jelentős nemzetközi elismerés, hogy 2007-ben a HOTREC (az EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete) akkreditálta a programot, a díjnyertes éttermek és szállodák a Q jel mellett jogosultak a „European Hospitality Quality” minősítési rendszer elismerését jelentő 2Q használatára is – írja közleményében a marketingszervezet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >