Idei újdonságok a Syngentától
Több mint ezer agrárgazdálkodó vett részt a Syngenta hagyományos szezonnyitó road-show-ján. A búza, kukorica és napraforgó termesztési lehetőségeiről hét városban rendezett eseményen a vállalat szakértői mindhárom ágazatban olyan integrált megoldásokat és termékeket mutattak be a résztvevőknek, amelyek révén akár többlettermés is elérhető az idei termelési szezonban.
A kalászos gabonafélék területén a világpiacot vezető Syngenta ettől az évtől négy őszibúza-fajtát és egy hibridárpát kínál a hazai gazdálkodóknak. Sokat várnak ezektől a vetőmagoktól, hiszen az ország számos pontján elvégzett kísérleteikben nagyon ígéretes terméseredményeket értek el velük.
Idén eljött a magas olajsavas napraforgó ideje, mondta Veres Gabriella, a terület szakértője. Világszinten egyre keresettebb az egészségesebb, jobb eltarthatósággal bíró növényből készült olaj. Előrejelzések szerint tíz éven belül akár 1 millió hektárral is nőhet világszerte a termőterület. Magyarország fontos szereplő lehet e folyamatban, egyrészt a kedvező adottságai, másrészt helyben meglévő feldolgozóipara miatt.
A 2015-ös év újdonsága a Syngenta Kukorica Program. A folyamatosan színre lépő új generációs kukoricahibridekre a program a vetéstől a betakarításig kínál komplex technológiát a termelőknek.
Eddig több mint 60 gazdálkodó csatlakozott a Syngenta kezdeményezésére létrejött Contivo™ szakmai programhoz, mondta el Heicz Péter üzletfejlesztési vezető, a program felelőse. Ők már csaknem 40 ezer hektárnyi földterületen kamatoztatják a szerzett ismereteket és szolgáltatásokat. 2015-től már tizenkét vállalat és intézmény segíti az agrárgazdálkodókat a programban.
Az idei esztendőben a Syngenta új globális stratégiát valósít meg, mondta Vajda Beáta marketingvezető (képünkön). Ettől az évtől a kereskedelmi folyamatok egyszerűsítése, a kutatás és fejlesztés erősítése, szaktanácsadói rendszer, a nagyobb hatékonyságot ígérő termékpaletta fémjelzi a Syngentát.
Kapcsolódó cikkeink
A fenntarthatóbb marhahús-előállítás érdekében együttműködik a Syngenta, a McDonald’s s a Lopez Foods
A McDonald’s, a Syngenta North America és a Lopez Foods…
Tovább olvasom >Európában egyedülálló precíziós talajszkennelési eljárást mutattak be
A talaj az egyik legfontosabb termelési „eszköz” a mezőgazdaságban, amelynek…
Tovább olvasom >Több ágazatot is drasztikusan érint a klímaváltozás
Erős hatást gyakorol a klímaváltozás a hazai mezőgazdaságra, a jövőben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >