Ideális esetben a számlázást a gépek végzik a jövőben

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 03. 06. 11:06

Ángyán Balázs, a 800 ezer vállalkozást kiszolgáló, idén 20 éves Számlázz.hu ügyvezetője volt a „FutureBIZ – az első üzleti jövőkutató konferencia” egyik résztvevője. Ángyán Balázs többek között arról is értekezett a rendezvényen, valamint az azt követő háttérbeszélgetéseken, hogy 10 év múlva valószínűleg a számlázás és a digitális pénzügyek kifejezéseket sem ismerjük, mert ezek annyira réginek tűnnek majd, mint ma a gőzmozdony.

Mesterséges intelligencia jön, de az ügyfélszolgálatos kollégák maradnak

A digitalizáció és az automatizálás jelentős időt és humánerőforrás-kapacitást szabadít fel

Ángyán Balázs elmondta: a Számlázz.hu-nál az ügyfélszolgálatos kollégák maradnak valódi emberek, akik más embereknek segítenek – nem veszi át a helyüket az AI.

„A mesterséges intelligencia fejlesztés természetesen az ország egyik legnagyobb fintech cégeként nálunk is folyamatosan zajlik. Ugyanakkor talán meglepő, amit mondok, de mi azt az AI alkalmazási lehetőséget soroltuk leghátra, amit a legtöbben előre tesznek: az ügyfélszolgálati tevékenységet. És ameddig olyan szuper ügyfélszolgálatos munkatársaim lesznek, mint most, ez így is marad. Gyakran kérdezik az ügyfelek, hogy vajon robot-e a kolléga, mert olyan gyorsan válaszolnak live chaten minden felmerülő kérdésre”

jelentette ki Ángyán Balázs.

Milyen lesz 10 év múlva a pénzügyi adminisztráció? 

„Talán már meg is érkeztünk, vagy éveken belül megérkezünk a technológiai szingularitás korába, amikor olyan sebességű és mértékű változással kell együtt élnünk, hogy a jövőre felkészülés egyet jelent a változásra felkészüléssel. Szerintem 10 év múlva talán már nem is értjük ezeket a fogalmakat, hogy számlázás és digitális pénzügyek. Úgy beszélünk majd ezekről, mint ma a gőzmozdonyról”

mondta el Ángyán Balázs.

Az ügyvezető hozzátette: az ember túl értékes ahhoz, hogy olyan dolgokat csináljon, amiket egy gép is el tud végezni. „Ideális esetben a bizonylatolást a gépek végzik a jövőben és a vállalkozók egyetlen másodpercet sem töltenek ezzel, azt sem tudják majd, hogyan zajlik a számlázás folyamata.”

A fintech szolgáltatók és a bankok kompetitív kapcsolatáról

„A számlázók egyre inkább fintech szolgáltatókká alakulnak. Sokan már nem a bankokhoz fordulnak finanszírozásért, hanem közvetlenül a számlázón keresztül kapják meg azt és egyre több az olyan pénzügyi tranzakció, vásárlás is, amelyben a bankok nem elsődleges szerepet töltenek be. Több szempontból már most is bankokkal versenyzünk. Tovább megyek: ha a McKinsey egyik publikációját veszem alapul, amely az USA piacára vonatkozó adatokból vont le következtetéseket, ez a verseny már nagyjából el is dőlt a mi javunkra”

– mondta el Ángyán Balázs.

Az adatok védelméről

A Számlázz.hu ügyvezetője szerint az adatmonetizáció olyan, mint Columbo felesége: mindenki hallott már róla, de még senki sem látta. „Nem véletlenül. A legtöbb adatmonetizációs kísérlet azt eredményezi, hogy így-vagy úgy, de kiárusítod az ügyfeleidet. Ehhez egyrészt túlságosan is tiszteljük az ügyfeleinket, másrészt rövid távú haszonszerzés miatt nem fogjuk eljátszani a bizalmukat.”

Kapcsolódó cikkeink